Klippkurs Lagotto
Jag ska på klippkurs på lördag (så spännande!) men undrar lite vad jag behöver tänka på inför det? Har bara haft lite mejlkontakt med hon som håller i kursen men jag börjar bli lite nervös ^^ Min kille är väldigt.. på och översexuell till läggningen, oavsett om det är en tik eller kastrerad hane så vet inte hur det kommer gå på grund av det med och vad jag ska tänka på övrigt. Har fått låna en bra sax iaf sen vet jag inte mer vad jag ska ha med mig. Klippbord kunde jag låna där. Ska man ha tovskär med sig? Handduk? Har ni gått någon kurs i klipp och vad hade ni med er då och finns det något som är lätt att glömma? Och om inte ni gått kurs vad hade ni haft med er? Tack för svar :)
Maila till hon som ska ha kursen och fråga vad du bör ta med dig :) får nog bäst svar då!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har gått två utställningstrimkurser för cocker spaniel. Där är det ganska mycket redskap som behövs, men jag tog bara med dem som beskrivs i trimbeskrivningarna (förutom rakapparaten). Det kan vara bra att ta med sig vatten till hunden med, och att hunden är badad dagen innan. Annars tror jag inte att det är så mycket mer, stol och bord verkar det ju som kurshållaren kommer fixa i ditt fall?
Tass Josephine