Vart bor alla?
Lite nyfiken bara så dom som vill -
Vart bor ni? Vad har ni för hund(ar)? Vad gör ni med er(a) hund(ar)?
Jag har ingen hund men kan svara att jag bor i Hällingsjö (snart
)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Utanför Jönköping, men vi flyttar några mil om drygt en månad. Ska bli skoj att slippa surgrannarna här och flytta från radhus till ett litet hus. Ja, jag har ju min jackis som är 3 år, och jag är helt säker på att hon kommer att uppskatta den stora trädgården som hör till huset. Och kanske får hon en liten "syster" i höst. Vi har hållit på mycket med viltspår, min hund blev SE VCh alldeles nyligen och nu testar vi personspår - bl.a.
#1 Spännande! Grattis till huset!! Och kanske till lillsyrran 😎
Lycka till! :D
Instagram
Jag bor i Sjöbo, Skåne med mina två chihuahuor Kenzo och Sixten. Med Kenzo tränar jag Rallylydnad och Agility och vi ska snart komma ut på våra första tävlingar i dom nämnda sporterna. Sixten är mors hund men ingen av oss gör så mycket med honom, han hänger mest med på våra träningar och får testa på lite saker och leka runt, det tycker han är kul. Han är i stort sett bara sällskapshund.
Jag bor i Västerås! Med två hundar, en schäfer labrador tik på 5½år och en 5månaders Malinois. Jag tränar valpen och tiken på allt möjligt just nu, är i den här jobbiga perioden då jag verkligen vill ut å gå men inte kan, Jag tränar mycket inomhus och i nya miljöer, passivtet och kör lydnads träning med valpen. Brukar för det mesta (just nu) släppa dom och låta dom springa av sig, Annars är det mer att följa valpens takt.
Bor i Värnamo, Småland med en schipperkemix på 8 år. Vi gör det mesta, men har inga tävlingsambitioner nu. Agility, rally, HtM, med mera. Tog även fram treibball-bollarna igen nu för ett tag sedan.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Lägenhet i centrala Östersund.
Har en snart 3årig mudikornsning, kastrerad hane, och blir förhoppningsvis med valp i september.
Tränar mest drag, rallylydnad och nosework, men är intresserad av att testa på lite allt möjligt.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Haha va roligt med Hällingsjö. Jag är uppvuxen i Sätila men bor i Kinna nu. Har en pembroke som jag inte gör så mycket med just nu iom flytt, plugg o nytt jobb.
Jag bor i en förort till Stockholm.
Jag har två salukis (saluki nr 3 och 4 för min del). Vi tränar och tävlar rallylydnad och lure coursing, men testar lite alla möjliga hundsporter.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Vart bor ni? Norrköping Vad har ni för hund(ar)? Lagotto. På g med att leta schäfer eller annan brukshund med rätt meriter/linjer. Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Allt i princip. Satsar mest på brukset och agilityn. Håller dock inte på med hundrace eller jakt (mer än apportering).
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#7 vad roligt! Vi håller på att flytt adit, blev just färdig med gymnasiet på Naturbruksgymnasiet Strömma i Sätila! :D
Instagram
Vart bor ni? Uppsala/tierp Vad har ni för hund(ar)? Boxer, snart två :) Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Agility, freestyle, långprommisar och lydnad.
Bor i Skutskär, 2 mil söder om Gävle.
Har en aussie på 11 år och en corgi cardigan som är 13 månader.
Aussien är en glad pensionär som aktiveras med lite rally, uppletande och trickträning. Corgin är min framtida tävlingshund men nu tränar vi grunder och på att få en fin relation (flyttade hit den 11 juni). Så småningom kommer vi satsa på främst rallylydnad och tävlingslydnad, har även planer på viltspårschampionat.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Har ingen hund än men bor i Götelaboorg
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Bor i en liten håla strax utanför Nyköping med min storpudel(och min syster med kinesisk nakenhund). Luna är framförallt sällskapshund nu men ibland tränar vi lite rallylydnad och personsök
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag bor i Lund.
Har ingen egen hund men är dagmatte ca två-tre dagar i veckan åt en 2-årig cocker spaniel kille.
Vi sysslar mest med lugna promenader, hänger i kolonin, åker till stranden eller skogen, leker med hundkompisar, lite trick och vardagslydnad.
#12: ser man på. Där har jag växt upp.
Hehe jag tog studenten från Strömma 2014 ;)
Bor i en liten by utanför Ludvika i södra Dalarna.
Har två australian shepherds.
Tränar spår, lydnad och vallning med fokus på tävling.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Vart bor ni? Ca 90km norr om Vasa (Finland) Vad har ni för hund(ar)? En kelpie Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Mest Rallylydnad och lite agility och skall snart dra första viltspåret *taggad* :D
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#17 Oj vad roligt! Får man fråga vad du heter? :D
Instagram
Jag bor i Umeå :) Har en storpudelhane på 3 år och även en 9årig blandras på deltid. Tränar lite allt möjligt men just nu har det mest blivit rallylydnad och bruksspår.
Bor i sundets pärla Helsingborg.
Har tyvärr ingen hund just nu.
Bor mellan Värnamo och Jönköping med mina två grabbar Algot och Sigge (Bichon havanais och Jack russell) tränar trix och rallylydnad då främst med Sigge :) Kommer ursprungligen från Lindesberg som ligger utanför Örebro. Flyttade för 8 år sedan hit till Småland
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vart bor ni? Under lov, Skellefteå. Under skoltid, Ingelstad, en bit utanför Växjö. Vad har ni för hund(ar)? Jag har en labradorhane, 2,5 år som heter Arrak. Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Framförallt lydnad och personsök, men det mesta står på schemat ändå. Agility, rally, drag, spår, specialsök, rapport… Mm. 😊
Bor i Gävle.
Har en Belgisk Vallhund - Malinois tik på 2 år och en Holländsk Herdehund på 8 månader. Tränar båda i lydnad och troligtvis ipo mer regelbundet när jag tar körkort.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag bor i Falköping med min blandras Chinese crested/papillon och vi gör inga aktiviteter.
Olivia Hack ☺
Jag bor i Skövde och har en liten blandrastik Chinese crested powder puff/Jack russell. Vi tränar lydnad, spår och drag på hobbynivå.
"Där kunskap slutar, tar våldet vid"
Min blogg nouw.com/fyratassar
Vart bor ni? Ca två mil nordöst om Göteborg.Vad har ni för hund(ar)? En shih-tzu hane på 11 år och en storpudelhane, 2 år.Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Båda våra hundar är sällskapshundar. Självklara familjemedlemmar. Det blir mycket promenader som även inkluderar lite sökövningar och spårning i skogen. I övrigt försöker vi ha med oss hundarna så mycket det går. Bland annat älskar båda hundarna vara med oss i båten när vi är ute och fiskar.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Sjöbo i Skåne finns vi, har uppfödning av Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno/Médio samt America Akita. Vi håller på med utställning i första hand, dock tränar vi LC lite på skoj ibland och springer i skogen varje dag.
Kan även tillägga till #5 att jag "bor" i Svedala en del med :3
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Vart bor ni? Blekinge
Vad har ni för hund(ar)? En sankt bernhard, en papillon/kines, en kines
Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Sällskap, promenader, dogparkour ja lite smått & gott :)

Roxy

Happy

Lillan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vart bor ni? Västerås
Vad har ni för hund(ar)? En Rottweiler på snart 1år!
Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Tanken är att jag ska tävla lydnad med han, efter MH vill jag kanske kolla närmare på IPO, sen så hade jag även tänkt prova på och tävla i rallylydnad eller/och bruks men inte alls satsa på samma sätt som jag vill göra inom lydnaden. Vill även prova på nosework och se hur det går. Men annars så är vi öppna och vill prova det mesta från agility till freestyle, får se om lillkillen fastnar lite extra för något så kör vi på det!
#28 hm känner inte igen :o heter Cajsa lermark, började ettan när du gick i trean c:
Instagram
Bor i Lerum, 2 mil utanför Göteborg med min Kelpievalp Dobby ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vart bor ni? Skåne Vad har ni för hund(ar)? En husky/malamute och en Chihuahua Vad gör ni med er(a) hund(ar)? Bikejoring, klövjning, vardagslydnad och långa skogspromenader. Givetvis är det polarhunden som jag kör med, chihuahuan springer bredvid ibland:)
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
**Vart bor ni?
**Sundsvall
**Vad har ni för hund(ar)?
**Två Stycken Fjantar till Bearded Collie
Vad gör ni med er(a) hund(ar)?
Shaggy den Yngsta (5år i Juli) Kör jag Drag med (tanken är väl att börja med den skrutten och sen i framtiden blir det ett spann med 6-10 Samojeder, Malamuts eller Drag blandningar) Men vi tränar även diverse andra saker såsom, vallning, Agility (Försöker iaf, men hindren är läskiga) hund parkour, Lydnad, Freestyle, Rallylydnad… jaaa lite allt möjligt som faller oss in egentligen, så han är en hund med mycket motor som lätt blir sur ioch grining om han inte får träna visst mycket per dag.
Speedy (6 år)…. Inget typ xD han tycker inget är roligt, vi har försökt oss på Vallning, men då var det roligare att pussa på fåren än att valla dom (VÄÄÄLDIGT dumsnäll hund xD) Så den ända "träningen" han får är Långpromenader, och att kasta boll ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus