Hundar som slåss
Idag rök Luna ihop med en tik(igen). Det är endast denna tik hon har vågat sätta sig upp mot rejält. Idag var dom lösa i skogen med ett par andra hundar som busade. Tiken blev irriterad på att Luna hade hög energi och skulle ryta till(hon kan gå på ganska hårt), Luna sa ifrån men det gillade inte av tiken och de rök ihop. Luna fick ett ganska djupt jack på halsen under strupen(ska till vet snart) den andra tiken klarade sig så vitt vi har sett utan skador. Första gången de rök ihop skadade sig den andra tiken lite vid ögat men annars har det bara varit gruff som man hunnit avbryta. Känner mig lite less på hela situationen att dom inte kommer överens(koppelpromenader går bra) när dom är lösa. Ibland går det bra men det blir ofta lite smågruff,, mest pga att den andra tiken inte gillar när Luna busar. Det är så synd för den andra tiken är väldigt snäll annars och även Luna men av någon anledning klickar inte dom. Men alla kan ju inte vara vänner… Ville mest skriva av mig..
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Hoppas allt går bra hos vet. och att Luna snart är läkt igen! 🌺
Går det inte att lösa problemet genom att Luna och tiken inte får vara lösa samtidigt? Alt. att de bara träffas under koppelpromenader?
// Harley
Vad tråkigt😕 Men som sagt, alla kan inte vara vänner. Min hund är vanligtvis supersnäll, men det finns två hundar (hanar, ungefär lika gamla) som han inte tål. Vi lät Malte (min hund) och den andra hunden träffas lösa på neutral mark, utan ägare och de slogs ordentligt. Jättejobbigt, vi har slutat att gå promenader (även kopplade) med den hunden😕
#1 Tack! ❤️ Jo absolut. Det är inte ofta dom träffas heller men det kommer få bli så i framtiden. Man är tyvärr lite för envis också ibland och vill att det ska fungera..
Vi har en hund som är Gruffig mot hanar med Han attackerar andra hanar rätt så ofta, men han får finna sig i att inte Springa lös och busa med andra hanar längre.
Hopas din hund snart kommer att må bttre
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Tack alla. Nu har vi varit hos vet och de fick sätta dränage. Det blev en ganska djup sårficka :/ nu ligger hon i sängen och försöker sova ❤️
#5 Lilla skruttan! 🌺
Tur i oturen att det inte vart fulare skador ändå, och att inte hundarnas gnabb har gått ut över din och den andra mattens relation.
// Harley
Vilken tråkig händelse, det är ju så otäckt när hundarna slåss :(
Min hane har också en hund som han inte fungerar ihop med, de har gruffat tidigare men vi har kunnat hålla det under kontroll men en gång smällde det till och efter det håller vi dom åtskilda. Det är ju tråkigt men hundslagsmål är ju ännu tråkigare.

Vissa hundar klarar inte riktigt av det här med lek. Min äldsta tik uppskattar inte alls min yngsta hund när hon leker, hon anser att det blir för hårdhänt och det slutar alltid med att det blir stelt mellan dem. Grejen är också att min yngsta går upp något redigt i varv vid lek och kan inte ta ett nej från den andra tiken i det läget. Därför får de heller inte leka med varandra. När de umgås, vilket de inte gör särskilt ofta då tanten lever pensionärsliv hos min mamma, så får de hålla sig lugna. Gå kopplade promenader och chilla med varsitt ben. De har inga som helst problem att tugga ben tillsammans, då ligger de gärna på varandra men vid lek funkar det inte.
#6 Ja visst, kunde ha blivit mycket värre. Jag stod precis bredvid så de kunde säras på snabbt. Nejdå, vi är inte sura på varandra. Det är sånt som händer helt enkelt. Sen är det lätt att vara efterklok och tänka att man skulle ha gjort på annat sätt. Tack för att ni skrivit ❤️ Har klandrat mig mycket efter detta. Är skönt att prata av sig lite.