Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1041 ggr
frost_schäfer
0

Rädda hundar

Har ni smäll rädda hundar och hur gör ni på nyår för att dom ska bli mindre rädda.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

JoannaLi
0

Vi har en tik som är rädd. Hon ligger på övervåningen och sover tills hon börjar höra "gott nytt år" på radion som står på, då kommer hon ner och hämtar en. Radio igång, tv igång (så neutrala program som möjligt, utan smällar om inte musik-/talboksskivor) och så sitter vi tillsammans inne på den trånga, mörklagda toaletten, och så läser jag högt ur en bok och myser med henne. 

Ibland tittar vår lugna hanhund in också och myser lite, men han får ett nyårsben i vardagsrummet som han hellre tuggar på.

[Nalle-]
0

En av mina är rädda, dock börjar det bli bättre nu för varje år. Jag brukar gå en långpromenad med honom mitt på dagen och sedan behöver han bara gå ut och kissa på kvällen, så är risken inte lika stor att han blir skrämd. Sedan brukar jag ha på tvn på ganska hög volym hela kvällen och vid tolvslaget har han fått ben eller något annat gott att tugga på. Tidigare år har han varit jätterädd hela kvällarna så fort det börjar smälla lite, bara skakat och hässjat. Men två senaste åren har han bara brytt sig när det smällt som värst.