Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1408 ggr
[sakura_blomma]
0

valp åt glasögon

min valp på snart 6 månader fick tag i mina glasögon medans jag sov, hon verkar ha svalt av glaset? jag hittar det ingenstans bara två små skärvor fanns resten var "borta" antagligen har hon svalt det? det är inte glas egentligen utan hård plast. Hon verkar må bra leker har ätit druckit och vart ute och kissat & bajsat men bajset var väldigt hårt. Hur gör jag? allt är stängt gällande veterinärer i min närhet, hur hittar man akut mottagning om det skulle behövas? ska jag vänta på symptom(vilka?) eller ska man åka in oavsett? tack för svar

Fridaaaa
0

Se till att hunden äter t.ex sparris som "Kapslar" in ev vassa föremål

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Det kan bli livshotande om en skära skär upp tarm eller magsäck. Du får leta efter veterinär i närliggande städer om det inte finns där du bor.

[sakura_blomma]
0

#2 Ok tänkte lite så, men det finns alltid veterinärer som kan ta emot akut va? man ska inte vänta på symptom utan åka in oavsett?

Fridaaaa
0

#3 Vid symtom kan det vara försent.
Finns de som har jour

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Anata]
0

Jag hade ringt veterinären och bett om att få komma in akut

Karmatarerskanise
0

#3 Nej du ska inte vänta på symptom utan kontakta jourveterinär direkt.

[sakura_blomma]
0

ska kontakta vet, ska söka upp någon man kan ringa till

17453daystoheaven
0

Ge vit sparris.

/ ^\ Q /^ \

Vixxen
0

Uppsök Veterinär!

Herveaux
0

Vart i landet bor du?
Tänkte om vi kunde hjälpa dig att hitta en vet.

// Harley

[sakura_blomma]
1

#8 Läs #7

Jag ringde en mottagning som har öppet dygnet runt för akutvård av djur fick där prata med en veterinär efter jag förklarat situationen tyckte hon att jag skulle avvakta och köpa hem sparris så jag gick till mataffären min valp har nu käkat en halv burk sparris (efter veterinärens rekommendation) och hon åt det utan att jag blandade i något annat, lite kul att hon gillade sparris. Veterinären sa att jag skulle ha stor koll på hunden för att se eventuella symptom om det blir värre ska jag åka in akut då hör jag bara av mig igen. Såg att andra tipsat om sparris här i tråden också och googlade på det men fick det ju bekräftat av veterinären sen.