Måste bara berätta :)
I lördags var vi ute & gick i skogen med svågern, hans dotter & hans valp Gizmo.
Kom till en grusplan och vi kände att Sina behövde få springa av sig fritt , eftersom om vi ska springa med henne blir det snarare tvärtom , hon springer med oss , vi är släptåget ;)
Jag ville ha lite lydnadsträning på henne så vi bestämde oss för att testa iallfall , de förra ägarna hade henne lös jämt och vi hade i början på gräsplaner och så men så hände incidenten med pudlarna så vi har inte haft henne lös sedan dess mer än på hundrasgård vid mina föräldrar.
Så vi tog av henne kopplet & började , jag gick och kallade på henne , lungt och sansat kom hon till mig , satte sig vid min sida , sa åt henne att stanna och gjorde samma sak , funka utmärkt . fick henne att gå fot flera gånger , få henne att springa till min sambo , vi hade barn med oss också som busa runt om , vilket hon inte brydde sig om , utan höll ögonkontakt med mig , även valpen kom och busa med Sina men hon höll fokus , extremt stolt över henne.
Vi gjorde olika övningar och alla funkade jag fick ett smått glädjerus i kroppen för hon lyssande och inte stack och sen har hon även slutat skälla på små hundar , spelar ingen roll om dom skäller på henne hon går förbi fint i kopplet , nu kan man slappna av mer.
Och vi hade inget godis med heller, så det var inget mutande :D
Stolta över Sina som bara den , vi hade tidigare bestämt att gå med svågern och hans hund en gång i veckan på skogspromenixar så hunarna får vänja sig och dessa gångerna ska bli med lydnadsträning .
Vår snäcka la sig som en sten när vi kom hem på eftermiddagen helt slut , så hon fick nog ur sig mycket energi :D

Va skoj ;) Roligt att de går bra..! Fortsätt träna så då och då.. så ni vet att ni har kontrollen

vad roligt att det gick bra! Det där är jättebra träning, med störning alltså. =)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Härligt! Det kommer att bli en toppenvovve!
Låter jätte bra :)

Ja :)
Släppte henne & svärmors hund på en fotbollsplan igår kväll , där de flesta går med sina hundar och gör detsamma , men vi var där själva då . Då kom hon på inkallning , lekte med lilla bella och hade det kul . Känns superbra att det går att släppa henne lös och hur mycket uppe i varv hon än är så lyssnar hon