Tips och tankar på mitt problem
Min vovve sover i min säng varje natt, dett blir ett problem när han bor med bara mina föräldrar som absolut inte vill ha hund i sängen. Han piper och ger sig inte. Han vill inte ligga i sin korg som han annars ligger på under dagarna. Han har bott hos mig ca en månad, och de verkar som han har fått sova i sängen sen han var valp. Jag älskar att ha honom i sängen och vill gärna få detta att funka utan att helt bannlysa honom från alla sängar… Min fundering är om de kan funka att träna som jag gör vid ytterdörren, att han ej får gå ut förens jag säger okej! Kan detta funka? Dvs han får ej vara i någon säng förens jag säger okej. Tips??
Kan ni inte stänga dörren till de sovrum där han inte får sova i sängen?
Men då sitter han och tjuter så att de inte han sova…
Jag har haft min hund i en månad och det kopplade ganska snabbt att han bara får komma upp i sängen om jag säger åt honom. Hos andra, om han inte stannar länge såklart, skickar jag med en filt han har som sin egen att ligga på.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag tycker inte att det brukar vara ett problem att lära hundarna vars de får vara och inte. I hallen, men inte på toan. I sängen, men inte i soffan. I den fåtöljen, men inte den fåtöljen.
Allt handlar om att vara konsekvent. Ta striden den här månaden framåt, och ta ner hunden varje gång den hoppar upp i fel säng, klappa lite lugnt när den hoppar upp i rätt.
Men visst kan man träna på att vänta på okej också. Det är inga problem.
Jo nu när du säger de så har jag ju lyckats lära min mormors hund att han får va i en utav tre soffor och de funkar oftast ^^ Så himla jobbigt med pipandet för mina föräldrar när det är mitt i natten bara…