Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1445 ggr
Nicki96
0

Passning av hund

Jag passar just nu en hund som jag ska ha i lite mera än 2 veckor. Hon frågade då om pris, vilket jag inte hade en aning om vad jag skulle ta. Jag har passat 2 Berner sennen förrut och tog då 2000kr för 1 vecka. Det var då ägaren som sa det priset och jag gick med på det såklart :) men sa till denna ägaren 2000kr nu också. Är det för mycket? Vad är rimligt? Ska även passa 2 hundar helgen efter denna åkt hem. Men det är släkt som äger dom. Vad tar man för det?

Zadeira
2

Hundpensionat häromkring tar runt 200 kr per dygn. Det är där jag lägger mig också. Halva priset för vänner och släkt.

Lona
3

#1, Å andra sidan antar jag att hundpensionatet gör det vitt, har en anpassad anläggning, försäkringar och eventuellt även utbildning? Att ta marknadspris för ett jobb som man gör lite halvsvart är väl lite att ta i? Å andra sidan, vill hundägaren betala såpass så hade jag väl inte tackat nej - men jag hade inte passat en hund åt någon jag inte känner. Alldeles för mycket ansvar och risker.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
1

Jag tror 100 spänn om dan är normalt för dagmatte (svart). Vet inte vad som är rimligt att lägga till för att man har nätterna också. 50 spänn, det är ju trots allt rätt lätt, hunden sover ju förhoppningsvis? Eller ska man tvärtom ta mer för natten därför att man blir bunden dygnet runt?

Hanna
1

Jag fick 100 kr/dygn, vilket kändes rimligt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Nataliess
0

Passade en hund förut och fick 500 för 3 dagar

Zadeira
1

#2 Jag tar vad hundägaren är villig att betala. De flesta har sagt till mig att de värderar att hunden får ett hemmaliv mer än de som sitter i boxar på pensionat. De tycker helt enkelt det är viktigare med hemma-miljön för hunden och betalar därefter.

Familjen och vänner säger jag alltid är gratis, men de envisas ändå med att betala. Känner ingen som inte i princip påtvingat mig pengar trots att jag sagt att det är gratis.

poodlelicious
0

Om folk vill betala så visst. Men man kan inte kräva samma som ett pensionat när man gör det svart.

Fialialej
0

Tycker man kan ta typ en 500kr/dygn och extra på helger. Jag hade betalat det om jag visste att du gjorde ett bra jobb. Det känns knte rimligt att boka upp en person ett helt dygn för 100kr. Inser ni vad det blir i timmen..? 😂 Men i verkligheten är det väl ändå så att du får komma överens med husse/matte om en summa som ni båda tycker är rimlig.

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0

Jag personligen betalar hellre betydligt mer för att någon tar hand om min hund i sitt eget hem, än om den får sitta i Box på pensionat. Skulle aldrig lämna henne på pensionat iofs..

"På natten är alla katter svarta"

lisa90
0

Tycker det beror lite på hur "besvärlig" hunden är också. Om den behöver mycket aktivering och inte kan vara ensam hemma så hade jag velat ha mer. 100-200/dygn tycker jag är rimligt. Det är vad jag har fått när jag varit hundvakt en längre tid och vad jag är villig att betala.