2 hundar i 1a
Min bästa vän har små två hundar i en 1a (cirka 30 kvadratmeter) hundarna tas väl om hand om, men hon får en del kommentarer ibland en del tycker det är bra/ok andra är negativa speciellt äldre personer. Vad tycker ni så länge hundarna är välskötta och får motionera utomhus såklart, bara nyfiken. Hur bor ni med er hund/hundar? 🙂
Äsch då, det är ju utomhus som man får sin motion och inne tar man det mest lugnt!
Jag får ofta den frågan, hur jag bor då jag har en väldigt stor hund.
Vi bor i en etta på ca 26kvm - inga som helst problem med det.
Tidigare bodde det även två katter med oss här i "tändsticksasken".
Pitcher skulle nog kunna bo i sin soffa och ändå vara nöjd med livet. 😂
Precis som för din vän är det oftast just äldre som blir väldigt förvånade.
Man behöver inte äga ett gods för att vara flerhundsägare! 😉
// Harley
Hmm.. Här har vi 2 människor och 2 hundar i en lite större etta på 38kvm. Funkar alldeles utmärkt, inne är hundarna lugna och ute är de raketer. 😛
Jag bor med min syster i en liten stuga på landet med två hundar och tre katter(som delvis får gå ut). Trångt? ja! Men går alldeles utmärkt.. Hundarna rastas och aktiveras ute och inne sover dom. Förstår inte folk som klagar på att man bor trångt med sina djur.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag bor med en labrador på heltid och en whippet storlek XL på halvtid på typ 20 kvadrat. (Studentrum)
Funkar finfint. Inte alltid jätteroligt för hundarna, eftersom att det inte händer så mycket i deras vardag, men tja.
Jag ser inga problem. Jag bor på 28 kvadrat och har hund på deltid, ibland tre stycken (en cocker och två dvärgschnauzrar). Man ser ju till att motionera och aktivera ordentligt utomhus. Inomhus vill jag ändå att hunden tar det lugnt eller lugn mental stimulering, så visst är det inte mycket yta att gå runt på för dem men de har ju sina favoritplatser ändå som de varierar mellan.
Dock är det besvärligt när en kompis leonberger är här eftersom han inte ens kan vända sig om i köket, och gärna slår ner allt på soffbordet med svansen, så det är ju att rekomendera mindre hundar om man inte vill ha det problemet.
Vi bor 2 personer + en hund i en tvåa. Förut bodde jag ensam med en hund i en minimal etta på 28 kvadratmeter. Jag har aldrig upplevt att det är för lite plats.
Jag bor ännu mindre med min två. Fungerar bra. Min kille bor tre gånger så stort och hundarna beter sig likadant där som hemma. Får också höra en del, men ingen har hittills kunnat förklara exakt vad de tänker att hundarna ska göra med fler kvadratmeter.
Jag tänker att så länge hundarna kan vända sig utan att behöva riva ner möblerna så är det inte för trångt. Hundarna ska ju ändå motioneras och aktiveras utomhus. Jag, husse och en hund bor på 80 kvm och har 2 rum som står tomma, på tok för stort för oss! Vi skulle klara oss på hälften så stort.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Jag bodde med 4 stora hundar på 14 kvm, det gick alldeles utmärkt, dock var det lite småtrångt i 90-sängen. Nu bor jag på 40 kvm med tre hundar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Bodde med två labbar och en cairn på under 18 kvadrat, inga som helst problem. Tyvärr är det bara ena labben kvar men jag hade absolut kunnat ha det så igen! Tar även hem några av mina daghundar ibland, då blir det 3 labbar och en borderterrier :-) .
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Vi bor med två stora hundar i en liten tvåa. Jag kan inte säga att jag riktigt trivs med det då jag tycker det är lite trångt. MEN - hundarna mår inte dåligt av det, dom skulle inte heller bry sig om vi bodde i en etta. Inomhus är jag väldigt konsekvent med att hundarna ska ta det lugnt och vila.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har alltid tagit väldigt seriöst på passvitetsträningen. Mina hundar ska vara nästintill osynliga inomhus, låter rätt hemskt - men så vill jag ha det.
Inomhus ska det vara passivt med sova, vila & mys - utomhus får man vara aktiv.
Bor i stor villa egentligen, men nu bor jag i lgh hos min kille, och det funkar skitbra trots att det är trångt.
Man ska inte lyssna på folk som uttalar sig om sådant, negativt. De flesta hundar funkar bra i mindre boende.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag och sambon bor med våran Rottis i en etta på ca 20 kvm. Inga problem alls! Det är inte inne hon ska göra av med energi :)
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Jag har 3 hundar ( 2 Tervueren och 1 Malinois) i en etta på 50
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag bor på 26 kvadrat med två hundar + en daghund några dagar i veckan. Funkar utmärkt!
Vi bodde två vuxna och två hundar på 26 kvadrat. Hundarna trivdes hur bra som, dem hade ju alltid koll på var vi var :p. Vi människor tyckte dock det kändes trångt - men det var en kombo av dålig planlösning och för mycket saker x).
Tack för alla svar det låter bra & sant.. så varför klagar vissa ? 😐 jag tycker som ni så länge man sköter om hundarna och håller rent och dem får röra sig utomhus så finns det väl inga problem?
#19 Det finns säkert folk som klagar för att de inte vet bättre, inte har tillräcklig kunskap.
Bodde tidigare innan en etta på 28 kvm med 4 stora hundar plus min sambo.
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/