Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 734 ggr
Catta-
0

Plötsligt möte

Mötte en äldre man när jag var ute och gick på en grusväg mitt i skogen. Det är extremt sällan vi möter folk här ute men iaf.. Luna har svårt för främlingar men brukar sakta gå fram och nosa lite sen är det bra men inte nu.. Hon skällde konstant och typ kröp fram till honom(han satt ner och lockade försiktigt med godis i handen) men han var tydligen Skitläskig! Jag blev väldigt förvånad då hon aldrig blivit så rädd/osäker förut… Det gick inte att avleda eller nått. Hon slutade skälla när han gick typ :P Ville mest skriva av mig.. Nån som varit med om liknande kanske?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Melonclementin
0

Vet inte om det är liknande men vår tjej har gott självförtroende men är vakthund. Men hon slutar skälla när hon märker att vi accepterat dem. Med ett undantag, vet ej varför men med en människa fortsatte hon skälla, vägrade gå fram. Han hade hög mössa och skägg, vette sjutton vad det var men hon accepterade honom aldrig. Även när han tog av sig mössan och skägg brukar inte va ett problem. Var det mörkt ute? hur var du i den situationen? Frustrerad, lugn? ☺

Catta-
0

Han kom gående med gåstavar. Kanske va nått hon hakade upp sig på? Det var ljust ute och jag satte mig brevid mannen och visade att jag "accepterade" honom. Jag var lugn men lite paff då hon aldrig blivit så "galen" förut. Hon har även lite svårt för män överhuvudtaget. Min bror är fortfarande läskig fast dom träffats många gånger och han har aldrig varit hotfull mot henne.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Sindri
0

Stavarna? Jag har träffat hundar när jag varit ut och åkt skidor och en del tycker stavarna är läskiga. Märker jag det lägger jag ner dem på marken tills hunden gått förbi.