Hurtta active selen
Är det bara jag som tycker att selen är helt värdelös? Den blir större under promenaden, spännena och koppelfästet känns inte alls hållbart (vem gör ett koppelfäste av plast?? )
Prövade den I en vecka och lämnade tillbaka den idag, Personalen I butiken var förvånade för att "hurtta var så bra" och "ingen hade klagat innan" (hur är det möjligt?) Detta skämt till sele kostade också 320kr, för en liten hund på 4kg 😮Köpte en y-sele från gustaf och evita istället som jag är nöjd med 🙂
Nästa inköp blir ruffwear front ranger, lite samma modell som hurtta active selen men verkar mycket bättre!
Vad är era erfarenheter?
Jag tycker den är jättebra på mina staffar, då det går att justera så att den passar deras muskulösa kroppsbyggnad. På den selen jag har är koppelhållaren (triangeln) i metall. Inga problem alls med att den spänner upp sig heller. 🙂
#1 Konstigt, jag har I och för sig den minsta storleken, då kanske de tyckte plast funkade….
Min spände upp sig hela tiden, kan vara livsfarligt om man går vid en väg ju 😕Men bra att den funkade för någon annan I alla fall!
Jag har iofs inte active selen utan hurttas trail pack och den selen sitter jättebra och ändrar sig inte själv alls :o
#3 jag har testat andra hurtta selar, det är bara den här som spänner upp sig. banden är jätteglatta!
#4 Hm skumt o.O
Min beskrivs precis som i #1 (Fast jag har körsbärs färgen) Men den har inga som helst problem enligt mig!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#6 Konstigt, kan det vara så att modellen för större hundar håller bättre? Jag hade den minsta storleken.
#7 Det måste vara så. De kanske tyckte att de inte behöver tåla så mycket för att hundarna är små? Jag har storlek 60-80 har jag för mig🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#8 Ja för koppelfästet var ju gjort av jättebillig plast också, likadant med spännena. Tycker det är riktigt synd för övriga hurtta selar verkar vara likadana oavsett storlek…