Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1298 ggr
diesel92
0

Nervös hund

Vi har en 2 årig Tax som vart ute och jagade i måndags, på kvällen och natten började han sedan bli väldigt stirrig, gå upp mitt i natten och flytta omkring, under täcket - golvet - stolen. Gick runt mycket överlag. Annars ligger han och sover hela natten i ett sträck. Vid jakten skadade han även tassen lätt så den blödde lite men inget allvarligt. Någon som vet va som kan ha hänt? Ont? Stress? Han lägger sig aldrig till ro på dagtid heller. Sover 10 minuter sen upp igen och vandrar, börjar skälla och har sig

Kallaterrier
1

Kan han ha ont någon annanstans? Om det inte släpper under kvällen och natten hade jag ringt veterinär imorgon, om inte annat kan han behöva smärtstillande. Om beteendet förvärrats hade jag kontaktat veterinär tidigare än så. Kom han i kontakt med viltet, vet ni det?

diesel92
0

Har känt igenom honom och han reagerar inte att han skulle ha ont, kissar och bajsar normalt. Var ej i kontakt med viltet vad vi vet. Vi ska prova och se till att han kan ta sig upp och ner för sängen själv inatt och se om det gör honom mindre stirrig så han kan röra sig fritt. Blir han inte bättre inatt får Vi ringa in imorgon