Kan detta vara skabb?

Lite svårt att avgöra vad det kan vara men jag skulle rekomendera att du låter en veterinär kika på det
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag tycker det ser ut som rävskabb, men det kan ju också vara hårsäcks inflammation…gå till veten så tar dom ett skrap prov på det ;-)…berätta hur det går…

Ska jag göra. Sist när vi skulle boka tid till vet. med hennes kissande upphörde det , märklig hund :P
Hon hade ett liknade märke när vi fick henne men då var det från att dom lekte sa hon vi köpte henne av men sen var hon ju också inte den bästa människan och har ljugit rätt så rejält ang Sina . Men gick en dag och så slog det mig att det kanske är skabb . så vi får boka tid till en vetrinär för det är först nu hon reagerar på att det är något , sen ser det ju hemskt ut :(
ja gör det…tala om hur det går.och som du beskriver det så går det ju inte att lita på den du köpte henne av, så du gör alldeles rätt i det ;-)

Hehe nej hon vi köpte henne av var missbrukare och skulle skicka papper vid sista betalningen , kom inga papper . Alla nummer till henne är ur bruk mm . Så vi har ingen fakta alls om hennes bakgrund och har bara beteendet och läsa av , vilket inte är gott . Vi såg också hur hon var med förra ägaren , hon blev överlycklig av att få komma ifrån henne om man säger som så !
herregud vilken tur att hon hamnade hos er då,pussa henne på nosen från mig och snodden

Ska jag göra :D Hon ligger här i sängen & halv sover haha :D
myyysigt ju…jag ska snart ta en lång skogsvända med min buse ;-).
Kan även vara allergi, tänkte bara tillägga det. Som ecko haft precis.. de går också ner i hårsäckarna.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Okej , hur gör man då , vetrinären då också ? Behandlas det eller är det något dom får gå med ?
ja det är vet som gäller då med ;-)
Jag lät ecko vara ett jätte bra tag, eftersom han inte besvärades av det. De gjorde varken ont eller kliade. Men tillslut såg de förjävligt ut.. trodde de blivit bättre ett tag, men tog honom iaf till vetten. Han sa att de var allergi och att de gått ner i hårsäckarna.. så om vi inte skulle behandla de direkt skulle vi få en naken amstaff:P inget jag strävar efter, så han fick medicin.
Några tabletter 2½ 2ggr dagligen i 10 dagar.. Nu ser de jätte bra ut.. Kanske behöver köra en kur till, fick två på receptet. Eftersom de var så långt gånget.

Okej , kanske vanligt bland amstaffar ;) Min är ju det med .
Hon har bara på ryggen , det stora som jag satte in bild på och två till små ställen , men håret växer ut igen .
Får helt enkelt ordna vet , så alla frågetecken får svar:P
Jaha , nu står min lilla hund och grymtar ;)
Jo, amstaff har ju endel problem med hyn faktist. Specielt i slyngelåldern:) Huden är alltså väldigt känslig och dem har lätt för att få eksem och annat. Så de kan säkert vara rastyspiskt.
Ja de får du göra.. skriv sen och berätta.:)

Måste fråga , vet någon på ett ungefär vad det kostar att chippa, samt undersöka Sina , antagligen skrapprov mm . Det är dubbeltid vi fick , och försäkringsbolaget kan inte betala ut direkt utan vi får lägga ut det först o sen får vi pengarna.
Så man har koll eftersom lön o så inte kommit !!
har ingen aning det kan skifta…men ring vetten och hör…
Kan det inte vara våteksem? Fick min rottis hela tiden.

Hon sa inget utan bara att försäkingsbolaget hinner inte betala ut det så vi får kvitto att skicka in :/
jovisst men du vet ju vilekn vet du ska till…så ring dit dom vet sådant ;-)