Akuthjälp
Igår började min hund spy utan anledning och på morgonen spydde han och han har spytt nu igen. Han har varit trött hela dagen typ bara sovit och ena hans öga är väldigt rött. Någon som vet vad jag ska göra?
Åka till veterinären.
/Maria
Kontakta veterinär.
// Harley
Ring och prata med veterinär. Låter illa om ena ögat ser trött ut.
Ring veterinären. Behåller han något vatten?
Det är omöjligt att veta vad du ska göra när man inte får någon bakgrundshistoria, det kan vara mycket saker, fästingbett, annat bett, fått i sig något olämpligt, Allergi(?), Kennelhosta(?). Vad är hans temp vanligtvis och vad är den nu?
Har med mig honom till jobbet just nu och har ingen temp till honom här. Han dricker men inte mycket Han har inte ätit något ovanligt Han är vaccinerad mot kennelhosta och har inte fått några bett vad jag vet
Spyan ser typ ut som kaffe med skum i
Hur ser hans spya ut?
Ring veterinären istället, Dom avgör ofta om man behöve råka in eller inte, men dom kommer fråga om temp t.ex, Så kan vara bra att veta sånt.
Kan inte symptomen på kennelhosta utantill men jag har för mig att det inte spelar någon roll om dom är vaccinerade eller inte, tror dom kan få det ändå.
Så spyan är brun?
Kennelhosta kan de få även om de är vaccinerade.
Du bör kontakta en veterinär. Om ni har en försäkring i Agria så kan ni helt gratis kontakta deras telefon veterinär och få råd: http://www.agria.se/information-och-tjanster/telefonveterinaren/
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Utseendet på uppkastning gör att jag också tycker du ska ringa.
Åk in omedelbart! Ser spyan ut som kaffesump så handlar det ofta om inre blödning, vilket är akut.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
TS, Hur går det?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Han är min farmors hund så jag åkte hem med honom På hemvägen spydde han drygt sex gånger men när han väl kom hem så har han bara vilat han har inte spytt något mer Vet ännu inte vad veterinären har sagt