Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1474 ggr
navarro
0

Orolig i bilen

Sedan vår långa resa fran Andalusien till Värmland har vi fått ett konstigt problem med vår lilla hund. Han börjar att bli orolig och nästan sjunger varje gång jag använder blinkers. Han som alltid älskat att åka bil har ändrat sitt beteende. När vi¨åkte från Spanien anvande vi en hundbur och han tyckte mycket om att både sitta och titta under färden, men han låg ofta och sov och mådde bra. Buren hade vi fastspänd i baksätet!  Men vi har skippat buren för småkörningar som att handla och varje gang ommam vi svänger blir han orolig. Tycker ni att jag bör använda buren hela tiden?  Vi stannade ju ofta och körde av motorvägen pa fina rastplatser och jag undrar om han kan ha minnet kvar av att när blinkersen är pa blir det en skojig paus. Har någon ett förslag på vad man kan göra, det är synd om honom att bli så orolig.

Karmatarerskanise
0

Buren tycker jag du ska använda alltid. Det får ofta hundne att känna sig säkrare,

navarro
0

Okey, vi har inte garage förrän i december, då kan vi ha den i bilen för jämnan. Nu får vi väl ta ut den varje gång vi kommer hem, för allt löst man har i bilen gör ju att det kan inbjuda någon att ta för sig.

Karmatarerskanise
0

En bur tror jag inte lockar så mycket, sånt bryr vi oss inte om. Det är mer saker som cd skivor, eller sådant.
Men är buren så jobbig att bära ut på morgonen och in på kvällen?