Hund porträtt
Hej!
Det är så att jag tycker om att teckna och undrar om det finns någon som är intresserad av att få ett foto på sin hund avmålat ? x) Har lite idétorka för tillfället, och inget att måla, så jag skulle tycka det var kul :P
(btw, är det nån som vet hur det blir med lagar osv. när man målar av ett foto som någon annan tagit? det räknas väl som att kopiera? men det borde väl gå bra sålänge jag har tillstånd? x))

shit vad duktig du är!!! det hade varit riktigt skoj. målar du annat än hundar? hur mycket skulle det kosta, jag är helpank så om det kostar för mycket är det ingen möjlighet.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tack så mycket! xD va kul att höra ^^ Ja, jag har målat lite hästar, katter, och även kaniner har det hänt x) men mest djur då ;) Nejdå, det kostar ingenting, sålänge de går bra att ja scannar in bilden och mejlar den x) Vill man ha själva orginalbilden så kostar väl posten kankse xD
OJ.. jag vill, jag vill!!!!:)
du var super duktig. jag är me rätt bra på att rita/måla .. men inte djur dessvärre:P
kan du göra en på ecko, vet dock inte vilken jag vill ha än:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Gud, vad läckert du ritar! :D

JAG VILL OCKSÅ!!
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
dobben: jag ritar mest fantasy och.. nu kommer jag inte på vad de hete bara för de. ehm.. du vet japansk tecknad, människor med stora ögon:P haha..
"riktiga" saker är jag inte alls bra på.. eller jag är bra på att måla av en annan bild isf. men inte sådär:)
den kanske är svår me snön?
Va kul att så många tycker om dom xD
#6 Jag hade tänkt försöka måla lite imorgon, så jag ska testa och se hur det blir då! xD
#9 okej va kul xD menar du manga kankse? sånt är jag jättedålig på! kan bara måla av bilder x'P mest djur, tycker jag är roligast i allafall 0x)
Jag ska försöka! xD
Skickar väl också med en bild då. Tycker den här skulle passa bra som en målning :)
Varma Hälsningar
dobben: tack, jag fick stillestånd.. manga menar jag förstås:) hehe ja då är vi bra på olika saker då:P
jaa försök, de vore super kul:)

#16, du har ingen där han vänder huvudet lite mer mot kameran, så kan ja klippa ihop dom ? ;D

Vad duktig du är på att teckna! Om det är helt gratis så kan även jag lägga in en bild på vår lilla Molly =)
Behöver du mejl adress för att kunna skicka bilden sen när den är målad (om du vill måla av den såklart =))? Om du vill gör det så behöver du inte ta med köket på bilden, utan bara henne och leksaken om det är okej =) Men det är bara om det går bra, självklart! =)
Mvh Erika
#18 det blir nog bra ;)
#19 Tack! xD jo, en mejl adress vore bra! xD Ja ska testa och måla av den ;)
//moa
Ska du inte måla av min då? (#13) 
Varma Hälsningar
#21 jovisst, juste det gör jag xD
#22#23 jag ska försöka ;D Oj, har fått så många nu så nu har ja o göra i sommar i allafall xD
#6 Du få rursäkta att bilden blev lite konstig (bifogar den) xP Skrivaren har fått en knäpp och skrev ut bilden i grönt, med vita rutiga fläckar här och där *najs* Den blev oxå ihoptryckt, så när ja jämnförde med bilden på datorn såg ja att den målade såg mkt mer mullig ut xD aja, kankse gör om när skrivaren funkar ;)
Åh jag vill ockå! :)
Skulle vara jättekul om du kunde måla av den här, fast den kanske är lite svår, vet inte riktigt :).
Min mailadress är victoria.hogman@bredband.net
såå snyggt du målar.. Ecko den där han står upp e ju super snygg =)
Vad duktig du är! Önskar jag också kunde rita..
Min morfar har gjort en blyertsteckning på Eros, den hänger i köket =) Men om du vill får du gärna göra en på Eros med =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
En till, vet inte vilken som är bäst.
Skulle va kul med en på huvudet, den jag har är på hela honom =)

Dobben, Dom vart jätte bra. Blicken i ögonen på bara sniktet vart super. men dom är störra i verkligheten va?:)
skicka dom jätte gärna till Lis1_87@hotmail.com
Eros: Tack! xD ja ska testa o se hur det blir ^^ Eros är så fin! xD
#30 Okej! xD så fin han är ;D
Lis1: Du, ja tänkte så, de va därför ja tänkte att ja kunde skicka dom genom mejl, men ja tror inte dom är större faktiskt xo de e A5 format på bilden ;) Va kul att du tyckte om dom! xD jag irriterar mig lite på att huvudformen på den med hela honom blev riktigt rätt, men jag irriterar mig alltid över nånting x'P
hum.. kanske inte går att göra dom så mycket större heller då? .. är dom på samma bild dessutom? ja men skicka dom ändå. Vill ju ändå ha dom:) dom är jätte fina, tycker inte du ska irritera dig.. men de gör man alltid när man själv gjort de:)

#32 Tack:)
Lis1: joo dt går väl o förstora, men då blir kankse kvalitén sämre x) ja ska testa o scanna in dom med större kvalié o se hur dom blir när jag förstorar ^^
okej, ja det blir ju så xD så får jag skylla på min kassa scanner 08)
hehe.. jaa försök:) de skulle vara kul att rama in faktist.. eller kanske sätta på dörren med "varning för kärleksnyp":P
Här kommer en till rätt rolig bild, om du skulle ha tid :)
Varma Hälsningar
Wow, du har verkligen sysselsättning ett tag framöver nu 

du får mer än gärna måla av min hur många bilder som helst finns på min "lilla" prins under www.varghund.com/album.
Det vore verkligen jätte gulligt av dig om du ville det. ibland önskar jag också att jag var så duktg som du är det ända jag kan få fram med penna och pappaer r streck gubbar så antar att det skulle väl bli en streck (=skräck) hund
#36 Haha x'D
#37 Åhhh den va fin! härlig! xD du har den möjligtvis inte lite större så det är lite enklare att se ansiktet ? ^^
#38#39 Haha men det är okej xD får ta med mig till sommarstugan så har ja alltid nåt att göra där om det regnar xD det är ju bara kul att så många var intreserade ;) #39 Har du nån bild på henne där man ser ögat ? :D vore bra så ja kan jämnföra om ja ska få med ögat xD
#19 Har hunden ett mörkt och ett ljust öga? xO Såg det nu när ja skrivit ut den och visste inte riktigt hur ja skulle måla xD
Tack vad snällt, ska bli kul att se sen! Ser ju på de du redan gjort här nu att det blir väldigt likt =) Tack, säger Eros med =)
Ja men tack så mycket förresten! :D
#41 Det ska nog gå o fixa, men kanske bäst om jag mejlar dig bilden? :) Annars kommer iFokus förminska bilden.
Varma Hälsningar
#42 super! ;D
#45 Juste, det tänkte jag inte på! xD Du kan mejla den till: moaw@telia.com
okej, tack :)
Varma Hälsningar
Nu har jag skickat! :)
Varma Hälsningar

det vore jättesnällt om du ville måla av min häst och min hund och en av mina katter

Ha,ha den där shettisen böhöver ingen flughuva precis.

och den här bilden på hunden. utan det där i pannan, har framkallat bilden själv och det blev som det blev. kattbild hittar jag ingen tillräckligt bra.

nä, han gör inte det.. undrar om han ser nåt egentligen. :P

Ja, det gör han nog. Fin var han iaf. *ler*

Gud vilka fina bilder du målat… :)
Dobben har du inte funderat på att sälja dina teckningar för en symbolisk summa, det tycker jag gott och väl att du kan göra =) Jag skulle mer en gärna betala. Kan du göra en lite större som man kan sätta i ram på väggen? Isånna fall skulle jag vilja beställa en på Doris och Skorpan, och jag betalar gärna för den =) Du är ju sanslöst duktig på det du gör, jättefina teckningar =D
Här kommer en bild på dom båda, pma mig om vad du vill ha för att göra den…
Tycker också du skulle kunna ta en liten peng! Rita så stort som beställaren önskar och skicka sedan på posten. Tror många djurägare skulle nappa!
ja absolut att du skulle kunna ta en liten peng för d..
Säger som dem andra, jag skulle kunna betala för det :)
Varma Hälsningar
Tänk att jag visste inte att hon bara var 16…snacka om naturbegåvning, hon lär nog bli vida känd om hon fortsätter rita =)
du e så otroligt duktig på att rita…
Jag skulle gärna vilja ha originalet och gärna om du kan göra den i A3 format, jag betalar naturligtvis frakten och röret + pengar för teckningen. Jag har pma:t dig =)
Jag håller med, jag skulle lätt betala :) Och jag skulle gärna vilja ha originalet sedan när du hunnit med min bld :)
Nu har jag gjort en beställning, jag pma Dobben. Så jag tycker att ni som är intresserade kontaktar henne på det viset med beställningar. Jag tänker betala henne 150:- för en bild på A4+ frakt det är hon defenetivt värd tycker då jag iaf =)
Åh, vad fint! Tack så jätte mycket :) Får man fråga hur lång tid det tar för dig att rita av? Du har talang :)
Varma Hälsningar
Jag vill nog också göra en beställning, Pmar dig :)
Varma Hälsningar

Dobben, nu är det så att min mor ska avliva äldsta tiken i kenneln, sk stamtiken och jag undrar om du skulle kunna måla av henne så min mor får en fin och underbar bild att hänga upp på väggen.. (hon ska avlivas pga sjukdom) Skulle mer än gärna vilja ha minne av henne då jag håller henne varmt om hjärtat.. ;( pma mig så kan jag skicka bild.
förlåt så mkt, men nu har jag helt tappat ordningen, har fått så många bilder nu! xD Så nu gör jag dom i den ordningen ni mejlar mig, och sen om jag hinner klart/inte har nån att göra gör jag dom från inlägget ;)
#71 men gu va tråkigt xo Klart jag kan göra, pmar dig.
#74 haha måste ja? den va ju assöt!! x'D
Hihi Skorpan har en så förnäm uppsyn! En riktig dam =)
den med shalen e ju sötast =D
Hahaha och det värsta är att hon vet om det också…en riktig ruggragata ;)
Haha hon ser ut som en filmstjärna med sjalen! x'D assöt ju x')
Skorpan hälsar och tackar…hon sitter här med nosen i vädret och ser allmänt självupptagen ut, husse får snart ta ner henne från hennes höga hästar och gå ut i blötvädret ;)
hihi.. hon är nog sådär lagom tjock i sina bästa år också tror jag:P
Det är roligt att se att det finns fler som gillar att teckna. Ibland känns det som om jag är ensam om det, i min klass är det bara jag som gillar att rita. Jag känner mig lite "udda" ibland!
Jag beundra verkligen folk som kan teckna…gillar blyerts teckningar jättemycket det är ju sååå snyggt.
Jag hade 4 och 5 i teckning och konst men inte kan jag teckna som Dobben inte…nu för tiden blir det mest streck-gubbar 
#83 Inte ska du känna dig udda, du ska vara stolt över dig själv…det är många som inte kan rita alls. Jag tecknade jämt när jag gick i skolan…det var det roligaste jag visste ;)

TACK DOBBEN… Den blev jättebra!!!
Du e jätteduktig!!!
"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"
#66 åh förlåt, missa den frågan ;)
vet faktiskt inte riktigt, ett par timmar kankse xO får ta td nån gång 0:)
#85 Va kul att du tycker det! xD tack så mycket!

fick du mailet av mig nu moa? fick aldrig veta de.. snart sitter iaf din målning på ecko på dörren:)
måste bara hitta tejp:P
Åhhh du är sanslöst duktig…min killes ord var -skitbra =) Jag längtar tills den bli klar, det är bara att hojta så kommer pengarna =D
Lotta: Åhh tack så jättmycket, va kul att du tycker om den! xD hoppas du tycker om den när den blir klar ^^
Lis1: åhh, va fin han va!
skulle bara lägga in en bild här hehe behöver ej rita den men de skulle va kul att få de ritad kunde du skicka orginalet också ? mot en peng :P ??
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

# 90
gillar inte Lotta den fina teckningen, så får hon med mig och göra!
Gud vad du är DUKTIG!!!

Hej
vore kul och få sin hund och katt av tecknad.
jag sänder lite olika bilder, jag kan inte välja! =)
Bild 1

Bild 3
denna har inte nån färg, men jag diggar öronen =)

dobben: jaa han är fin:) så gör honom gärna nångång när du har tid.. mamma sa att hon gärna betalar dig också för att få originalet.
#95, klart jag kan göra, om det är okej att du betalar frakt bara så kan jag skicka den när den är klar xD
#96 haha, åhh tack x')
TinaH: Vill du ha dom på samma bild? eller var o en för sig? x) Skulle du vilja ha den hemsickad? ;D
lis1: men gud va snällt, mot frakten så skickar jag den gärna när den är klar x)
jag betalar också gärna för orginalet av min bild i #39 om du har lust att måla den :)

Dobben
vad tror du blir bäst?=)
jag vet ingentin om sånt här ! =))
Vad vill du ha betalt, med frakt och orginal?
Man kanske skulle göra som ett collage med voffis bilderna och ta katten för sig?
Jag vet ingenting, jag bara är novis =))
Jag har tänkt att man kan åtminstonne betala henne 150 plus frakt det är inte dyrt, hon lägger ju ner en massa jobb trots allt =)
#107 du är så snäll du Lotta x)
#105 aa :) säg bar till när du e klar :)

Jag tänkte mig nått sånt jag med som lotta=)
Hehe det är bra, ni sköter er allihop. Det är du som är den gullige här Dobben, du ställer upp att rita av det käraste vi har för en liten peng =)
Jättebra Dobben, jag skriver min adress till dig per pm =)
va fin den vart till lotta:)
min mor ger också gärna en hundring för att få original sen då:)
Tänk dig en oval svart ram runt den…skitsnyggt =)
Jag ska visa min kompis som har Doris halvbror om hon vill beställa en också *viskar* Då kan du få in lite mer sommarpengar 
neeh, men en svart fyrkantig tjock ram:P hih..
du har fått ett etraknäck moa:)
Bläää på dig Lisette….*fniss*
har du tid får du gärna ta den här bilden också. min mejl är nattfrost.c@hotmail.com, vill du ha något för det?
putt*

Jag hoppas ni erbjuder henne en slant för att hon gör detta, hon lägger ner ett himla jobb och är så duktig på det hon gör, så det är hon värd =)
Ja jag är helt klart villig att betala henne :)

Gud vad hon var vacker…fattar fortfarande inte att hon är borta….hoppas Dobben ritar av henne =)
Bamsekram till dig

#128 Hon var såå himla vacker, fattar inte heller riktgt att hon är borta, allt är så tyst och tomt här hemma det känns inte som det brukar:'(. Saknar henne…
. Det enda man gör om dagarna nu är att grina, håller på att fixa en fin lite "altare" åt henne med hennes favorit leksaker och hennes bäbis tänder och bilder. Håller också på med srats bok (hur nu det stavas).. Saknaden är enormt stor!
Jag tänker på dig och skickar en massa bamsekramar…

Tack så mycket för alla bamsekramar:). Det känn lite bättre nu.. Snyft.

lite pinsam fråga, hur pm:ar man?
:P

#133 man PM:ar genom att gå in på personens egna sida och sedan på kontakta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Oj vad jobb du fått nu Dobben, hur går det för dig? 
jahaa, haha vrf heter Det pm;a ? :P haha (a)
Dobben var är du?????? Vi saknar dig =)
#136 Pm = Private message = privat meddelande. förstår du =)
hihi.. vad duktig ddu är malin!:P
#135 hmm, ska jag va ärlig är jag lite seg 08) Har haft min syssling här i en vecka, så vi har gjort lite andra saker ;D Hon var här med sin hund, så Dobby fick en kompis ^^ jättekul x)
#137 Nu är jag tillbaka! xD
Och alla ni som postat bilder, jag målar gärna ;) Men börjar med dom som vill ha hemskickat och fortsätter sen, om det blir tid över 8) Skulle såklart vilja göra alla!
jag skulle vilja ha min hemskickad .. betalar gärna de som behövs.. :)
ja, min mor ville gärna också ha den hemskickad som jag sa. Hon betalar dig också:) Hon läängtar efter att få en fin bild på lufsen:)
Det låter kul! Vad har din syssling för hund? :)
Och jag hör till skaran som vill ha hemsickat ^^ Minns inte om jag sagt det förr :P
#143 Hon har en blandning, phalene och shih tzu (vet inte hur det stavas xP) som vi försökt lära agility, vilket inte var det lättaste ^^ men kul var det xD
okeej, jag tror det är din jag håller på med nu xD inte säker vems de var xP
Ah jag har försökt allgility med svärföräldrarnas berner, hon tycker inte det är lika kúl som jag tror jag :
haha jaså? xD nee våran ena hund är inte heller så förtjust i agility, men dobby bara flyger fram, han älskar det xD Så när vi skulle lära hennes hund var han med o gjorde alla hinder istället x'P
Hon kan möjligen hoppa över hindren nån gång, men när hon blir less så springer hon runt dem istället :P Saker man ska gå uppför går inte alls :P
Pssst Dobben är min på gång, har du tagit reda på priset för att skicka det?
ja jag undrar de med hur mkt kan de kosta ??? jag vill värkligen ha bilden .. :)
Jag ska betala 150:- + frakt, men jag har inte hört nått från henne…hon kanske har åkt på semester =)
#150 okey sa hon inte att man bar skulle betala frakten ?
de är nog upp till en själv vad man vill betala.. hon ville ju inte ha något alls förutom frakten som sagt. men jag tycker personligen att hon är värd en extra slant:)
#152 ja såklart :P
Hon är så ung så hon vågar inte säga vad hon vill ha betalt så jag kom med förslaget när jag såg hur många som vart intresserade, tänk själv vilket jättejobb hon lägger ner på varje teckning hon gör. Tror nog ingen skulle sätta sig och göra ett sånt jobb helt gratis eller bara för frakten. Jag vet själv va svårt det är att säga vad jag vill ha för en sak om jag ska sälja nått och då är jag gammal (25)
Jag skulle tippa på att jag får betala ungefär 175:- och det tycker jag att det är värt, skulle jag gå nån annanstanns skulle jag garanterat få betala mycket, mycket mer.
ja men jag e 15 kanske inte kan betala då måste fråga pappa om ifall han kan föra över eller på de viset..
hon e ju jätte duktig ..
Ja det är svårt det där, jag vet inte riktigt jag heller…men jag tycker helt klart att hon värd en symbolisk summa för att hon ställer upp och ritar åt oss, sedan vad var och en har råd med…ni får väl kanske gå efter er egen plånbok jag vet inte =)

Hejsan! skickar en bild på min rottis jag betalar gärna oxå för min bild skicka den till min adress: wildgottowiper@hotmail.com Jag ger gärna en liten peng bara jag får min underbara vovve på bild. kjam
Har inga kort på min vovve på den här datorn, men jag vill gärna ha en bild hemskickad sen för en peng :)

ja de är ju en symbolisk summa för hennes arbete:) men om du bara har studiebidrag så kan du ju betala en lite mindre summa.. de är ju tanken som räknas tycker jag:) eller så kan du ju ta och skriva ut bilden hemma om du inte vill ha originalet.
jag har inte studiebidrag häller jag har ingen inkomst :P allt går till djuren XD ligger lite back .. men ska försöka fixa till något..
sa du inte att du var 15år? studerar du inte menar du? iof har väl inte jag me de och göra kanske.. förlåt:) Men ge de du kan avvara helt enkelt. frakt plus en 50 lapp:)
jag ska börja i 9an hehe jag skulle kunna få månadspeng men jag låter pappa ha kvar de för han hjälper mej att köpa saker till djuren :)
ja 50 e bra :) ska förhandla med pappa ;)
hehe okej.. jaa dina djur går ju först:)
aa dom e ju inte några nu längre hehe men sån e jag ..
vad har du för några då?:) en berit och två marsvin vet jag ju nu:)
- 1 hund
- 3 marsvin till och med
- 6 kaniner
- 3 gerbiler
- 2 katter
- och snart en hamster
hihi, vad mysigt! om jag bodde på landet skulle ja me ha massa mer djur:) absolut fler hundar..
jaa jag vill ha en till hund :) en amstaff men pappa vill ej men nyss sa han att ville ha två rottisar och en dobberman
hehe okej.. ja jag har ju en amstaff dogo:) dom är great!
haha, han kanske går me på de nångång?:)
hehe jag får skaffa mej en sån när jag har flyttat hemmifrån :P
L8sson: joo de var ju så jag gjorde:) Vänta tills jag flytta alltså, iof visste jag inte att jag ville ha en amstaff då utan de kom efteråt.. men ändå:)
hehe okey :)

jag vill oxå ha mina hemskickade. du får portokostnaden plus nåt mer. hur mycket vill du ha? hur mycket ska alla andra ge?
Hej alla, nu är jag tillbaka igen 8)
Oj, vad många som vill ha! vad glad jag blir xD Men jag vet, lite tid tar det 0:)
Angående priset som många frågat, så är det så att jag inte har nåt pris. Jag brukar säga att man får ge det man tycker det är värt, men visst är det lite så som Lotta skriver ;D Har man inte så mycket pengar kan jag alltid göra en lite mindre teckning, som går fortare o är enklare! ;D
Och jag tror ju att ni som är yngre har föräldrar som köpt hundarna, och dom vill säkert ha en teckning när dom ser hur duktig Dobben är. Visa dom vad duktig hon är och fråga dom om dom kan sponsra er med en slant för teckningarna…smart idè va??? =) Jag vet då att hade min dotter kommit och visat mig så hade jag blivit eld och lågor och gärna betalat för det =)
hehe jag köpt ehunden sj XD men ska snacka med farsan XD

Du är riktigt skicklig. Vill du prova att rita av mina illrar blir jag glad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa såg du bilden på Skorpan och Doris visst var den klockren? Jag vet redan vart den ska hänga…längtar tills den kommer, vi ska bara lösa hur jag ska sätta in pengarna åt henne =)

Ohh, jag vill också ha. Har ju ingen hund längre att få avtecknad. Suckar
Audiatur et altera pars

#182 Hon kanske kan teckna av någon/några av de hundar du haft?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Åh det är min! Jättefint! :)
jaa så va det ja! xD
Du är helt sanslöst duktig dobben…fortsätt med det du gör. När jag fixat ram till min bild ska jag fota den på min vägg och sätta ut den här så får du se vad fint det vart =)
Moa! vart har du tagit vägen?:) fullt upp med agillity:)
putt:P
Jag vet inte heller var hon tagit vägen..det sista jag hörde var att hon skulle skicka min bild, men nu är hon puts väck *konstigt*
TJIIIIIIIIHIIIIIHOOOOOOOOOOOOO jag har fått min……den är bara så snygg, nu har jag inte tid med er ska ut och köpa ram och hämta ut pengar till Dobben. Byebye!!!!!!
Nu är jag tillbaka! xD Har ju börjat skolan nu 8) Har inte hunnit måla så mycket xo
Lotta: Haha, va kul att du tyckte om den!!! xD

Ohh, jag vill se ju :-)
Audiatur et altera pars
Hallå! jag vill me se!:)
Hoppas de går bra i skolan iaf..
du har väl endel på kö förstår jag:P så duktig som du är
Du får se den på min vägg när du kommer och hälsar på Åsa ;)
Och ni andra ska få se en bild så fort jag fått upp den på väggen =)
Du är ju skit duktig då kanske du kan måla av min hund ninja
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Hejhej allihopa!!
oj, nu var det längesen jag var inne här :o
Jag skulle bara säga att jag gett upp det här med att måla alla bilder nu, eftersom det blev en väldig massa bilder (jättekul också ju xD)
Alla de bilder som skickats till mig har också försvunnit nu för jag har bytt dator.
Men om det är någon som fortfarande gärna vill ha en teckning får ni jättegärna kika in på min hemsida, och mejla!
www.mwfotografi.webb.se