Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1167 ggr
Mariana-clarissa
0

På torsdag

På torsdag ska jag till ett hundpensionat..

Det ska bli jättekul….

Jag hoppas att dom har små söta hundar tex mini-pudel

;M

[Linsenhejhej]
0

Va spännade, tänker du köpa någon?

Mariana-clarissa
0

Jag tror inte jag får köpa hund men skulle gärna vilja ha en liten

Jag skulle antagligen vilja byta blöjor på den…

och sticka små bebiskläder till den

Men det skulle vara kul att ha en katt också

Om katten och hunden kommer överens…

Xiox
0

jag skulle själv inte satt " kläder" på mina djur, djur är inte som dockor.

Karmatarerskanise
0

Varför skulle du ha blöja på din hund?
Det är ett djur, inte en leksak!!!!!

Karmatarerskanise
0

Ett hett tips till dig Mariana_clarissa är att läsa på MYCKET om djur innan du ens tänker tanken på att skaffa ett. Det är tydligen mycket du inte vet om att ha ansvar över ett djur.

AnneN
0

Håller med Hera, djur ska behandlas som djur inte som leksaker eller ens som bäbisar.

Håller även med om att ifall man har tankar på att skaffa djur så bör man läsa på ordentligt om vad de kräver för skötsel, hur mkt de kostar att ha med mat, vet.vård, tillbehör, försäkring mm. Och framför allt fundera över om man verkligen klarar av att ta hand om djuret på rätt sätt och har ekonomin till det

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Och har man inte råd, skaffar man inte ett djur.

lena1
0

Jag tror att clarissa skojar lite med oss, det känns så…….och hon säger ju själv att hon inte får köpa hund,det kan ju vara av just den anledningen som man sätter stopp också…

Ungefär som min syrra som hemskt gärna skulle vilja ha en hund, men vet att den skulle bli smällfet och olydig eftersom hon inte har fallenheten alls för att ta hand om en sådan…

[Linsenhejhej]
0

Mariana_clarissa, jag hoppas verkligen inte att din hund ska ha blöjor och bebiskläder på sig. Det är inte normalt för hundarna. Skaffa en bebis i stället. De behöver både blöjor och bebiskläder….

lena1
0

som jag sade ovan så tror inte jag att hon menar allvar…ta reda på det först innan ni dömer ut henne,det blir så lätt fel annars..

Karmatarerskanise
0

Inget har skrivit ngt fel här.

Om hon inte menar allvar förstår jag inte vad det är som kan gå fel? Om hon däremot gör det, ja då ska hon ju få höra rätt och fel och hur man gör.

lena1
0

jomen Hera det är din uppfattning…men läser man inläggen så blir det säkert för många snart påhopp,så jag hoppas att du kan tänka på ett annat sätt när du skriver vidare…..och jag tror fortfarande inte att hon menar allvar…

Hazelnut
0

Jag tycker ingen här har skrivit fel!

Om nu personen helt allvarligt talat tror att en hund behöver blöja och stickade kläder (kinesisk nakenhund kan ha stickat JA, som hon i andra trådar sagt att hon vill ha, men som hon i en annan tråd sa att hon tyckte var ful?!) så måste man ju i alla fall få säga att man inte tycker det är lämpligt med blöja och stickat!

Och om hon nu inte menar allvar, så är det ingen ide att skriva sånt i ett forum där folk kan bli upprörda över att läsa sånt!
Då måste hon kunna acceptera att folk säger att det inte är lämpligt, ingen här har varit elak..

Karmatarerskanise
0

Förstår inte vad du menar. Menar du att ngn varit otrevlig?

Och vadå inte menar allvar? Att hon bara spelar?

lena1
0

nej att hon förmodligen sade det på skoj naturligtvis…alla skriver vi väl saker som missuppfattas oavsett vad det än gäller eller hur? man behöver ju inte ta upp det någon skriver så allvarligt….och det är min mening vill ni fortsätta diskussionen med mig så får ni gärna ta kontakt privat….nu lägger jag ner….tror jag ;-)

Hazelnut
0

Men okej..

Men om jag skriver i ett forum att jag ger min hund en chokladkaka varje dag, känner inte du att du vill säga "hundar ska inte ha choklad!".. inte på något elakt sätt. Men ändå bara informera om det?

Du har rätt i det du skriver också, men hon har inte skrivit att hon skämtat, då är det svårt att veta!

Fortsatt trevlig dag Skrattande

lena1
0

16,visst är det så….bra att du förstod vad jag menade ;-)..jag förstod även vad du menade ;-).

Ha en härlig dag du med ….

Mariana-clarissa
0

Jag skojar naturligtvis om det där med blöjor..

Men jag skulle noginte få ha barn heller…

Jag tänker att mina favorit "djur" är

-katt

-hund

-bebis

Inte för att det går att jämföra

utan för att jag vill ha en av varje

Så jag undrar om jag kommer att kunna ha det

nån gång i framtiden…

Karmatarerskanise
0

Du kan ju i fortsättningen antingen strunta i såna skämt, eller iaf tala om när du skämtar. Det underlättar.

Har ju blivigt en del skumma inlägg från dig

SaraC
0

Mariana_clarissa - Man använder inte blöjor på varken hundar eller katter.

En hund ska få gå ut och göra sina behov. När de är valpar kan de ha svårt att hålla sig, precis som en bebis, men man ska absolut inte sätta på dem en blöja för det. Man får gå ut med valpen ofta, tills den blivit rumsren.

En katt gör sina behov på en kattlåda eller utomhus. Så den enda av de tre som behöver blöja är en bebis.

Stickade kläder kan hundraser som har dåligt med päls behöva, men de flesta hundar behöver inte det heller.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

tja vad var det jag sade!? hon skojade…..finns ingen anledning att ta saker så allvarligt…fråga i stället rent ut om det var skoj eller inte.det finns ju långt flera än hon som skojar om grejer här inne,jag tex…

SaraC
0

Ser nu att hon skrivit att hon skojade om blöjorna :)

Karmatarerskanise
0

Hellre berätta hur det ligger till, än att anta att ngn skojar.
Sen blir man ganska trött på folk som ständigt "skämtar" och skriver oseriöst.

lena1
0

22,ja precis eros, jag tog det för ett skämt på en gång.

Hera visst hade det varit bra om hon hade berättat att hon skämtade, men alla kan vi glömma skriva en sådan sak, å andra sidan hade du ju kunnat fråga ;-)

SaraC
0

Lena - Jo man kunde väl nästan anta det. Men jag tycker det är bättre att förtydliga att det inte är så än att låta det vara, utifall det skulle va allvar. Eller utifall någon annan går in och läser och tror att det är så :)

lena1
0

håller helt med dig eros, men som jag skrev så kanske hon glömde det, och då hade i alla fall jag frågat om jag trott att hon menade allvar ;-)

Karmatarerskanise
0

Eller så gjorde hon precis som vanligt.

lena1
0

hera ta det med henne privat i så fall…

Karmatarerskanise
0

Varför?
Det var ju du som drog upp det hela?
Jag skrev till henne här inne, till du kom och skrev.

lena1
0

ja och du har skrivit till mig med….ta och ge dig nu varför göra denna grej större än vad den var från början???,jag börjar allvarligt tröttna nu.

Karmatarerskanise
0

Hahaha :) Ser inte att jag gör det ngt större än vad du gör? :)
Jag skötte mitt innan ;)

lena1
0

suck!! jag ödslar inte mera energi på dig längre nu….för det är onödigt, jag lägger den på mer konstruktiva diskussioner i stället…

AnneN
0

Ska ni bråka kan ni väl vara snälla att göra det via PM?

_**/Mvh Anne

lena1
0

bio jag har slutat som du kanske såg…Glad

Karmatarerskanise
0

Det tackar vi för lena1 :D

AnneN
0

Jo jag såg det Lena1

_**/Mvh Anne

Xiox
0

Va står PM för Bio?? :D

AnneN
0

Personal Message eller Personligt Meddelande

_**/Mvh Anne

lena1
0

brevet med stjärnan på kan man trycka på och maila privat till varandra, då pm,ar man ;-)

Xiox
0

Aha!! . Okej! ;) då fattar jag! ;)

lena1
0

36,tack bio.

Xiox
0

hhiiihih, ingen som vill PM:a Med Mig? XD

[Linsenhejhej]
0

Jag vill! Nejdå.. ALdrig! XD

"

Jag skulle antagligen vilja byta blöjor på den…

och sticka små bebiskläder till den "

Man ser ju Nästan att det är ett skämt? (det såg jag inte först)

kerstinjoh
0

Mariana_clarissa är nog enbart ute efter att stöka till lite i trådarna.

Hon far runt i hela iFokus med underliga påståenden. Så mitt råd är att inte bry sig om denna damen.

[Linsenhejhej]
0

Mm..

[Linsenhejhej]
0

Mm..

Hazelnut
0

# 44 håller med! Vissa "skämt" är inte roliga alls.
Bara irriterande!

Mariana-clarissa
0

Vadå Jag diskuterar andra saker på era trådar

VAD GÖR NI DÅ

Idag var jag ialalafal på hund-dagis

De små liven var ute och gick

Såg en superstilig Lady

[Linsenhejhej]
0

Men! Vi tycker bara inte att det är ett bra skämt att du säger att du ska klä din hund som en bebis!

Soulonfire
0

Men kanske dags att släppa det här nu? verkar ju ändå inte leda nån vart….Glad

[Linsenhejhej]
0

Nej, det gör det ju inte…