Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 1569 ggr
Catta-
1

Luna dräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag/igår var uppfödaren iväg och parade Luna :) Hanen visste tyvärr inte riktigt hur han skulle göra så de fick bara nån bra hängning. Vad har ni för erfarenheter med parningar som inte varit 100%? Antar att det bara är att vänta och se men finns det några tecken man kan gå efter? När vet man helt säkert att det blivit eller inte blivit några valpisar? (Tillägger att jag självklart vet att jag kan prata med uppfödaren om detta och har även gjort det men vill höra era erfarenheter :) )

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lizelda
0

På mina hundar så märks det nästan direkt. De är konstant hungriga och gör nästan vad som helst för att få lite extra mat. Jag vet inte riktigt vad du förväntade dig, när vi parar så åker vi hem efter en hängning? Ofta har vi kvar tiken ett tag och åker tillbaka några dagar i rad men enbart en hängning per gång. Ultraljud är rätt onödigt (inte 100% och kan skada små valpar) och en smal hund betyder absolut inte att den inte är dräktig så vänta och se helt enkelt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

russin
0

"Nån" bra hängning ? Det räcker med en parning för att tiken ska bli dräktig om bara tidpunkten var rätt 🙂 Det behöver inte ens vara någon hängning för det.

Nu är det bara att vänta i ett antal veckor innan ni vet om tiken är dräktig eller inte. Vissa kan börja visa tecken tidigt - andra tar längre tid på sig.

Catta-
0

Tack för svar. Vad menar du med "vet inte riktigt vad du förväntade dig"? Som jag skrev åkte uppfödaren iväg, jag följde inte med. Jag kan inte jättemkt om avel så kanske använt fel termer?

Lizelda
0

#3 Eftersom du skrev att de bara fick till nån bra hängning och frågade om erfarenheter gällande parningar som inte varit 100%, därför undrade jag helt enkelt vad du förväntat dig?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Allumania
1

Av erfarenhet behövs det bara en hängning lyckad/misslyckad å så kan man ha en dos med valpar ;P

Herseruds
0

Spännande! 😊 Vår gamla springerhane hade vi på foder, tikarna kom hem för parning. Det blev en parning och hängning per tik med resultat alla gånger. 😊

Catta-
0

Tack för era svar. Jag var väldigt glad/spänd igår så kanske utryckte mig konstigt.. Blir att vänta och hoppas på det bästa nu..