Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 3456 ggr
zlarviig
0

AKUT! BORTSPRUNGEN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min 6 åriga tika har sprungit bort i Sköndal i Stockholm. Min pojkvän är hundvakt och jag är ända bort i lysekil och kan inte göra nånting. Hon är skygg för människor men kommer om man visslar högt med visselpipa eller busvisslar. Och hon kan även komma fram om man har en snäll hund med. Hon är svart, korthårig med en vit strjärna på bröstet. Hon lyssnar till namnet Mixa. Snälla sprid detta och hjälp mig få hem henne till min pojkvän igen!

zlarviig
0

Om någon har sett henne kan ni ringa 0760767667

zlarviig
0

Hon sågs senast springa mot Semmelvägen från formbrödsvägen

thea_thea
0

Hur länge har hon varit borta? Är missing dog informerade?

Uppkatten
0

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

zlarviig
0

I 50 minuter snart. Nej men polisen har dom ringt

thea_thea
0

Blev hon skrämd? Känner hon till området?

zlarviig
0

#6 Förmodligen, hon är rädd för män och mannen som bor där var den enda som var hemma och han hade glömt ytterdörren öppen. Han ropade men hon lyssnade inte. Min pojkvän har bara bott där i några månader så hon har inte varit där så mycket men vägen till sködnals centrum och mot söndagsvägen känner hon igen

fridarebecka
0

Skriv i facebookgrupper i området också! Och be folk i området dela, om ni inte redan gjort det.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
frost_schäfer
0

hoppas du hittar henne.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Lona
1

Lägg ut även i FB-gruppen Bosses hundhjälp (nya). Ligger Sköndal nära Skarpnäck? Har väldigt dålig koll på Sthlms geografi men har hundbekanta i Skarpnäck, tänkte jag kunde tagga dem på fejjan. Hoppas att Mixa kommer hem välbehållen <3 !

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

zlarviig
0

https://m.facebook.com/jessica.e.werner?ref=bookmarks Vet inte om det är rätt nu, dela gärna inlägget annars! #10 Det ligger ca 3 km från skarpnäck har jag för mig så det är inte så långt! Skulle vara jätte snällt!

zlarviig
0

Fortfarande ingen som sett nåt :'( Jag är så orolig.. Motorvägen ligger bara några meter från huset

zlarviig
0

Fortfarande ingen som sett nåt :'( Jag är så orolig.. Motorvägen ligger bara några meter från huset

Uppkatten
0

Har du lagt ut efterlysning på Vi längtar hem (Facebook)? Många från Stockholms området med i den gruppen!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
3

Mixa är hittad enligt uppgifter på Facebook. ❤️

zlarviig
10

Jaa Mixa är upphittad och min pojkvän är på väg för att hämta henne! 😁🙌Jag var så himla orolig. Hon har aldrig varit borta mer än 15 minuter förut och nu har hon sprungit runt i 3 timmar i kylan utan kläder när hon precis blivit frisk från kennelhosta. Tänk vad några inlägg på facebook kan göra! Jag är överlycklig och så himla tacksam till alla som hjälpte till 😄

Uppkatten
1

Ibland är Facebook bara bäst! 🙂🎈

Njut av att ha henne hemma igen! ❤️🎂

Karmatarerskanise
0

Vad goda nyheter :)

zlarviig
0

Jaa gud, jag är så himla glad! Synd bara att jag inte kan vara där och krama om henne ;( Stackarn är helt söndersliten :'(

Uppkatten
0

Söndersliten?

zlarviig
0

Hon har sår över hela benen.. Tänkte att hon har snubblat eller sprungit genom taggbuskar med det skulle likaväl kunna vara från en annan hund.

thea_thea
0

#21 Fy fan 😕 Hoppas Mixa kryar på sig snart! Min hund fastnade i en taggbuske en gång, han satt fast i 30 minuter innan vi fick loss honom🤐Kan ha hänt samma sak med henne😕

zlarviig
0

#22 Ja hon är så himla trött, har sprungit i 3,5 timmar i minusgrader :( Oj vad läskigt :s Hon har sprungit rätt igenom taggbuskar förut så det kan mycket väl vara det :/

Tarotstollan
0

Så skönt att hon är hittad!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
0

Åh, vad skönt även om hon är lite "kantstött"!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

frost_schäfer
0

vilken tur att hon är hemma.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

zlarviig
0

I morse såg jag ett inlägg på facebook där någon skrev att hon såg en hund bli påkörd vid motorvägen precis där min pojkvän bor så jag skrev till henne och hon sa att det var Mixa hon såg. Hon sa att Mixa försökte gå över vägen och blev träffad på höften av en bil och gled flera meter över vägen med sån kraft att det bara spruta vatten runt henne. Sedan ställde hon sig sakta upp och haltade iväg. Var så hemskt att läsa om min lilla tjej ;( Men hon var hos veterinären och inga fel eller skador hittades förutom skrapsåren på benen, veterinären var alldeles chockad över att hon klara sig så bra. Det gör så ont i hjärtat att veta att hon var alldeles själv och ensam och blev påkörd. Hon måste ha varit jätterädd och haft jätteont 😢

thea_thea
0

#27 😭 Fy vad hemskt! Är hon röntgad för att se så att inget skadades?

zlarviig
3

Nej veterinären klämde och kände och kollade färg på slemhinnorna och hon sa att allt var som det ska. Och Mixa är ju uppe och går nu som vanligt fast hon inte gärna stödjer på på en av tassarna eftersom hon har skrapat upp trampdynan. Hon har haft en jäkla tur i oturen min lilla tjej! 😷

[Forest]
0

Skönt att hon är hemma och skapligt välbehållen. Hennes skyddsängel behöver säkert plåstras om rigält så håll henne ordentligt kopplad nu.