Kostade er hund?
Hej är skriver bara detta för jag är intresserad. Vet att det.Är väldigt personligt ;). Men hur mkt kostade er hund, och vad fick ni då med (registrering, ngn foderpåse osv) och vilken ras och vad skulle ni ha den till. Tex sällskap elr tävling.Samt var det ngt speciellt med den hunden som.påverkade priser tex. Internationell champion? (sista är nog inte så aktuell fråga men kanske ngn kan besvara den)

Köpte min första valp -98, han kostade då 6500kr. SKK registrerad, springer spaniel. Fick inget med som jag minns det, förutom stamtavla och valp. Min andra valp (-01) fick jag som fodervärdsvalp, hon var gratis och med henne kom stamtavla, filt, halsband och koppel.
Jag kan säga att min hund kostade 11.000 kr. Jag köpte henne av en person som jag uppfattar som en seriös uppfödare, och jag har bara gott att säga om henne. Hon var mycket hjälpsam och talade om för oss allt som vi behövde veta. Hundens mor är SEUCH vilket säkerligen påverkade uppfödarens beslut att ta valpar efter henne - och vårt beslut att välja en valp därifrån.
#2 vad var det för ras :)
#3: jack russell terrier.
Keiko 12 år sedan 10000, inget kom med FÖrutom stamtavla ol :p
Kazzie (Keikos kullsyster) 10½ år sedan 4000 Halsband/koppel, stamtavla och en helt trasig hund som tillochmed var rädd för sin egen skugga
Speedy 5 år sedan 11000 En liten blå tygbur som han skulle fraktas i
Shaggy snart 4 år sedan 13000 Norska Bra föräldrar (Champion och lydnads Champion) Stamtavla, valpbok där man kunde fylla i hur det gick för han med tiden, ullfilt med ett BEardishuvud på HAlsband/koppel lite mat par tidningar med Skocken och norska hundsport Jaa et typiskt "valppaket"
Alla hundarna är Bearded collies och de kommer från tre olika kennlar
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#5 intressant faktiskt hur en och samma.ras kan bara så olika beroende på stam och uppfödare :)
Min hund köpte jag år 2005 och då kostade han 3500 kr. utländsk import. Kvinnan som hade honom då kunde ej ha honom kvar,åkte och tittade på honom,blev blixtförälskad och köpte honom direkt. Tio år sen nu. Han är en kanonhund och vi har trivts så bra med varann under dessa år🙂 Eftersom han är utlänsk import vet jag ej vad han är för ras. Antar att han är en sån där gatuhund,men det märks inte någonstans på honom,han har fungerat så fint i alla sammanhang.
Jag köpte honom för att träna lydnad och spår,och det har gått jättefint. Han har varit så duktig alla dom här åren.
Border Collie (från Irland, ej reg) 5500 kr inkl flyg, DHPPi+LC+rabies-vaccinationer, avmaskning, advocat, pass, veterinärbesiktningsprotokoll.
Dalmatiner 1000 kr inkl frakt till norska/svenska gränsen, pass, avmaskning, DHPPi-vaccination, stamtavla, HD-röntgen.
(Egentligen var han gratis mot att uppfödaren får avla på honom, men jag betalade pass (som gjordes på jourtid en lördag 😉)).
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Irländsk terrier, nu fem år, köptes för fem år sedan för 12000 kr. Förutom stamtavla och registreringsbevis fick vi med leksak, mat, några hundgodisar, några tidningar från rasklubben och medlemskap i densamma.
Kalla är köpt till sällskap och hobbyträning, men hennes mamma hade fantastiska framgångar i utställningsringen och var en mycket trevlig hund dessutom.
Min Chihuahua kostade oss 500kr, min moster är uppfödaren så hon ville egentligen inte ha något alls, men det sägs ju att man får otur om man ger bort djur så något litet fick hon ju ha för han :) Han är skk registrerad.
Vi fick med då Stamtavlan och registreringsbevis, MASSA leksaker, filt, godis, all mat som var över efter valparna och liten fodertunna/burk, 2 selar med koppel +massa annat smått och gått :)
Det är tänkt att jag i framtiden ska köra agility, rallylydnad och ev spår med honom. Han skall även få följa med mig på gymnasiet då jag ska gå på ett hundgymnasium till hösten :)

Staffordshire bullterrier x2
Hanen: Nedsatt pris, 7000 kr. SKK-reg. Var tänkt till utställning och sällskap, men blev bara sällskap.
Tiken: 0 kr, då vi var fodervärdar åt henne. Så tanken med henne var avel (för uppfödaren såklart!), utställning och sällskap. Det blev dock ingen avel för hennes del alls och ingen utställning heller. Så även hon ren sällskap.
Första hunden (engelsk mastiff) tog vi på fodervärdsavtal (alltså gratis), uppfödaren ställde ut henne flera ggr och fick väldigt bra kritik. Tyvärr skada hon höfterna så kunde ej avla så vi köpte henne för 5000kr, fick med stamtavla Andra hunden (engelsk mastiff) köpte vi för 15000kr. Hade bra stamtavla. Fick med stamtavla, valpmat, filt, koppel, halsband och några rabattkuponger. Tredje hunden (amerikansk cocker spaniel) är en omplacering. Fick henne gratis. Varit avelstik innan. Fick med stamtavla, foder, ny filt, nytt koppel, ny matskål och rabattkuponger.
Dvärgpudel köpt 2002 tror jag.. Iaf för 11år sedan. Minns inte alls vad vi fick med då jag bara var 11år och var så himla glad för att få ha han med mig! Han kostade 8.000 + 500kr för att boka så 8.500 :) Han skulle användas som sällskap. (minns att vi fick med en filt som skulle lukta mamma + kullvalpar, en skål och stamtavla, kan ju ha varit mer saker men minns inte)
Har en blandras tik (kanske inte lika intressant) Schäfer labrador, skulle kosta 4.500kr fick henne för 2.500, tur det för hon råkade på en urinvägsinfektion bara några dagar senare och det kostade runt 3.000 för det var runt juldagarna/helg. Hon var tänkt att träna agility/lydnad. Hittills har vi inte tränat något allvarligt, vi tränar privat väldigt mycket, men inget "tävlande" eller dylikt. Fick inte med något med henne, hade köpt allt själv så det gjorde inget. Hon köptes 2010.
Jag har en bolognesetik på fodervärdsavtal så fick henne gratis mot två kullar (ägarskapet skrivs över efter det, då får jag även riktiga stamtavlan, nu har jag kopia). Fick med koppel och halsband, en påse valpmat, en bädd (platt, typ ullfiltsaktig), falskt sämskinn/torkduk, en kam, en fleecefilt, termometer… Kanske nåt jag glömt? Alla andra papper såklart, kontrakt, vaccinationsintyg etc. Hon har väldigt fin stam och det blev klart med fodervärdskap trodde jag priset låg runt 15000 kr, och det är däromkring hon är försäkrad för.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Jag köpte min Stabyhoun Sky för 1300€ från Finland.
Min första Podengo (född 2007) köpte jag som 8 veckors valp för 15 000. Renrasig och som mål att gå på utställning. Idag Nordisk och Internationell Champion Hennes dotter spara jag i en kull Sen har vi min Cimarron, World Junior Winner, Europavinnare och flertalet andra vinnartitlar samt champion där och där. Köpte han som vuxen med alla titlar (utom de 2 jag tagit än så länge) för ett pris jag tyckte var bra för en sådan fin hund. Vad summan är får du göra en egen uppfattning om.
Labradorhane, reggad, 1½, 7.000. Köpt för snart 2 veckor sedan.
Skulle kostat 8', men drattade på en hosta som han åt kortison för, som gick över innan vi hämtade honom, så de valde att inte ta honom till veterinär för att kolla att den var borta, så då drog de ner priset ifall vi skulle behöva göra det.
Stamtavla, nyvaccinerad vovve (vaccinerade honom p vägen hem till oss med honom), bilbur, två filtar, en liten "snuttefilt", en matta, en matskål, en veckas torrfoder, ett torrfodermått, klotång, tre halsband, två koppel, två borstar, och det känns som något mer är i påsen, men den är än inte uppackad helt, så jag minns inte.
Vi fick allt han hade, eftersom att de bara ville bli av med grejerna, för att slippa påminnas om honom.
Köpt som sällskap/tävlingshund, inom bl.a. lydnad och vissa bruksgrenar :)
#6 Ja verkligen ^^ Fast hn för 13000 är ett energiknippe utan dess like han var egentligen endast till för utställning, sällskap och möjligtvis avel (uppfödaren fundera rpå att använda han) Men tji fick bvi han måste tränas med VARDAGLIGEN! oftast blir det Agility eller drag Men det är riktigt intressant hur olika priserna kajn vasra beroende på vad man ska ha de till ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
En LH collie, köpt 2014 för 13.000, där även avgiften för MH är medräknad. Fick med ett helt valppaket, halsband, koppel, filt, mat, lite färskfoder, några leksaker och en filt från mamma. Ja, och så stamtavla och alla papper från veterinärkontrollen. Fick också med en pärm som är hans, med lite information om Collie som ras, ursprung osv. Information om miljöträning, MH och annat nyttigt så som vad hundar inte ska äta. Mycket informativt och bra!
Australisk terrier, 2006. Kostade 4500 kr. Reducerat pris pga icke utställningsmaterial. han hade redan köpts av ett hem men lämnats tillbaka till uppfödaren för att han var för stor.
Myrtorpets Möss och Kaniner
Min första hund, Shetland sheepdog, kostade 5.500kr och jag tror bara vi fick de vanliga papprena, besiktningsintyg, vaccinationsintyg, stamtavla.
Min 2a hund ,blandras, var gratis och jag fick med ett slarvigt skrivet "kvitto" som jag begärde. Ett koppel och halsband medföljde. Hunden var varken vaccinerad, ID-märkt eller försäkrad och var ca 7månader
2011
Kingpin, 8v papillon hane: 13.000SEK
Fick med stamtavla, köpeavtal, veterinärintyg, överförd försäkring, skötselråd, mat, leksak, filt som lukta mamma och dygnet runt stöd av uppfödaren^^
2012
Sansa, omplacering 1år papillon tik: 8.500SEK
Fick med stamtavla, köpeavtal, veterinärintyg, leksaker, halsband/koppel, och korg, hon va nedrakad. Det va nån månad kvar på försäkringen också.
Båda köpta till sällskap
min Coton de tulear tik som vi köpte 2005 kostade 14.000 kronor som valp hos uppfödaren. Fick med stamtavla från skk, veterinärintyg, vaccinationsintyg, EU-pass, köpeavtal & en filt. Min spanska vattenhund kostade 17.000kr från uppfödaren 2011. Följde med stamtavla från skk, veterinärintyg, vaccinationsintyg, en liten broschyr om rasen, några bilder på föräldrarna & valpkullen. Hon blev även höftledsröngtad strax före leverans.
Intressant att läsa :) också vad man får med och hur pris kan vara från 2500 till närmare 20 000 för båda sällskapsraser
#25 De stora prisvariationerna verkar ju bero på om man har köpt hunden som valp eller senare som omplacering eller liknande, om man tittar lite snabbt i tråden.
Aaaa. Och blandras/oredigerade eller renrasiga :)
# 29 Precis:)
Hugo, blandras, köpte vi 2007 och betalade 5500kr. Minns inte riktigt vad vi fick med förutom veterinärintyg från besiktningen och ett "släktträd" (haha vet inte riktigt vad jag ska kalla det när det inte är stamtavla) med namn och raser på föräldrarna och vissa släktingar.
Asko betalade jag 14.000 för, renrasig storpudelvalp. De brukar nog ligga mellan 13.000 till 15.000 i pris. Fick med Köpeavtal, stamtavla, information om vad som kan vara bra att tänka på första tiden, "Välkommen valp"-DVDn, två små fodersäckar, väska… Och ha dessutom fått otroligt mycket hjälp och stöttning under dessa två år. Köpte hunden 2013.
2003, tolvtusen, keeshond
2013 sheltie, 11 000
2013, leonberger 12000
och 2015 shelltie, 11 000
Hälsningar
Fredrika
2012. Welsh corgi cardigan, 8 veckor gammal hane, kostade 10500 kr. Fick med stamtavla, veterinärpapper, köpeavtal, vaccinationsintyg. Även skötselråd och ett valpkit med lite mat, en filt, och några leksaker osv. Han var lite billigare då han är fluff vilket inte är ett godkänt hårlag. De normalpälsade kostade 12000 kr tror jag.
2012. Olde english bulldogge (ej erkänd ras av SKK), 1 år gammal tik, kostade 7000 kr. Fick med alla hennes saker som matskålar, täcke, halsband, koppel, lite mat. Stamtavla, köpeavtal, veterinärintyg, vaccinationshäftet.
2013. Blandras, 14 veckor gammal hane, kostade 4500 kr. Från en olyckskull. Vi fick med veterinärintyg, vaccinationsintyg, köpeavtal. Vi fick även en ryggsäck med diverse valpsaker som filt, godis, lite mat och täcke.
2015. Kh collie, 8 veckor gammal hane, 13000 kr. Stamtavla, veterinärintyg, vaccinationsintyg, köpeavtal. Vi fick en pärm med skötselråd, broschyrer från SKK, rabattkuponger till mat och godis, protokoll från valpens mentalbeskrivning och en bok om valpuppfostran. Och liten bok med bilder från när valpen var liten. Jättegullig! Plus godis, leksaker och annat.
Första hunden köpte familjen från försvarsmakten, Schäfer - runt 1000 kr har jag för mig. Min och sambons första egna hund blev en Sheltie, 8 veckor - 13000 kr, fick en leksak, foto på valparna, filt, ryggsäck och foder med utöver alla papper (köpeavtal, stamtavla osv). Vår andra hund, Golden, 8 veckor - 14000 kr, fick med en bok och alla papper.