Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3142 ggr
FridaR
0

Öronrengöring

Kan någon tipsa om bra öronrengöring?

Har en Engelsk springer spaniel som har haft problem med öronen och behöver då rengöras cirka en gång i veckan, så undrar om ni har några tips 🙂Den jag har nu har fungerat helt okej än så länge, men undrar om ni har några andra kunskaper och erfarenheter.

Har just nu denna:

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Haztparken
1

Nu behöver inte jag rengöra var vecka så vet inte om man bör göra det med dessa produkter men bör stå om du läser om dom :) Jag använder iallafall Oto-Clean eller Oticurant som jag tycker båda funkar bra :)

russin
0

Ja tycker att Epi-Otic är den bästa (fick använda mycket till tidigare hund). Dock är den inte längre riktigt lika bra som förr - dom ändrade den för ett antal år sedan.

Vad är problemet med öronen ? Får den lätt svamp eller vad ?

FridaR
0

#2 Får lätt svamp och har haft otit (öroninflammation)

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Lon@
0

Jag är väldigt nöjd med Oto-clean, gillar dessutom att det är pipetter eftersom vi har flera hundar och då vill jag inte använda samma flaska till daghundarna som till mina (eller min, numera).

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

russin
0

#3 - svamp höll jag väck genom att "puffa" in Pevaryl fotpuder i öronen på min fd allergiska hund som ofta fick svamp (trånga hörselgångar). Man häller lite på en bommullstuss och liksom puffar mot örat så det blir ett fint lager i ytterörat. Efter att först ha rengjort med Epi-Otic och torkat helt torrt 🙂

Vickiw
0