Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 707 ggr
Frida B
0

Det var rävskabb...

Japp, han hade fått rävskabb! Inte så konstigt då dom varit mycket i skogen. Men, nu har han börjat behandlats med vad jag tror är stronghold (droppar i nacken sa hon). Jag tänkte ju att när jag får semester till midsommar ägna all tid åt valpen, miljöträna, träffa andra hundar osv är det helt kört nu?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[nevamisse]
0

Ja, jag skulle inte vilja att mina djur träffade en hund med skabb, även om den är under behandling.

Men sålänge du frågar/upplyser de andra hundägarna om det, så de själva får möjlighet att välja.

Anibaz
0

Mina behandlades med stronghold mot noskvalster, det var en jäkligt lång behandlingstid, typ 6 veckor? Är det lika för skabb? Jag höll mina borta från hundar under hela behandlingen.

Anibaz
0

Mina behandlades med stronghold mot noskvalster, det var en jäkligt lång behandlingstid, typ 6 veckor? Är det lika för skabb? Jag höll mina borta från hundar under hela behandlingen.

crins
0

Då kan den ju bli frisk igen, vad bra! Min vän hade 1hund med rävskabb, konstigt nog smittade det ej de andra hundarna hon hade!

[AnimeV4]
0

Men ojsan! Skabb är väl ändå relativt lättbehandlat? Särskilt i ett så tidigt stadie.