Magproblem av frysen mat
Har fått massa tips från många olika källor om att ge frusen mat och godis i massa olika former, men har även hört att detta kan de magproblem eftersom att det blir för kallt. Stämmer det?
Inte ett svar på din fråga direkt men min hund kräks om han blir för kall i magen, tex efter att ha ätit för mycket snö.
// Harley
Ok, då kanske det ligger något i det? Jag berättade för en kompis att man kunde göra en ganska smart sak på sommaren när hundarna äter vom, ger man hunden vomen fryst så svalkar det och dom är sysselsatta ett tag, förutsatt att det inte är en stor hund såklart, dom sväljer ju bollen helt då. Iom detta så sa hon att man inte ska ge hunden fryst mat, utav någon sort, då dom kan få magproblem. Men tycker det är lite konstigt då det tipsas om div. Frysta saker till hund på nätet.
Det är väl egentligen meningen att dom ska slicka på de och små gnaga för att de ska svalka, som typ när vi äter glass.
#3 jo, men enligt min kompis så räckte det för att hundarna ska få magproblem. Tror du det stämmer?
Jag fick också höra samma som #0 att hundarna kan få tarmvred om de äter för kalla saker. Men jag har ingen aning om det stämmer. Jag har en hund som älskar isbitar och snö…