Utväxt på svanstippen.
Det ser nästan ut som en fästing?
/Maria
Dum fråga, men på bilden ser det ut som att det skulle kunna vara en fästing? är det inte det hade jag slagit veterinären en signal, utväxter ska alltid kollas upp tycker jag.
Fästing!
Det är ingen fästing, den är liksom hård och torr. Och till och från kliar han och försöker få tag i den 😕
Fästingar är hårda och torra.
/Maria
Klickade på bilden och kollade närmare, ser inte ut som en fästing, den är alldeles för rund. Fyllda fästingar brukar vara ovala, inte sådär runda.
Ring och prata med vet. och hör vad de tror att det kan vara, bättre att ta det säkra före det osäkra.
-
Fyllda fästingar blir ju ofta rundare och rundare.
Man borde kunna se om det är små svarta fästingben där den sitter fast beroende på hur stilla hunden kan vara.
/Maria
Det ser ut som en fästing som håller på o kapslar in sig under huden. Är det ingen fästing så har jag ingen aning om vad det kan vara, tycker du ska ta kontakt med veterinär. Finns en sida på Facebook som heter verbase, lägg ut bilden där o kolla om nån har nån bättre gissning än inkapslad fästing. Och ring din veterinär imorgon
minavitas.wix.com/kennel
#8 hjälper till så att TS hittar "vetbase" :)
Tack för svar allihopa! 😊
Vad var det för någonting då?
/Maria
Förstorade upp bilden och är ytterst tveksam till att det är en fästing, även om det ser ut som det. Frågan är om svanstippen blivit klämd eller liknande eftersom det sitter precis längst ut.
Tack :)
#8 Vad menar du med "kapslar in sig under huden"?
#14 Att hela fästingen lixom kryper in under huden istället för bara huvudet som är det normala. Det är tack och lov mycket ovanligt
minavitas.wix.com/kennel
TS borde vid det här laget veta vad det var?
Nyfiken är jag😉
/Maria
#15 oj. Det har jag aldrig hört!
Tror att det kan vara en förhårdnad av något slag, kommer självfallet att kolla upp det men han verkar inte besvärad av det och har fått tips om att låta det vara för att se om det kommer att torka ut och lösa sig av sig själv :/ Är fortfarande ingen fästing hahah ;) Tack för all hjälp!!
Mää! Vi vill ju veta ju! Spänningen är olidlig. Iväg till veterinär med honom ögonaböj! 😛
En sån där liten utväxt hade min storpudel också när hon var liten. Var till veterinären av andra orsaker och passade på att fråga veterinären vad det var, hon trodde att hon slagit i svanstippen i någonting. Men det försvann sen av sig själv.
Tack för att ni lugnar mig hahah tycker att det ser ut som om det börja torka ihop så vi håller tummar och tassar här hemma för att den ska försvinna!!! :D
#20 #21 #22 Kanske någon mystisk pudelsjuka ;)
23, Enligt vetrinären så var det inte så värst ovanligt men korthåriga hundars päls täckte ofta svanstippen så man inte såg det. Det kan hända även vuxen hund. :)
TS när du besöker vetrinären så ta gärna upp detta, eller om du inte ser skillnad på tag (1 månad skulle jag säga) så kontaktar du vetrinären för en titt på svansen. 🙂