testikel kvarlämnad efter kastrering
jag tog över en fd gatuhund för 3 månader sedan, som ska ha varit kastrerad, men jag har sedan dess tyckt det konstigt att han fortfarande haft ett väldigt hanigt beteende, men nu vet jag varför…för visst har han fortfarande en jäkla testikel kvar, och jag vet fan inte vad jag ska ta mej till, eller för den delen, hur en sak kan hända…ska jag höra av mej till föreningen som ansvarade för hans adoption/införsel och berätta detta/be om att få det fixat, eller vad ska jag göra ?
You can't spell Bitchy without Itchy
Är du SÄKER på att det är en testikel och inte någon form av ärrvävnad? Men ja, hör av dig till organisationen du köpte hunden av! Är inte första gången en "adopterad" hund inte är korrekt kastrerad i så fall.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Hör av dig till föreningen . Och vill inte dom fixa det så är det ju ganska lätt att fixa själv .
? Har han en testikel kvar i pungen ? Låter märkligt om han är kastrerad. Vissa kastrater är fortfarande haniga, men fixa ett veterinärintyg på om han har en testikel kvar och se till at föreningen betalar kastreringen i så fall.

det är definitivt en testikel, och ingen ärrvävnad, men jag antar att jag får åka in med honom för att få en veterinärs utlåtande om saken
#4 - då tror jag knappast att han är kastrerad över huvud taget, för inget normal veterinär kastrerar och bara tar ut en testikel ?!
Möjligt annars att hunden är krypt och har en testikel nere nu och en kvar i bukhålan. Kanske båda var uppe tidigare och dom körde fulspel och sa den var kastrerad…
Är hunden välpälsad ? Annars borde man sett rätt snabbt om den hade kulorna kvar - en pung brukar inte vara så liten på en hund 😃😉

#5 han kan ju haft en testikel uppe i buken när han "kastrerades" och den vandrat ner efteråt
han är inte speciellt välpälsad nej, men jag har aldrig riktigt suttit & kollat på Vincents pung, då jag såklart trodde helt på att det inte skulle finnas ngt där
jag har nu varit i kontakt med en person på föreningen som tog honom till sverige, och hon verkar rätt så bestärt över att veterinären slarvat med katreringen, men för tillfället så är inget mer sagt utöver att jag ska göra en veterinärundersökning för att få det 100% klart att det är en är testikel *suck* så typiskt att detta händer mej XD
#7 - en veterinär vet att en hanhund har två testiklar och borde rimligtvis tala om att denna hund blir inte kastrat av att ta bort en testikel. Det kollas ju liksom vid första undersökningen innan kastrering - så egentligen borde även föreningen veta om det. Även på veterinärbesiktningen torde det stå med.

#7 jo men som sagt så är han kastrerad i rumänien, och veterinären där kan ju likagärna bara ha slarvat & inte velat jaga efter testikeln som var i buken (om det nu var så)
Vad märkligt! Hur gammal är han?

Håller med dig helt och hållet!
>>>Malum domesticum<<<
#9 - fast å andra sidan skulle den veterinären tjänat mer pengar på det, så det känns inte rätt.
Men uppdatera gärna hur det går, för hela historien känns konstig.
9 Hur gammal är han? Jag har hört mycket om dessa fd hemlösa hundarna döva,synskadade vissa tillomed svårt sjuka som blivit friskförklarade. Vissa sägs vara fullt vacc men detta visar sig inte stämma efter provtagningar som tagits. Jag tycker du ska ta hunden till en vetrinär för få intyg om detta sen kontakta föreningen som du köpt hunden från, tycker det är så trist att detta inträffar gång på gång 😕

han är ca ett år gammal, och hon jag har kontakt med på föreningen är inte glad över detta, och jag ska kontakta dom igen när jag varit på veterinärundersökning med honom
det är konstigt att ingen upptäckt det innan då jag är hans 5e hem :/
Eftersom han var ca 9 månader när du tog över honom bör ju kulorna ha varit nere då. Jag gissar att han fått ner kulorna sent och att det har blivit ett missförstånd någonstans på vägen. Om du har köpt honom som kastrerad direkt från föreningen så hoppas jag de erbjuder sig att betala kastrering (om det är det du vill ha).
15 håller helt med i den åldern så trillar dom inte ner. :) tröttsamt slarv av dom 🤦♂️

nej jag vet att det är väldigt mycket sent för det att hända, men det var spontant min första tanke :/
menmen, inte mycket att göra tills jag fått det hela kollat av veterinär
*jag har inte köpt Vincent från denna organisation, utan hämtade honom akut dagen innan avlivning hos tjejen som ursprungligen adopterade honom, skulle aldrig stödja en sådan verksamhet som import av gatuhundar*