Dragsele märke
Hej! Tänkte höra om någon har rekommendationer om märke på dragsele. Min hund älskar att dra när vi är ute och cyklar. Jag har bara en gammal enkel sele just nu, men då hon gillar det så mycket så tänkte jag investera i en sele som är gjord för ändamålen. Priset spelar ingen roll. Har aldrig köpt en dragsele så skriv gärna också om det är något speciellt jag ska tänka på när det kommer till passform.
Pma immobilzed, hon har draghundar så hon kanske vet!??!
Jag är född och uppvuxen på Björkis, och älskar dem. Enkla selar utan onödigheter, som ger riktigt bra rörelsefrihet :)
Det jag vet är att jag diskuterade med någon (Vattnadal?) som sa att den sträcktes ut och slets för mycket när man körde ordentligt med spann, men att den annars var bra (?). Så om man "hobbydrar", som jag gör, ett par mil i veckan bara, så funkar den skitbra :D Jag älskar dem 😍

Har haft björkis till min hund, nöjd! Nu har jag bytt till en dragsele från zero dc, mer än nöjd! På Humla sitter selen från zero dc bättre och den följer hennes kropp på ett helt annat vis (trots att selen från björkis var måttsydd).