Din hunds kompisar
En liten fråga..
Vilken ras, kön och ålder är det på din hunds kompis/ar? :)
Han har 2 kompisar typ. Fast han har inte träffat någon av dem särskilt många gånger. Den ena är en jack russelvalp (hane) som är 4 månader precis som Chester Den andra är hans "kusin" (våra kusiners hund), en blandis med bl.a wachtel, jämthund och labbe (?) i. En hane, typ 5-7 år gammal, är inte helt hundra på åldern hos honom.
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃

Våra hundar har varandra som kompisar.
Huskyna: Cora om 2 mån 14 år, Piro 11 år, Drífa 9 år, Ego och Gjöa, 8 år, Skade, Bestla, Fenja och Ubbe, 7 år i november, Orka och Gala 1,5 år. Grönlandshundarna Ingrid 4 år och Karin 13 v. Goldentiken Vittra, 7 år.
De umgås sällan med andra hundar, behovet finns inte, och vi är lite rädda för smittor. Tex så smittades våra av skabb, från en bekants hundar, Det kostade över 3000 kr att behandla.
Mina föräldrar och mina systrar har hundar som de umgås med ibland: Schapendoe på snart ett år, Stropudel på 11 år, golden på 2 år. Det kommer ävenvänners hundar ibland, som utvalda av våra umgås med: schäfer på 3 år, springer på 12 år, dalmatiner på 4 år, diverse polarhundar som körs med våra av och till.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Mina egna är umgås förstås mest; Labradortik på fem år och cairnterrierhane på två år. Sen har de sin "utökade flock" som vi bor med; Labbevalp, hane på 5 mån Labbehane på 3 år Labbetik på 3,5 år Labbehane på 5 år Labbehane på snart 6 år Borderterrierhane på 3 år Det räcker liksom med hundumgänge på hemmaplan men min labbetik har en siberian huskykompis, en tvåårig tik. Cairnterriern har några welshterrierkompisar, han tycker att labradorerna leker lite konstigt (vilket är ömsesidigt). Annars så får mina hundar sällan hälsa på främmande hundar, än mindre leka med dem. Vi träffar förstås träningskompisar emellanåt, mest jaktlabbar, men då blir det sällan lek utan bara träning och möjligtvis allmänt drällande.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Sällan vi träffar andra hundar nuförtiden men min tik föredrar stora, snälla och respektfulla hanhundar. De hon lekt bäst med har varit en blandras, golden och en ridgeback. Alla runt 2 år. Sen leker hon ibland med syrrans kines tik men de är sällan de leker så bra pga storleksskillnaden.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Bichon frisé, hanar 1½år och ca 6 mån
Rottweiler/Labbe , hane, 6 år
Jämthund, tik, 1½år
Golden retriver, tik, snart 3 år,
Tax, tik, 14 år
Engelsk cockerspaniel, hane, 5-6 år
Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius
Pomeranian 1, 5 år
Dvärgschnauzer 10 år
Pomeranian/Chihuahua/PowderPuff (två syskon) 5 månader
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Finsk stövare 4 år tik
Finsk stövare 4-5 månader tik
Rottweiler/schäfer 1 år tik
Old english bulldog 1,5 år tik
Spansk gatuhund(collie/schäfer isch) 14 år tik
+ alla träningskompisar, men dom får de inte leka med. Valpen har heller inte fått träffa vissa av sina kompisar än pga skaderisken, han får träffa sina lugnare vänner under uppsikt än så länge 🙂 Jäklar, bara tikar insåg jag precis. Jag har två hanar, (kastrerad) blandras 3 år(mudi+ nått mer) och Bearded Collie 11 veckor.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Har en shih tzu tik. 2 år snart. Bichon frise hane, 10 år Dvärgpudel hane, 10 år Schäfer tik, 8 år Bearded Collie hane, 3 år Italiensk vinthund hane, 3 år Golden retriever tik, 23 månader Hon föredrar pojkar :)
Min 3åriga storpudelhane leker mest med en 8årig flattetik, en 2årig dvärgpudelhane och en 4årig blandrashane (chinese crested och papillon).