Hundar iFokus

Hundar

Etikettdrag
Läst 995 ggr
Bekka-AR
0

Utfodring av färskfoder inför drag

Hej! jag hade tänkt ge min hund färskfoder med högt protein ca 2h innan träning för att bygga muskler. Drar just nu ca 4-5kg kätting. Min fråga är om utfodringen. Min hund väger ca 40 kg är 1 år så ska han väl äta ca 2-5% av sin egen kroppsvikt om dagen. Räknar jag rätt med: 40000×0.03=1,200? Så 1200g om dagen? Hur långt innan skulle ni utfodra? Vilket märke föredrar ni? Har endast testar voh och mush men han är inte så kräsen. Vill ha det bästa för att få honom redo inför träningen! :) /bekka

Joyous
0

Jag lägger det största målet mat efter ett hårt pass, det är ju då hundens återhämtning sätter igång,. Ibland utfodras de med ett mindre mål innan och vi brukar väl vänta ungefär två timmar :) Jag ger mush till de två äldre och är väldigt nöjd med det!

Bekka-AR
0

#1 Ok men ett mindre mål vad menar du med det? Att Det inte är lika protein rikt eller halverat typ? :p Asså detta är en jungel alla säger olika om allt.. som 1200 g mush om dagen vet inte om han skulle bli fet av det? Känns lite mkt är ju mer än 2 korvar om dagen. Kör i vanligt fall torrfoder just nu kör vi på four friends large adult. Han har fått 3dl 3 ggr om dagen men nu när han är 1 år tyckte dagis att han endast ska ha 2 ggr så 6dl. Det har hållit honom i form. Tänkte iaf byta foder till acana som är mer köttinnehåll på och så köra färskt som sagt vid drag. #1Vilken kör du av mush? Korvar eller bollar och vilken? :)