Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1847 ggr
s_keskitalo
0

Bortsprungen hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej min hund har prungit bort i skogen på norra pitholm i piteå. en liten Chinese crested powder puff. vit, ett år väger 2kg. varit borta sen 19/10 vid 12.00 tiden. om någon vet nå eller kan hjälpa mig snälla skriv mig då.

MVH Sandra

s_keskitalo
0

Jag har varit ute i skogen och gått sen i fredags jag börjar snatr ge upp

Klasson
0

Hon kommer nog tillbaka ;) Ge inte upp.. Har du satt upp lappar? pratat med Polisen? Vetrinärer?

Ellinor_ludde
0

va hemskt. Men som Klasson säger så får man aldrig ge upp. Sett upp massor med lappar och ring polisen. Hoppas verkligen att ni hittar eran ursöta hund :)

gejsa
0

Finns det inga polis/jakthundar som kan hjälpa till att leta? Du måste vara vid det stället där hunden försvann. Många ggr kommer dom faktist tillbaka där dom såg sin matte sist.

Hoppas verkligen du får tag i din hund. Vi får  hålla tummarna.

Lycka till!

Xiox
0

Varför sprang den bort?

Mia-Marie
0

Hej!

Bor utanför Piteå, har du funnit din lilla vovve ännu? Jag känner folk åt ditt håll kan be dom hålla utkik och jag rekommenderar att där hon senast sågs, lämnar du nått varmt, bur med filt i och lite käk om du anser att det är okej och inga andra vilda djur kan krypa in och ta det, sen detta att sätta dina doft spår på marken, träden osv. hela vägen hemåt så kanske hon hittar det, knacka dörr på alla hus i närheten och mot hemmet, tala om vad du letar efter, kontakta polisen och djurhem som finns tex. hundpensionaten runt om…

Affärer i närheten, upp med lappar…

och ut i skogen där hon försvann varje dag, ropa, locka  och gå bara omkring…Hon kan i rädsla ligga och trycka någonstans och kanske inte ens kommer då du ropar…Ha med mat som luktar mycket som tex. köttbullar…Om du får ihop några vänenr så kan ni ju gå över en större yta men då viktigt att man inte lever om för mycket och gapar och ropar på henne, för är hon rädd visar hon sig inte då…Utan att man mera lyssnar efter henne och kanske någon gång då och då säger lugnt hennes namn!

Ta kontakt med Tidningen, radion och Tv [för oss i norr] fråga om någon av dom kan efterlysa henne…

Så har vi då kört då vi letat försvunna hundar - har haft eh sajt där vi hjälpte folk att hitta försvunna hundar…

Lycka till och meddela om du hittar henne…

nobsan
0

Det där med att ställa ut bur med hundens filt är mycket smart. den ska ställas där hunden försvann. Det svåra är när man går runt i skogen och ropar. Då hör hunden er på flera olika håll och blir lätt desorienterad. Och så lämnar man massor av spår överallt. Men #6 Har många jätte bra tips.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men går du i skolan, så sätt upp lappar där också. Det kan vara någon som tagit hand om henne och inte vill lämna tillbaks hunden. Risken är liten, men den finns. Råkade ut för det. Dom blev avslöjade genom skvaller. Lycka till med ert sökande och jag håller tummarna.

dib_skinny
0

Hur går det med henne? Kom hon tillbaka?