Hundmöten
Skäms lite grann över att jag måste be om hjälp över ett forum, men jag har läst lite trådar och vet om att det finns en del otroligt duktigt hundfolk här. Jag har en hund som gör utfall vid hundmöten, tack och lov är han en utav liten sort så det blir ju inte någon fara för våra medmänniskor. Han skäller en massa och drar mot hunden, vänder vi håll reser han sig på bakbenen och fortsätter. Anledningen till detta är med all sannolik osäkerhet då han är blind på ena ögat efter en "olyckshändelse" med en annan hund. Vi har försökt med kontaktövningar, men han bryter direkt när han får syn på annan hund. Att avbryta honom när han väl börjat är totalt omöjligt.. Tips mottages och en önskan om trevlig ton i tråden önskas.
"Anledningen till detta är med all sannolik osäkerhet då han är blind på ena ögat efter en "olyckshändelse" med en annan hund."
Hur var hunden innan detta?
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Han har aldrig varit helt bra vid hundmöten då han, vilket jag glömde nämna, haft dålig syn på ögat som skadades.
Han har aldrig varit helt bra vid hundmöten då han, vilket jag glömde nämna, haft dålig syn på ögat som skadades.
Okej, tänkte om det var efter det som han blev "knäpp" vid hundmöten, för jag har haft ett sånt problem, min tik blev attackerad av en Schäfer och nu har hon haft schäfrar som störning när hon ar tränat (hon älskar att träna) vilket har gjort att hon var upptagen när schäfrarna var där och inte tänkt på att dom vad där förrän efter träningen och då har hon vart så slut så hon knappt har brytt sig om schäfrarna, men det kanske inte funkar om hunden var "knäpp" redan innan
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus