Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 744 ggr
[Twinnflower]
0

Betala dagmatte

Hur mycket är rimligt att betala sin dagmatte? Som ni kanske vet ska vi bli med hund och vi har redan hittat en dagmatte som tur är. Vi kommer vara hemma med valpen i minst en månad, och sen kommer hunden vara hos henne när vi är borta. Hon vill ha 150 - 200 kronor per dag eftersom den är valp (då det är mer jobb, möbler kan förstöras etc…) och jag vill bara veta vad som är rimligt! 🙂

[westerlind]
0

Min dagmatte tar 100kr/dagen, även jag har valp. Då får hon vara där så länge det behövs.

[Twinnflower]
0

Okej! Tycker du att det låter för mycket med 150?

Isalel
1

Hur länge kommer hon ta extra betalt för att hunden är valp? Kommer hon också "göra mer" i form av ensamhetsträning/rumsrenhetsträning och liknande? Tycker inte det låter orimligt att betala lite mer en kortare period, men det beror ju också på vad man får för valp? För vissa är ju valptiden mer krävande än för andra :)

imsuchadiva
1

Jag betalade 50kr dag när jag "anlitade" en hundvakt. Kompisar och släktingar brukar göra det gratis eller få en symbolisk summa. Hunddagiset tog 100kr/dag. 150-200kr tycker jag låter dyrt…

[Twinnflower]
0

#3 Det har vi inte pratat om än, men hon kommer rumsrenhetsträna, ja! För hon tror att det kommer behövas. 

#4 Tack för svar! :)

Em_
0

Jag håller med henne om priset, för det ÄR mycket jobb. Jag har betalat 150 kr/dag för vuxen hund. Jobbar man heltid så blir det ju ca 10 h per dag som hundvakten binder upp sig. 15kr/h är inte så mycket…

Kom överens i förväg om vem som betalar om något blir förstört, så blir det inget tjafs sen. Samma med självrisken om valpen t.ex. skulle sätta i sig någon mindre hälsosam delikatess ;)

[Twinnflower]
0

Tack :D

Lilahnee
0

Tycker också 150 kr låter rimligt, det är vad jag kommer erbjuda vår framtida dagmatte när vi skaffar hund.

[Daniela1983]
0

150 kr för en vuxen tycker jag är hutlöst dyrt, det är vad hunddagiset hade för pris. Och de skattar mm. 150 kr för en valp kan vara rimligt ifall den måste ut ofta.  100 kr per dag är annars ett normalt pris för dagmatte.

Ett litet tips till dig är att det är bra att leta efter en backup dagmatte, ifall den första skulle ångra sig vilket har hänt både mig och andra.