Kläder till hundar
http://www.blocket.se/vi/12053591.htm?ca=11_s
Har dessa bra kläder?
Vilken storlek har en Lhasa Apso tik på snart 4 år?
Tänkte ge regnjacka och en nu för i vinter. Annat pjåsk att spöka ut en hund med bryr jag mig ej om.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Kan tyvärr inte svara då jag aldrig haft hund med kläder på. Hoppas någon annan vet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Får putta upp tråden lite då och då, så kommer säkert någon som kan svara.
Min hund fick en regnkappa i julklapp förra året, inte från det märket du har här. Men den var i alla fall billig och den håller o funkar bra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vet ej. Mina hundar föddes med päls, så jag behöver inte använda kläder.
Jag har en tröja till min sphynx därifrån, kanon kvalite!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
vad jag vet är puppiamärket dyrt och av bra kvalite. men kolla in tradera, där kan du hitta hundgrejer för en jättebillig peng.

Sikta på nån som gör saker till små hundar. Limextäcket som är min favorit fungerar nästan bara på stora hundar…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Min hund föddes också med päls, väldigt mkt till och med. Men det är jättebra med ett regntäcke när det öser ner. Annars får man torka i evigheter. Och ett täcke räknar jag inte som kläder heller.
#7 Och är mkt päls på Lhasa Apso även om min är klippt men ändå långhårig.
precis eros, mina hundar har också ett helt tjog päls, men jag tycker att ett täcke kan säkert vara bra ibland, tex om man tränar sin hund i något flera ggr i veckan, så är det ju bra om den är varm innan den börjar tex,inte för att jag använder täcke på snodd, men jag hade det ett tag på min tolvåring då han levde,för han fällde ur så vansinnigt till vintern….

Hundar är byggda för tt klara alla väder , och det är sant att dom föds med pälls . Enda åt Kläd håller jag har åt mina undar är en chal ( hur det nu stavas XD ) Visst är det sött med kläder ! men inte nödvändigt :P

ursäkta mina stavfel ! Mitt tanientbord är knäppt! :)

Visst är hundar byggda för att klara alla väder, men golven och inredningen i våra hus och lägenheter klarar inte hur mycket fukt som helst. Jag har ett hallgolv som är helt förstört, med massa svarta fläckar, av Mowitz päls, där har han legat när han varit ute och det varit blött, mina väggar är helt gråa av att han gått emot och skakat sig när han varit ute och det går inte att tvätta bort utan att tvätta bort färgen också, och mycket av det kan man motverka genom att ha ett regntäcke på hunden. :)
Hundar utan underull, som dobermann t.ex. tycker ofta att det är jätteäckligt att vara ute när det regnar, tänk dig själv när det regnar stora droppar och dropparna liksom rinner ner genom håret och ner över huvudet. Fast över hela kroppen. *ryser* Därför har Elsa ofta täcke när det regnar och vi ska gå långt. :)
Nej, alla hundar är inte alls byggda för det. Min är, men han har mkt underull och man ska inte låta dem gå runt och vara blöta i den. Så om vi varit ute i spöregn måste jag torka honom ordentligt efteråt, därför bekvämt att ha ett regntäcke.

Jag har täcke till mina när dom är våta efter jakten. Jag håller med er. Ville bara se vilken reaktion det skulle bli. Men dom slipper gummi stövlarna.
#14 Min skulle nog inte ta ett steg om jag satte stövlar på henne.
#14 Nämen fy vilken taskig matte dina hundar har ;)
Alla hundar är inte alls byggda för alla väder.. Vissa raser har man tagit fram genom bara egoism eller vad man ska säga.. Jag tror inte dom tänkte på att nakenhundarna ska bli bra utehundar?? Klart inte alla tål alla väder när dom är uppfödda för olika saker.
Ecko har skit kort hår och frös häcken av sig när de var vinter.. då han också var liten och snön nådde upp till halsen:P
Hans amstaffkorta hår är inte för vintern.. han är en sommarhund.. dogon är från argentina, ännu mera sol!
Så han skulle behöva ett täcke när de är skit kallt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#17 Precis. Och vissa raser är anpassade till klimatet i sina ursprungsland och tål därför inte klimatet här lika bra.
Jag var ut där och kollade, och kan förstå att du frågar. I vanliga fall brukar det stå mått, man mäter från nacken fram till svansroten. Kolla om du kan få fram deras telefonnummer också ringer du dit. Jag köpte ett jättebra vintertäcket på djurmagasinet för 250:- där kan dom vara rätt billiga ibland också kan man ta med sig hunden in och prova =)
#19 Tar o gör det samt så kan jag mäta bröstomfånget.
Tycker jag du ska göra, då har du alla mått om dom frågar =)

Jag hittade faktiskt fina täcken på ÖB. Skit billiga var dom också.49 kr för de små och 69 kr för dom lite större. Då blir det några kronor kvar att handla gummistövlar till hunden Den kinesiska naken hunden är avlad som mat. Vem vill ha hår i maten?
Jag köpte ett regntäcke åt min sheltie för att det annars blir stora sandhögar i hela lägenheten när hon har torkat efter att ha varit ute när det är blött och geggigt. Det har funkat jättebra på henne.
Just den där som du funderar på har min kompis på sin bichon och det verkar funka på den i alla fall.