Kingpin och Sansa
Nu när jag är tillbaks igen så måste ju Pin och Sansa få en ny tråd! \o/
Följ gärna mina snyggingar och kommentera/fråga, jag pratar mer än gärna om dom xD
Jag vet inte varför men jag gillar verkligen den här bilden, trots att dom inte tittar in i kameran :P
Lånade brorsans kamera idag och fota vovvarna lite, det va länge sen jag gjorde det sist.
Det är riktigt segt att ladda upp bilder för mig just nu tyvärr så det här blir nog sista bilden för tillfället ><
Sansa större än Pin?!? :o
Tänk vad lite avstånd kan göra xD
Den dömande blicken som bara en katt kan ge o-o
Hur anser du papillon vara att ha lösa? Håller dom sig gärna nära eller gillar dom att kuta runt? :P Läste någon stans att någon tyckte dom var lite självständiga att ha lösa, men kan ju ha berott på fel träning.
#5 Mina håller sig alltid nära, är vi med andra hundar så kan Pin rusa iväg med dom, men aldrig när det bara är han och Sansa. Jag brukar bli så avis när jag ser hur andras hundar rusar omkring i skog och på fält medans mina ständigt håller sig nära xD
Sen kan dom fastna vid något som luktar riktigt gott och då kan det bli rätt rejäla avstånd mellan oss, jag brukar gömma mig om dom är för sega och dom kommer alltid rusandes inom kort :p
#5 Andra pappisar som jag träffat har också stannat nära matte/husse. Jag tycker att dom är väldigt duktiga på att hålla koll på matte/husse så jag oroar mig aldrig när jag är ute och dom är lösa även fast jag inte kan se dom vid nått tillfälle. Alldeles troligast vet dom precis vart nånstans jag är^^
Men de låter jätte bra ju =) Tycker de är mycket roligare att gå promenader om man kan ha hunden lös, man kommunicerar på ett annat sätt då. Har träffat och lekt med några under min uppväxt dom värkar vara roliga och busiga små hundar :P Hur reagerar dina på vilt? och hur mat motiverade är dom, tänker vid träning? haha massa frågor, när ja vill skaffa en mindre hund i framtiden skulle jag vilja ha en papillon =)
#9 Jag svarar gladeligen på frågor! :D
Vilt, med största sannolikhet märker dom inte ens om det är nått i närheten. Mina har sett rådjur en gång och då skrämde det nästan livet ur dom och mig då det va natt och mörkt så ingen av oss såg det förrän vi va nära och det sprang iväg. Jag kan tänka mig att dom skulle kunna springa efter ett i en annan situation om dom såg det springa, dom följer bara några meter och sen är det över. Inga problem att få deras uppmärksamhet. Samma med katt och fågel, springer det en katt framför dom så springer dom efter nån meter och skäller sen är det slut. Skulle katten stanna och stå på sig däremot skulle dom rusa åt andra hållet, men mina är riktiga fegisar xD Inte mycket jakt alls alltså :p
Pin tränar jag viltspår med och det är han super duktig på! En död klöv är grejer det! Han sticker aldrig på naturliga spår i skogen dock.
De flesta papilloner är otroligt lättmotiverade. Mat och annat gott funkar super, även leksaker och beröm/bus funkar bra. Dom är otroligt lätta att träna! och dom älskar att träna och hålla igång. Det är en riktig allround hund med mycket energi och vilja.
Jag älskar verkligen den här rasen och de har så mycket potential som många missar då det inte lyfts fram nog :P
Kingpin och Sansa♡♡ Dessa bilder är tagna samtidigt, den visar deras personligheter rätt bra. Pin är inte rädd att bli våt och skitig, medans Sansa är lite fin i kanten xP
Fast i ärlighetens namn så är Pin inte speciellt förtjust i regn, men när brorsan 'behöver' hjälp att plantera rosor så stället han upp direkt!🌹
Bild från dagens långpromenad
Jättefina bilder!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Fina bilder på favorit pappisarna :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#14 tack! ^^ #15 yay favorit pappisarna! :D tack♡
Den här bilden visar verkligen Pin! Naturen i håret, alert och pigg till hundra med ett ansikte som riktigt strålar! :D
Gulliga vovvar ♡
#18 tack^^
Hela familjen♡♡♡
Mäster spåraren! Första spåret för säsongen; ett kort spår utan blod med två vinklar och en liggtid på 1,5-2h Pin tog det i stort sätt klockrent! Jag vet inte vem som är stoltast, han eller jag :D
En flygande fjäril♡ (Fler bilder på da blogg⬇)
Snyggingarna 😍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Så fina dom är :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#23 #24 tack!^^ Pin pojken♡ inte Pin pojken, bilden ville inte med…
Hoppas den här bilden kommer med :s
Ett litet monster :o
Jätte söta är dom 🙂
#29 Tack! :)
Har äntligen hittat laddaren till min egna kamera så nu har jag lyckats ladda batteriet och förra över några gamla bilder till datorn xD
Jag skulle gissa att bilderna är från två år sen men är långt ifrån säker…
Pin är bra mycket mer fisk nu än när den här bilden togs! :D
Sansa! xD
Syskon i skogen<3
Hemma efter en vecka i fjällen, synd att jag är så dålig på att ta bilder bara >< Får se om jag gör en speciell "Sansa och Pin i fjällen"-tråd eller om jag bara laddar upp några bilder i den här tråden.
Här är en bild på Sansa så länge^^
Pin är helt klart en renrasig fjäll-vovve! :D
(vet inte hur man få rättvända bilder :/)
Pin fick nya (o)vänner i fjällen O.o (Laddar upp fler bilder från fjällen när jag har dator)
"They clean up good!" :p Det här bilden är ifrån vår enda officiella utställning för ett par år sedan, jag ställer dom inte längre. Kanske blir nån mer gång i framtiden ^^ (En kompis har tagit bilden)
Mäster Pin från samma utställning ^^ (Samma kompis har tagit bilden)
# 21 Fick hen äta upp klöven efteråt eller använder du den fler gånger?
Är inte så förtjust i papillion men du har många fina bilder på dina. :) Är det en stor grön kvist i pälsen på en bild? lol
#40 han fick bära hem den sen frös jag in den för att användas igen^^ Tack så mycket! :D Vi satte fast en massa löv i halsbandet på honom, men han brukar vara duktig på att utsmyckra sig själv xD
Pin i fjällen♡
Tur man har fjärilsvingar när det blåser så ;)
Sansa fullkomligt älskar att springa :D
Sansa fick kämpa hårt i terrängen, hon va så duktig!<3
Min vackra prinsessa❤️
Min ståtliga prins❤️
Pin från idag, att säga att han älskar att träna vore en rejäl underdrift! :p
Mitt i skallet, han blir lätt för exalterad .-.
Sansa idag, den leende hunden ♡ (Ögat ska ses över av vet)
Hon älskar att träna precis som brorsan!
Stolt Pin^^
Mäster spåraren Pin
Sansa från idag :)
Pin är ju en fjäril så självklart kan han flyga!😃
Min lilla vinthund Sansa❤️