Röd grisknorr....
Hej!
Zally fick en grisknorr förut och har legat och gnagt på den ett tag nu. Men jag märkte nu att där hon har tuggat är det rött, typ som rått kött… Är detta farligt eller kan hon få tillbaks knorren?
Tack på förhand :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Det skall vara rått kött!
Dvs deras naturliga kost!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Rått kött är inte farligt för hundar (det är många som ger enbart rå föda, eller exempelvis kycklingsvingar för hundens tänder).
Så det är ingen fara (:
//Jessie
Toppen! Har aldrig sett att det blivit rött innan och tänkte att vi blir dåliga av rött griskött så blev lite orolig :) Tack så mycket!

Du tänker nog mer på att kyckling skall vara ordentligt tillagat.. för att undvika Campylobacter?
För fläskkött är det trikiner man är rädd för.. förekommer knappast i Sverige!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jaha :P Antar att jag är lite lost när det kommer till kött 😂
Även rå kyckling är oftast ingen fara för hundar :P Jag har också varit med om att grisknorrar sett och känts lite råa, hundarna tyckte nästan det var ännu godare än annars.
Vadå? Är det någon slags torkade knorrar ni köper? Jag trodde hela tiden det var frågan om färska.
#7 Finns torkade grisknorrar i de flesta djuraffärer. :)
Ha ha! Då fattar jag varför rött är konstigt. Färska ser jag varje gång jag är på City Gross, så det var dem jag tänkte på.
Förstår inte riktigt hur du menar med rött, men om tandköttet är inflamerat kan det blöda lite så att det blir rött
Nej, nej, inte från henne utan att där hon tuggar, där det har blivit mjukt såg det ut som rått kött istället för det ljusbrun-beiga som det brukar vara… Men hon fick tugga vidare och verkar inte ha mått dåligt av det… :)
#11 om hunden inte är vän vid rått kött kan dom bli lkte dåliga i magen om man råkar ge lite för mycket då magen inte är helt vän, men det är bara att starta med lite och sen öka. Så om hon nu skulle få lite lös mage behöver du inte gå i panik, men håll fortfarande ett extra öga på henne, just in case :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography