Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2637 ggr
Jetaime
0

Sund Hundmat

Jag skulle bara vilja tipsa om ett färskfoder som heter SUND HUNDMAT. Absolut något att funderar på tycker jag :)
Står en massa info på hemsidan: www.sundhundmat.se

Kanske någon som redan använder fodret till sina hundar?

wesdi
0

Sund hundmat klassar jag inte som färskfoder…. om du med färskfoder menar färdig komplett med tillsatta vitaminer m.m. (liknande V & H, Bravo, Nordic)  Företaget själv beskriver det inte som färskfoder. 

Sund Hundmats produkter Oxblandning och Vitalblandning är köttkross, har inget annat tillsatt än just vad oxblandning och vitalblandning innehåller.

Jag råfodrar (barfar) mina hundar och ibland gett dem  oxblandning, vitalblandning och oxhalsar.  Smakade bra sa vovvarna Flört

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Sund Hundmat
2

Hej på er allihop! Våra helfoder är färskfrusna. 🙂 Vi har i huvudsak helfoder, men säljer även några köttben och ett kompletteringsfoder som är frivilligt.  Ni kan alltså med gott samvete ge era hundar våra helfoder precis som vilket annat helfoder som helst. 

Vi har dessutom en uttalad hållbarhetspolicy, avseende allt ifrån djurhållning och miljö till fodersammansättning. Vi använder oss enbart av ingredienser från djurslag från områden där djuren har tillgång till utevistelse varje dag året om, och tar tydligt avstånd från intensivuppfödda djur såsom exempelvis kyckling, kalkon och gris. Vi värnar om att endast arbeta med närodlade råvaror, och det får inte vara mer än några timmars resväg från gård till lager. Vår produktionsanläggning drivs dessutom till 100% av solenergi via ca 8000 kvm solceller som försörjer inte bara vår produktion utan även kringliggande gårdar och verksamheter.

Kram på er!

[.Victoria.]
0

Jag skulle inte valt detta foder om jag inte ville blanda, eftersom fodret bara innehåller kött från ett djurslag. Däremot verkar det jättebra om man vill blanda lite själv, är ju inte så jobbigt. Vet inte om det finns hos foderboxen men I så fall ska jag nog testa, är kul att pröva nytt och variera lite även om jag är mycket nöjd med mush.

[.Victoria.]
0

Men hur manga procent kött är det I? De har ju I en massa andra saker också. Skulle vilja ha % halten av kött och övrigt.

russin
0

#2 - då kan jag få fråga Sund Hundmat varför det är vindruveextrakt i er mat ???? Vindruvor är giftigt för hundar, så varför ens ha i extrakt ? Undrar över tänket här 😉

[.Victoria.]
0

#5 Oj såg inte ens det, vill gärna också ha svar på den fråga. Det som känns så tryggt med mush är att de bara har naturliga saker I, och så skriver de exakt vad och hur mycket det är de har I maten. Vill helst inte ha en massa extra vitaminer och konstigheter. Tycker det ska vara så naturligt som möjligt…