Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1222 ggr
[polarvargen]
0

Bädd i utekoja.

Jag har funderat på hurdant underlag jag ska ha ute i kojan i hundgården. Har en långhårig stor schäfer med mycket underull. Skulle jag lägga golvvärme finns risken att han inte trivs där alls, har även tänkt en dyna som värms upp när han ligger på den. När det blir uppemot -20grader så är han såklart inte utomhus, men annars han trivs där så bra att han själv springer dit så fort han får chansen. Vad har ni som har hundgård? Hur tycker ni det fungerar? Kojan är ju givetvis isolerad.

Vattnadal
1

Vi har halm i våra kojor.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Allumania
0

Vår yngsta hunds kennel använde något speciellt kutterspån. Det hölls torrt och varmt och hunden kunde bädda det åt sig. Det sög upp vatten och lukt. Man måste bara byta det med jämna mellan rum var 3-4månad (tror jag) så att det hålls frächt. I finland heter det Rutirex och PehMusti.

Rebornlady
1

Jag hade mkt halm och en ventapad ovanpå.

[polarvargen]
0

Tack för era svar :) Har en säck Rutirex så ska använda det, element och dyna tror jag skulle bli för varmt då han annars helst ligger svalt, nästintill kallaste vråarna han kan hitta inne. Hoppas bara han förstår att den används som bädd, och inte all slita ut och springa omkring med :D

AktivaSiri
0

Halm och spån har vi kört på.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Hanna.siri.saijo.
0

Vi brukar inte ha något i våra kojor, så pass isolerade att de trivs ändå.