Liten frys?
Vet någon vart man kan köpa en liten frys? Ska ha en till att förvara färskfoder i när jag bor på internatet under veckorna. Åker hem varje helg och det är en liten hund så behöver bara finnas plats till 3-4 halvkilo korvar. Helst energisparande, som inte drar för mycket ström osv. Någon som har tips?
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag har inget tips på en specifik frys, men håll utkik på blocket när du fått lite mer kött på benen!
Har ni inte frys på internatet? När jag bodde på internat utan helgboende fanns det alltid massor av plats i både kyl och frys eftersom man fick 4 mål mat/dag.
Elon, elgiganten, mediamarkt och affärer som dem borde ha, kika på deras hemsidor :)
http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/frys/MTF34W13E/matsui-frys-mtf34w13e
Den minsta som Elgiganten har.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#1 Nej, jag tror det bara är huset med "högre standard" som har kul och frys. Jag kommer ha enkel standard. Högra standard har en nyckel till byggnaden så bara de som bor där kan komma in också. Och så enligt en jag pratat med som går på skolan så var hon lite osäker på om man skulle få ha maten ifred ändå isåfall.. #2 #3 tack! Ska kolla :)
#4 Jaha! Vad knepigt. På min skola hade alla hus kyl och frys :s Hoppas att du hittar en fin liten frys🙂
Den där på elgiganten ser väl fin ut. Du kan nog ha nytta av att det är utrymme till lita mat till dig också.
Tror jag ska satsa på den från Elgiganten :) den var billig och bra storlek
En sån har jag. Nu är inte min speciellt ny men kolla gärna hur mycket den låter för min låter en hel del!
Ganska tröttsamt om man har den i samma rum som man pluggar/sover.
Annars funkar den bra
#8 aha, det tänkte jag inte på.. Kan passa på att fråga, FINNS det frysväskor som håller 5 dagar? Eller är det bara i min fantasi dom existerar? xP
Väldigt märkligt att ni inte har kyl/frys. Antar att ni får alla måltider på skolan då? Men iaf.. Det finns ju minikylar, såna som brukar finnas på hotellrum. Fanns några på blocket. Har jag dåligt med frysutrymne har jag färskmaten i kylen. Håller fin fint i några dagar där.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Annars.. Finns det inte en frys på skolan som du kan låna lite plats i? Tycker också att det är märkligt att ni inte har det på elevhemmen!
Vi får all mat på skolan. Bara de som stannar under helgen som får fixa egen mat, och det är inte många. Skolan är ganska liten med lite över 200 elever. Det dyrare huset har frys, där man också får toa och dusch inne på rummet så har dom gemensamt kök. Men till de huset måste man ha nyckel, för det är bara de som har sina rum i det huset som kan komma in i byggnaden. De andra husen kan ju vem som helst komma in i, så om dom har frys så är det inte säkert att jag får ha maten ifred…
"#12 förlåt för off topic nu men vad konstigt! Så vem som helst kan gå in i erat hus? Ni måste väl kunna låsa era rum iaf? Jag gick också på ett litet gymnasium (ca 300 elever) och vi som bodde på elevhem hade alla egen toa, gemensam dusch och kök med kyl/frys. Och vi kunde låsa både ytterdörr och rumsdörren. Men hoppas din skola är bra för övrigt!
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Bara en tanke, dubbelkolla så att det är tillåtet att ha egen frys på rummet! Vet att det på vissa ställen inte är det eftersom det drar mer el osv. Så det är viktigt att kolla upp med skolan före!
Gick också på internet där man hade eget rum, delade toalett med 2-3 andra och gemensamt kök.
Fick varsitt kyl och frys fack men dom var inte stora, hade inte kunnat ha färskfoder i dom till min hund. På den tiden åt hon ändå torrfoder så det gjorde inte mig något men jag hade behövt en egen frys isåfall.
Kolla runt lite efter små billiga frysar och som inte låter så mycket. Kolla också pricerunner för att hitta så billigt som möjligt :)
#13 ja vi kan låsa våra egna rum :) skolan ligger ju dock på landet så att det stormas in av ovälkomna ungdomar osv som det kanske gör på andra skolor är nog inte något vanligt. Dom låser ju dock på nätterna :) Tack för alla tips! Ska tänka på det!