Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1466 ggr
zlarviig
0

Slog i bröstkorgen

Hejsan!

Jag och Mixa var på hundrastgården för någon timme sen. Och då hoppade Mixa rakt upp i luften och landade med bröstkorgen rakt på ett stålrör (Ett hopphinder som finns på rastgården) och skrek till, hon blev nog lite chockad för hon stod still i några sekunder innan hon skulle springa iväg igen. 

Men jag tryckte lite och masserade för att kolla om det gjorde ont efteråt men det verkade inte som det för hon försökte mest slingra sig ur mitt grepp för att fortsätta leka. Och sen sprang hon runt och lekte ytterligare 30 minuter efter det utan problem och verkade helt opåverkad.

Men det var en riktigt rejäl smäll och hon väger ändå 24 kg så jag tänkte bara fråga här om ni tycker att jag borde avvakta eller åka in till veterinären och kolla så att det inte blev någon skada på revbenen?

LinaK
0

Tror inte du behöver oroa dig om hon beter sig som vanligt igen. Ha lite uppsikt över hennes rörelsemönster och märker du något så kontakta veterinär imorgon. Ett brutet revben gör nog så pass ont att hon borde reagera på något vis.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zadeira
0

Om hon inte verkar påverkad så håll bara lite uppsikt över henne och om du märker en förändring de kommande dagarna så åk iväg då.

zlarviig
0

Okej tack för svar!

Hon verkar må precis som vanligt idag också så det var nog inte så farligt som det såg ut 😂

nadilda
1

Vår hund gjorde något liknande. Hon fick lagottofnatt när vi kom fram till vår stuga och råkade springa allt vad hon kunde in med bogen i en bildörr. Nu är hon extremt smärtkänslig så hon skrek i högan sky, hoppade några steg och la sig på rygg med alla benen i luften. Efter lite uppmärksamhet, ömkan och kli på magen glömde hon helt bort att hon hade ont och sprang vidare. Blev aldrig någonting av det.

Det är ju klart det gör ont att få en sån smäll, men går det över så snabbt så är det nog ingen fara!