Namntips på L!
Till våren 2017, flyttar det in en liten fralla valp här hemma. Dock så är han inte född än.. Men vill ha en så lång lista som möjligt av namn på L, som jag kan välja och vraka bland :D Just nu har jag dessa: Love/Lowe, Loke, Lykke, Lennon och Lector. Vill gärna ha lite äldre namn, inte sånna som Lars, Lennart osv..
Lorens:)
Linus Lave
Leopold/o, Leonard/o, Ludwig, Lorentz, Levi,
A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare
Lord 😉hahaha Googla annars på "boy names on L"
Louis, Lewi, Lorax
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Lilleman
Loke
Lucky
Leon
Langdon
Lukas
Lipton
Laban
Lester
Lotus
LeRoy
Louie
Lancelot
Lincoln
Lupin
Livingstone
// Harley
Lex Leo Lee Lo Landry
Leander, Legolas, Lennox, Lewis, Liam, Lias, Linnar, Lio, Lionel, Loa, Luka
Ingen som har äldre svenska namn på L? :)
Lars, Lennart, Leif…Loke.
Vi hade inte så roliga killnamn på "L" här i Skandinavien back in the days,
inte vad jag kan hitta iaf.
Vad menar du med äldre namn? 1920-, 1800-, 1600-, 1300-talet, vikingarna?
// Harley
#10 Loke kan jag tänka mig, men resten av namnen jag hittat känner jag personer som heter, såå nä :) Äldre än 2000-talet, min andra hund heter Birk :)
Flertalet av namnen här är ju gamla, du får googla då
Lorride, namn på en asagud :p
Lodur, Lasse?
Lage, Linde, Linder, Lindor, Linné
Just nu ser listan ut såhär: Love/Lowe, Loke, Lykke, Lennon, Lector, Lorax, Lester, Lage och Lord Nelson "Nelson". Så även dubbelnamn är av intresse :) Och jag har googlat som en galning, men hittar absolut ingenting.. Därför jag frågar här.
Ursäktar ifall några av dessa namn redan har blivit sagda (orkade inte kolla igenom alla föregående inlägg) men här är några som jag kommer på:
Luke, Leon, Loki, Lemmy, Lucas, Lizard, Logan, Leif, Lovén, Legolas, Legal, Larry, Luffe, Litium, Luoti, Luxor, Lewy, Levi, Ludwig, Lenn, Lordi, Link, Lupus, Lorenzo
♥Cosplay-blogg ♥ https://valkoinensamurai.blogspot.com/ ♥
Är även intresserad av namn på J då det eventuellt blir en valp från en tidigare kull :)