Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 387 ggr
TRAV
0

hjälp fort!!

I måndags kastrerad vi våran hane. Dom sydde han och stygnen skulle tas bort om ca 10 dagar.

Men nu har han lyckats få av sej tratten och gnagat upp stygnen!!

Vad ska jag göra?, har ringt vetrinären, men det är ingen som svarar.

Det blöder inte, men det är lite öppet.

AnneN
0

Ta det lugnt med han, och försök få tag i veterinären för att höra om dom anser att något behöver göras

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TRAV
0

fick tag på vetrinären, ska in om 15 minuter. Dom måste tydligen söva ner han och sy om han.

Diezel
0

Hej när min veterinär kastrerade vår hankatt lät han bara såret vara öppet, det har gått jättefint. Han sa att man ska egentligen inte sy ihop såret med tanke på att det kan komma med lite päls in i stygnen och då blir det inflamerat osv… min katt har inga fel eller har inte haft problem efter kastreringen heller…

Karmatarerskanise
0

Komma in lite päls i stygnen? Dom rakar ju faktiskt :) Och dom har väl det rent precis som på männskliga operationer.

Jag känner bara till hundar som faktiskt HAR blivigt sydda, ingen som inte blivigt det.

lena1
0

jomen på han-katter lämnar dom det öpett, fast det är ju en större sak med hund ;-).

hoppas allt löser sig   berätta hur det gått…..

mvh

lena

kerstinjoh
0

# 3 låter lite konstigt. Renlighet och sterlitet är A och O  vid operationer.

lena1
0

jomen kerstin så gjorde dom på min hankatt för det är ju ett sådan litet ingrepp på hanar

AnneN
0

Precis det är ett betydligt mindre ingrepp på hankatter än vad det är på hundar så därför behöver inte hankatterna sys men på hundar blir det för stort sår för att låta det vara öppet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kristina-
0

När man kastrerar hingstar så syr man i regel inte.

kerstinjoh
0

Yrkesskada, må tro? Inom sjukvården är det renlighet och sterilitet som gäller. Borde det inte vara lika noga med djurens sår?

TRAV
0

Sådär nu har vi varit inne med hanSkrattande

Allt gick bra, dom behövde bara sy ett stygn som hade gått upp. Och de kostade nästan lika mkt som kastrationenFörvånad

Ska vänta tills slutet på nästa vecka, då skall dom ta bort alla stygn.

Kommer kännas jätte skönt när allt omkring kastrationen är klart.

kerstinjoh
0

Att det alltid ska vara så dyrt att gå till veterinären. Den första tusenlappen försvinner bara man öppnar dörren.

Skönt det gick bra i alla fall.Nu gäller det bara att han inte tar sig ur tratten igen!

lena1
0

ja det förstår jag tur att det gick bra i alla fall…..pussa på han från oss ;-)

TRAV
0

Nu blir jag tokig.

Hunden har gjort det igen!!. Har varit o köpt ett nytt halsband som han inte skulle kunna ta sej ur, men de lyckades han med.

Ska ta bort stygnen på onsdag. Men jag får ringa till vetrinären och höra med dom, känns inte så bra om han ska sys om och sen ta bort stygnen på onsdag.