Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1904 ggr
svassen
0

Lufta/läka sytt ben

Min hund har sytt bakbenet, nere vid tassen. Sköterskan sa att såret skulle luftas så mycket som möjligt för att läka fortare, men alltid vara bandage runt om när vi går ut. Och jag vore jätteglad om den behandlingen kunde funka, för nu börjar han få eksem över hela partiet där bandaget sitter… Problemet är att han trots tratten kan stoppa in bakbenet innanför den och slicka på stygnen… Så bandaget måste ju sitta kvar ändå… Har ni annars några andra tips hur jag enkelt kan lufta såret? Eller skynda på läkningsprocessen??

VildaVittra
1

Du kan använda en munkorg under uppsikt. Det blir svårare då i alla fall.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

svassen
0

Ja jag funderar på munkorg! Men hur fungerar de egentligen…? Hur är det möjligt att de kan dricka vatten men inte komma åt att slicka sig på såren när munkorgen är på…??

VildaVittra
0

#2 Med en kapplöpningsmunkorg/metallbur så kan de dricka, de trycker bara ner den i vattnet samtidigt som de har svårare att slicka på såret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus