Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2199 ggr
Rebornlady
2

Snälla, inga förkortningar.

Jag kan inte alla förkortningar på alla raser eller TS, LS, LST osv. Antingen får man fråga trådskaparen eller helt enkelt inte förstå tråden.

Zadeira
9

Menar du att man inte ska använda förkortningar?  Är det en förkortning man inte förstår är det väl bara att man frågar? Det är väldigt användbart med förkortningar.

Rebornlady
0

Men det är pinsamt att alltid vara den som frågar.

Prenova
7

#2 Oftast får man fram svaret om man googlar, då slipper man fråga så ofta om man nu tycker det är pinsamt! :)

[Clifford5sos]
4

Problemet är väl att i skrivande stund så är det inte alltid man orkar skriva hela ordet och istället skriver en förkortning vilket de flesta men inte alla förstår, förstår man inte så finns det ju såklart det mest "icke pinsamma sättet" och det är ju Google eller skk's hemsida.

LinaK
0

#2 Är inte ett dugg pinsamt. Jag är inte heller så hajj på förkortningar alltid men vet att jag ofta skriver TS då det är så drygt att skriva trådskaparen hela tiden :) men jag ska försöka bättra mig lite på den fronten kanske.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lizelda
1

TS är det enda jag stött på och använder flitigt, de andra har jag aldrig hört talas om ens!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Herveaux
0

#6 Jag tror att LS och LST står för Länsstyrelsen.

// Harley

Lizelda
1

#7 Aaah, nu när du säger det, LS har jag hört innan! LST låter mer som en ny, hipp drog ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zadeira
1

#2 Det är inte alls pinsamt att fråga om sådant man inte kan. Man kan ju inte allt från början utan att på något sätt ta reda på det, och fråga är bra och enkelt.

taylor__lambert
0

Eller att man fyller på i Lexikon vad förkortningarna betyder som används regelbundet. Det kan ju vara svårt för dom som har funktionshinder så enheten läser upp texten, att det då sår "mao" som exempel kanske inte blir lätt att förstå alla gånger. Nu tog jag mao som ett exempel då det är en förkortning jag läst om många gånger utan att förstått att det betyder, och jag kommer inte på i skrivandets stund vad det är. Men förkortningar av raser, DP, Dvärg Pincher, kan också bli Dvärg Pudel elller Dog Parkour, vem vet, bara skrivbenten. I land brukar jag gissa mig fram och det funkar, men inte alla gånger.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Herveaux
0

#10 mao = med andra ord

// Harley

Zyloon
1

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

taylor__lambert
0

#11 kom på det sen när jag publicerade.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

russin
2

Ärligt så är även jag rätt trött på att förkortningar av rasnamn där det bara står två bokstäver, men jag orkar inte ens bry mig längre - så jag struntar helt enkelt i vad det är för ras det handlar om 😃