Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2514 ggr
Whippet
0

cykelsele (Drag)

Tjena Jag har en schnauzer hane (Fyller 1 år på måndag) vill köpa en cykelsele till honom så att han drar, har en vanlig mountain bike cykel. Vet inte alls vilken sele jag ska ha, om det är någon speciell eller om jag kan ta vilken som, ni får gärna länka till sidor där jag kan köpa en, förlåt om texten blev lite halvt konstig det är sent och jag kan inte skriva långa texter på natten, om ni har några andra frågor som jag glömt skriva (som är viktigt att veta) så skriv gärna det :)

I'm out Vilar huvudet i handen

JoannaLi
0

Jag rekommenderar alltid Björkis nomesele! Enkel, understated och tillåter helt fria rörelser till min hund. Billig också :) 

Annars vet jag att många tycker om Zero DC's dragsele, och jag tycker ju om deras promenadsele, så den kan säkert också vara bra.

immobilized
0

Påminn mig så länkar jag och skriver mer sen ikväll då jag kommit hem.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Catta-
0

Jag syr nomeselar ;) tycker den modellen sitter bäst för cykling

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Kallaterrier
0

Vi köpte en nomesele från Snowdogs.se och är jättenöjda. När vi köpte hade hon inte tid att måttsy, men då vi inte har en traditionell draghund ( irländsk terrier) satte hon ihop delar från olika storlekar så att det funkade för vår hund.

Whippet
0

#1 Låter kanon, ska kolla in båda två! :) Tack. #2 *Påminner* #3 Wow vad coolt att sy egna :o Är det svårt att sy, en sådan? Finns det några "ritningar/mallar" på det någonstans? #4 Okej, får kolla in hennes sida, är selen tålig dvs inte går sönder osv?

Kallaterrier
0

#5 Selen är jättetålig, rejäl och skaver inte. Man ska vara riktigt noga när man mäter sin hund då det är viktigt att selen sitter bra, men annars var det inga konstigheter.

immobilized
1

.

immobilized
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade också denna sele ett tag på en av mina hanar. 
En Non stop kombisele
http://www.loboo.se/details.asp?prodid=1550490&cat=131&path=130,131

Helt okej, dock i mina ögon lite väl dyr och inte för oss värd det.
Men hört flera som älskar dessa selar. 
Loboo har bra pris, jag gav över tusenlappen men lämnade tillbaka den och köpte en måttbeställd till hunden i fråga istället från ett annat märke.

.

Whippet
0

#6 Vad bra, får se om jag måttbeställer eller vad jag nu gör :) #7 Gillade "Mr koppel" selen, det var ju den som de flesta rekommenderade också :) Tack för länkarna. #8 Ja den var nog lite väl dyr, säkert jätte bra men alldeles för dyr.

immobilized
0

Är det första dragselen?
Har hunden dragit förut?

.

Jetaime
0

#8 Jag har en sån till min hund. Ja, lite dyr kanske, men den selen som suttit bäst av dom selar som jag har provat till min hund :) (har en liten aussie på 13,5kg och upptäckte när jag letade dragsele att hon hade  en lite udda storlek, men det är nått år sen nu i alla fall, upplever att det finns fler att välja mellan nu även till hundar som inte av av "draghundsras", om man säger så) Hade ingen lust att måttbeställa..

Funderade även på Zero DC faster när jag skulle köpa till min, tycker den verkar sitta bra också.

immobilized
0

#11 Har man bara en hund eller typ 2-3 st så funkar den säkerligen perfekt. Jag har behovet av att ha många selar och då funkar inte riktigt 700 kr st och uppåt per sele. Särskilt inte då jag fick måttbeställda för 400 kr styck så. 

Nyfiken bara, bild på din hund med selen på?

.

Whippet
0

#10 Ja det är första dragselen, och nej han har inte dragit förr men jag tror ham kommer tycka det är kul.

immobilized
0

#13 Då tror jag inte du behöver en måttsydd. Börja med en som sitter bra och känns bra. Om hunden visar mer dragintresse så köp en måttsydd senare 🙂

.

Jetaime
0

#12 Mja.. men ingen speciellt bra bild.. hittade denna på telefonen :)

immobilized
0

#15 Snyggt ändå ! Dom är skitsnygga men med flera hundar som behöver så blir dom lite väl saftiga i pris.

.

Jetaime
0

En till.

Jetaime
0

#16 Ja, jag håller med! Köpte dessutom min i butiken där jag jobbar så betalade inte ens fullt pris. :)

immobilized
0

Vad kör ni för något med selen på? Typ weight pull?

.