Parodi på CM?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta måste väl ändå vara en parodi O.o
En parodi är något roligt och detta va inte roligt någonstans utan mer en CM-gör-det-själv-kopia.
Jag är inte helt säker…😐
Kolla in hemsidan http://safecalm.com/
Känns lite väl ambitiöst för en parodi…eller?
Men jag hoppas du har rätt #0! 😕
// Harley
#1 Kanske inte skulle skrivit parodi. Tänkte mer att de kan väl knappast mena allvar med detta. Fast jag hade inte blivit ett dugg förvånad om det är på allvar -.-
#2 Jag kommer inte in på länken då mitt virusprogram varnar och vägrar öppna
Jävla idioter, man tränar inte hundar genom våld -.-
I'm out 

Snarare en cm-wannabe. Intressant att den där energin som det oftast ska pratas om vid den här typen av träning alltid verkar gå genom kopplet!
#4 Attans, OK.
// Harley
"Jag lugnar ner honom med min energi" Ja men låter logiskt. Det kan inte vara syrebrist? Det är därför han låter som han gör, han väser ju efter luft.. Sanslösa männniska. (Menar mannen i klippet)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Sorgligt.
sch sch sch sch sch sch sch sch.
… Han verkar vara någon slags extrem CM människa, tyckte de va onödigt med munkorg på hunden, massa sch och ryck hit å dit, helt onödigt.
Skulle aldrig någonsin låta en sån människa tala om för mig hur man tränar en hund, han korrigerar alldeles för mycket enligt min åsikt.
jag hoppas innerligen någon anmäler människan
Stackars hunden vid 02:00 får ju ingen luft fast han är lugn.
Det är detta som blir felet när de låter CM visa sitt skit på tv!
Hjälper inte att vara godtrogen och skriva "gör inte detta hemma". suck
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 CM är ju jättebra med hundar. 🏆 Verkar finnas många CM-hatare här….
Tummen upp för CM! 🙂
Varför skulle det inte vara på allvar? Vem stryper en hund på skämt?
I övrigt gör väl snubben i filmen samma sak som CM gör, bara inte med samma finess och utstrålning.
#14 Vi delar olika åsikter, erfarenheter och kunskaper.
Han skulle aldrig få röra mina hundar. 99 % dåligt 1 % bra av det han gör enligt mig. Jag kör positiv förstärkning på mina, rekometoder, han är motsatsen till det.
Alla gillar olika tränare, hundpsykologer ect, gör inte en till "hatare" för det. Menmen,
Stackarn… den där hunden behöver ju inte ens någon rehabilitering, hur lugn och fin som helst. .Det om något är väl att behandla en hund dåligt= dominera hunden och korrigera när hunden inte gjort nåt fel.
Människan verkar inte kunna ett dugg om hundar, utan allt han lärt sig är från CM program 😟
För mig ser det ut som att hunden bara är understimulerad. Synd bara att hunden troligtvis kommer att bli behandlad såhär även i framtiden efter att ägarna sett att det "fungerar".
#14 Jag håller inte alls med om att han är bra med hundar. CM använder bl.a. stackelhalsband och är väldigt fysisk mot hundar i övrigt, (använder stackelhalsband, elhalsband, ryck i koppel osv.) och är också ofta förtryckande mot hundarna genom att utsätta de för obehag och tvinga dessa att förtrycka sin rädsla (genom att korrigera när hunden tex försöker fly). Dock gör han en sak bra, och det är att han förklarar att det ofta inte är hundens fel att den agerar på ett felaktigt sätt, utan att det för det mesta beror på ägaren. Sen lär han inte alltid dem det bästa sättet att hantera sin hund på, men det är en annan sak.
#18 Stackel och elhalsband tycker jag heller inte om, men jag vet att han inte använder det särskilt ofta. Jag vet att han använder elhalsband vid ormträning, där man ska få hunden att undvika en giftorm.
CM är bra 🙂 Påstår man något annat, då är isåfall jag en jävligt dålig hundägare…. och det syns ju så väl på min väluppfostrade, nöjda och glada hund.
#19 Han använder det ofta, speciellt elhalsband.
Hoppas inte du kör som han gör, det säger dem till & med i programmet att man inte ska göra.
#20 Bevisa att han använder det ofta.
Om jag kör med elhalsband menar du? Läser du lite dåligt eller? Du får nog läsa om mitt inlägg i #19. Dessutom är det olagligt. Min åsikt är att CM är mycket duktig och vad jag har för träningsmetoder har inte du med att göra, så blanda inte in mig och mina metoder i ditt CM-hat.
#21 Du verkar sett många av hans program, förstår inte hur du kan missat det.
Speciellt senaste säsongerna.
Nu vet jag verkligen inte hur tokigt du har läst, aldrig ens sagt att du anvämder elhalsband ect det är väl inte det enda han har i sina sk metoder eller?
Så skippa din dryga attityd och läs rätt själv istället.
Ja jag vet att det är olagligt, har återigen inte sagt att det är det eller att du använder det heller.
Återigen, du verkar själv läsa väldigt tokigt, så handlar det inte om sk "hat"; bara för att man inte gillar vissa hundpsykologer, tränar ect.
Så skippa det "hat" mot folk som inte tycker som dig helt enkelt.
Ingen idé att diskutera detta, lika lite som man ska aggra på människor som gillar CM ska man inte aggra på folk som ogillar.
Det är upp till var och en.
@adventuresofnavi | instagram
Nu drar tråden iväg OT, hörrni!
Vill man diskutera CM och hans metoder får man starta en egen tråd för det. 🙂
// Harley
#19 Det avsnittet har jag sett, har dock minne av att han använt det i andra syften också. Har ett (tyvärr?) svagt minne av att han använt sk. antiskällhalsband som ger stötar. I vilket syfte och när kommer jag tyvärr inte ihåg.
Att säga att jag inte tycker att CMs metoder är bra, gör inte att jag automatiskt kallar dig en dålig hundägare? Dock står jag fast vid att jag inte alls skulle kalla någon som exempelvis ryter på sina hundar, slår dem, förtrycker dem och bringar dem obehag är bra tränare. Bra tränare enligt mig, använder inte våld osv. för att träna hundar. Dessutom tycker jag att vissa saker har han fått om bakfoten, som exempelvis dominans mellan hund och människa. För mig handlar hundträning om att lära känna individen och lyckas se dennes behov samt välja rätt träningssätt som fungerar för hunden, inte att kunna använda samma förtryckande "träning" på alla möjliga hundar.
#25 Se #24 😉
Eftersom sidan inte uppdaterades förrän efter att jag publicerade mitt inlägg kunde jag inte se inlägg 24 förrän efter att jag publicerat. Ber om ursäkt för att ha medverkat till att tråden blev OT Ts!😐
#27 8 min mellan din och hennes, så inte så lätt att veta 😉