Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2234 ggr
[loveisall]
0

Hund gillar nöt

Jag har märkt att min hund gillar såna där hasselnötter som man kan hitta på marken ute till hösten. Inte ekollon, för dom är ju större, men jag tror dom heter hasselnötter. 

Hon gillar inte att äta dom, men hon gillar att ha den i munnen, småtuggar lite på den. Hon biter inte sönder dom och hon sväljer dom inte. Hon har gjort det ett antal gånger nu och undrar vad det kan vara som hon gillar med dom. 

Senast idag när vi skulle cykla hemåt, så ser jag att hon inte flämtar utan småhackar med tänderna på nåt och sen stannar hon och spottar ut en hasselnöt!

Någon annan som har hund med samma beteende? Vad kan det bero på? Tycker hon att det bara känns kul att ha den i munnen tro?

tiger tok
0

Kolla upp så att det inte är något giftigt bara!! Vet en hund som alltid plockar upp stenar och bär på dock 😂😂

[loveisall]
0

Läste att hasselnötter med skal (google) inte är farligt. Hon äter ju dom inte iallafall, men lustigt är det 😃 Fast man är kanske lite orolig att hon ska svälja av misstag.

Fisherling
0

Hasselnötter är nog inga problem, men passa dig så att hunden inte får i sig ekollon, då de är giftiga för hundar.

hemul
2

Hade en hund som gillade nötter. Men han knäckte dem och åt upp dem.

majhefsticar
0

Så sött!