Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 562 ggr
[jejjas]
0

Hur hadde du gjort?

Min granne har en valp på fem månader, när han va i skogen å jagade med han i måndags  hände det något med hans ben, dom trodde antingen att det va en sena som gåt av eller att det va ur led. när dom åkte till vet i dag va det två ben i hans framben brutna. dom vänta FYRA dagar med att åka till vet. plus att han hadde hunden med sig i går när han jagade. jag blir så arg, fråga barnen å dom sa att han kanske inte ens blir bra i sitt ben igen . blir jå j**la arg på dom. jag hdee åkt samma dag till vet med hunden.

Karmatarerskanise
0

låter inte bra alls

Xiox
0

Tycker som du, har man ett skadat eller sjukt djur, så åker man samma dag. (om ekonomin tillåter det)

Xiox
0

Dom har väl inget ekonomiska problem va?

Karmatarerskanise
0

Trodde inte man behövde betala samma dag som man åkte in, trodde man kan ta det på faktura eller vad det heter.

Oc har man en jakt hund, eller vilken hund som, skaffar man försäkring. Eller ser till att man har råd om hunden blir sjuk!

AnneN
0

Man åker in direkt oavsett vad man har för ekonomi för hos de lrsta veterinärer iaf distriktaren och på djursjukhusen kan man få räkning hemskickad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mariatingsund
0

Ekonomin får inte vara hinder. Då får man låna. Jag undrar vad jägaren skulle tyckt om det var hans egna ben brutna och hans fru har inte skjutsat in honom på lasarettet omedelbart.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

AnneN
0

Hade de väntat lika länge om det var ett barn?

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Precis, undrar om han hade gått till skogen och jagat om det var hans ben som var brytet på två ställen!

[jejjas]
0

dom har inga ekonomiska problem alls det är det som stör mig sååååååååååååå

Xiox
0

Ja, då¨forstår jag verkligen!!!

[jejjas]
0

Han fick inte hunden med sig hem han va tvungen att satna över natten så skulle vet se i mor hur det blir om det går att laga eller inte, risken är ju att han är förstörd för livet..

AnneN
0

Stackars liten =(

_**/Mvh Anne

Xiox
0

Stackarn, hur gammal är valpen/hunden.?

[jejjas]
0

han är fem månader bara

Xiox
0

Oj!!!, tycker synd om h*n! :( :(

[jejjas]
0

ja det är gör synd om lille siggeGråter

Xiox
0

Ja. ;( så han har varit hos vett. nu eller?

[jejjas]
0

ja han blir kvar där över natten. sen vet ja inte om han kommer hem över helgen, kan ju hända att dom får bryta upp det å sen försöka laga

Shettisar02
0

5månader och jagar redan fullt ut??

Man brukar ju vara väldigt försiktig med så unga hundar och endast låta de få lite skogsvana etc..

Xiox
0

Ja precis # 19

maxx2
0

Med dom skador valpen hade låter det som om han inte skulle ha kunnat gå alls?

[jejjas]
0

han stöde inte på det skadade benet utan haltade runt på tre

nobsan
0

Stackars valp. Undrar om den blivit sparkad eller något?

[jejjas]
0

jag tror han fastnade i något. för han gick en litten bit framför sen gnö han till å kunde inte stödja på benet

nobsan
0

Vilken otroligt tråkig start för valpen. När den ska skogs tränas och allt. Ägaren kanske trodde det var någon vrickning och skulle gå över. Bra att han masade sej i väg till slut. Det måste gjort ont.

[jejjas]
0

ja jag tror med att det va så. men änså man väntar inte fyra dar när man ser att den har så ont