Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1444 ggr
densomundrar
0

Beställa foder via nätet

Brukar ni beställa foder via nätet? Vilken återförsäljare brukar ni välja? Någon bra och bättre sida?

Dexterr
0

Har beställt från animail, zoozoo och vetzoo. Zoozoo är helt klart bäst, brukar alltid få paketet dagen efter. Vetzoo har jag beställt två gånger från, första gången tog det över 1 vecka o få paketet. Hade inga planer på att beställa därifrån igen men de hade erbjudande på de fodret vi gav så beställde iaf o fick paketet efter två dagar :). Det bästa är att man får paketet enda fram till dörren!

JoannaLi
0

Beställer från zooplus.se ibland. Inga klagomål från min sida! Alla produkter kommer fram hela och rena, med mycket snabb frakt och bra priser. (Sen är det ibland lite dålig information om fraktsättet, när de säger A och egentligen är det B, men det är sällan ett större problem. Jag tror att det kan vara postnord som har egna idéer.)

Lona
2

Beställde från Zooplus.se i drygt ett år; snabba leveranser, bra kundservice och, framför allt, väldigt bra priser. Anledningen till att jag började beställa just därifrån var att de är de enda som har det fodret jag använde då. De ska definitivt ha credit, jag beställde en hundoverall som inte passade, istället för att ta tillbaks den så bad de mig ge den till behövande och så skickade de en ny i annan storlek. Visserligen hade det förmodligen varit en del merarbete och kostnader för dem att ta tillbaks den men jag tycker att det är ett bra initiativ!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Drömmis
0

Jag beställer från husse.se

Dem har bara sitt eget foder dock, men dem är så underbart bra, hade råkat beställa fel foder en gång, då ringde de upp och frågade om jag beställt fel i och med att det inte var det jag brukade beställa :). Sen kommer de alltid den dag och tid de sagt.

Catta-
1

Beställer från animail. Bra service, snabb leverans till dörren.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lona
0

Vi har förresten beställt från Hallafoder också, tror dock bara att de kör ut hela pallar? Inget ont om Halla i det här sammanhanget, däremot är leverantören DHL mer än lovligt slarvig! Vi fick en pall levererad hem, när min kompis skulle sprätta upp plasten som fodret var emballerat i så upptäckte hon en rejäl reva. Hon bad mig komma dit och inspektera och vi tog foton. Flera säckar var uppskurna, en hel del foder ramlade ner på marken och totalt blev vi väl av med innehåll motsvarande 1-2 säckar. Det är definitivt inte acceptabelt men DHL hävdade att de inte kunde gjort skadan utan att vi orsakat den själva. Vi tog kontakt med Halla som utan knot skickade två nya säckar, den här gången i en pappkartong. DHL levererade även denna gång, jag kollade att lådan var hel och ställde in den. När vi öppnade den så… tadaa! Trasiga säckar! Det är tydligen DHL som själva förpackar, inte Halla, och de är uppenbarligen mer än lovligt slarviga. Vi har en ny pall på ingång snart, blir intressant att se i vilket skick den är i!!

Fridaaaa
0

Rekommenderar med zooplus :)

Jag köper av återförsäljare i närområdet när det kommer till färskfoder, då jag inte hittat någon som levererar färskfoder ut hit.

(jo zoo.se men de tar massa extrautgifter och grejer, så blir riktigt dyrt)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[tk1971]
0

Jag beställer foder från Fodax. Man betalar på nätet och sen är det bara att åka och hämta det när deras bil kommer till nåt ställe i närheten. Smidigt och bra.

Herveaux
0

Beställde tidigare från Animail (fd Foderbilen) men leveranserna var så otroligt sega på slutet så jag bytte till hemfoder.se, mycket nöjd.
I skrivande stund har jag en leverans på väg, 26kg hundmat till dörren.

// Harley

RosaMoln
0

Jag ska prova att beställa från zooplus i nästa vecka. Återkommer med vad jag tycker :)

[Empisen]
0

VetZoo beställer jag maten ifrån, tar aldrig mer än 2 vardagar från att jag lagt beställningen tills dess att maten kommer 👍

panini
0

Vi beställer kattfoder och smådjursfoder från Zooplus (hundarna äter färskmat) och har aldrig haft några problem förutom när vi en gång beställde ett litet trähus samtidigt för då hade en av påsarna gått sönder på en kant. Nuförtiden så har dom börjat att packa det bättre när man beställer foder och tillbehör samtidigt.  Annars så inga klagomål från mig. Smidig och snabb leverans rätt fram till dörren 👍

Majken!
0

Nu när jag ger torrfoder beställer jag direkt från leverantören (Meradog), snabbt och smidigt går det.

[Patricia1993]
0

Jag beställer alltid foder på nätet oftast är det ifrån hemfoder eller animail men snabbare leverans med hemfoder, kan ha tagit uppåt 10 dagar ibland med animail men oftast tar det mellan 3-4 dagar och med hemfoder ca 2 dagar. Har även beställt ifrån zoo.se några gånger dom har stort utbud av både färskfoder och råa ben.

densomundrar
1

Tack för alla era svar, beställde från zooplus nu på morgonen, de verkade ha lättast sida, bra priser och villkor. Det verkar även som att de som skrivit här och de jag vet köpt därifrån är nöjda. Nu hoppas jag att det kommer i början av nästa vecka :-)

Fridaaaa
0

#15 Brukar ta 3-5 arbetsdagar, efter att de fått in betalningen. Så förmodligen kommer det i mitten/slutet på nästa vecka

[Forest]
0

Har beställt från animai och vart nöjd, leverans till dörren fin service.

cookies1994
0

Animail kändes smidigt och säkert

densomundrar
0

#16 tack. Tre arbetsdagar får jag iallafall till på måndag, la nog orden när dom började sin arbetsdag idag :-)

Fridaaaa
0

#19 Pengarna brukar i regel inte komma in direkt, så hade inte räknat med före onsdag. Sedan brukar det ta lite tid för dem att paketera, så ren tur om det kommer iväg idag :)

Changrila
0

Jag köper tillskott från animail ibland. Så vitt jag vet finns det inget foder att köpa på nätet som jag vill ge.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fridaaaa
0

#21 Vad ger du för foder? =)

-Aida-
0

Jag köper ifrån, vetzoo, animail, zoozoo.
Animail har fått kass service på senaste så jag vill inte beställa därifrån längre. Vetzoo tycker jag är super bra, dom är nu mitt första hands val, snabb leverans och en  graits rulle bajspåsar med varje fodersäck.
Zoozoo är mitt tredje val, super bra sida också med snabb leverans.

densomundrar
0

So far so good, Fick mail på eftermiddagen om att paketet var skickat. Det gick snabbt tycker jag, men det kanske bara är packat och väntar på upphämtning :-)

isblixt
0

Jag beställer från zooplus.se, alltid nöjda med dom och de skickar oftast snabbare än svenska nätbutiker. Billiga och bra erbjudande. :)

Changrila
0

#22 jag barfar :)

---------

Fridaaaa
0

#26 Aaa ja då går det ju inte att beställa, om man inte kör mush med :)

TheaV
0

Jag prenumererar på färskfoder hos Vetzoo, får det hemskickat en gång i månaden fraktfritt och bajspåsar på köpet :-) Får mail från dem när de skickar iväg det och paketet har alltid dykt upp dagen efter.

Changrila
0

#27 precis :) Och med tanke på att det kostar ca 50kr/kg och jag ofta kan köpa mat för 10-20kr/kg så finns det ingen anledning att börja med mush :) Men ja, fiskolja, benmjöl och ibland lite annat beställs från nätet.

---------

Fridaaaa
0

#29 Nej det är rätt dyrt :)

Mischa
0

Verkar som att zoozoo, hemfoder och animail är samma sak numera. Samma varubrister och samma (numera sega) kundtjänst.

≧◔◡◔≦

Lona
0

Hade Fodax ett tag men leveranserna var under all kritik.
Bilen kom aldrig till leveransstället när den skulle och inte tusan kunde de ringa och säga att de var tidiga/sena.
Med andra ord stod jag en gång och väntade i två timmar på att de skulle behaga anlända, en annan gång ringde de faktiskt, då kom leveransen tre timmar för tidigt och de ringde 15 minuter innan de var framme.
Eftersom jag hade en bit att köra och dessutom inte kunde slänga mig iväg på en gång så fanns det x antal lådor som stått i 25 graders värme ett tag när jag kom fram 😕.
Det här är visserligen några år sedan men det är inte ok, helt enkelt.

densomundrar
0

#32 men fy, sådant är verkligen inte ok

[tk1971]
0

Jag har inte varit kund hos Fodax så länge men hittills har det fungerat bra. När bilen var försenad - och man måste ju ha förståelse för att sånt kan hända pga trafiksituationer etc - meddelade de det i god tid via SMS. Nu har jag tur eftersom bilen stannar nära sambons jobb och dessutom två gånger, sist på eftermiddagen och först på morgonen.