Torrfoder till vuxen dvärgpincher
Vi fick hem en vuxen dvärgspincher för ett par dagar sen och med fick vi några Kilo Friskies. Jag vet så pass mycket om hundmat att jag vet att det inte är bra.
Men vad är bra om man vill ge ett bra foder som ändå inte kostar skjortan. Djuraffären rekommenderade Nature's Protection Mini Adult eller Medium Adult.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Har ni plats i frysen rekommenderar jag mush vaisto eller färskfoder 👍
Annars canagan, applaws,orijen, acana, standart som torrfoder 🙂 Går ju inte åt mycket till sån liten 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade en Ceskyterrier som åt Friskies i många år och han mådde jättebra av det. Det finns å många åsikter om vad som är bra foder. Vad jag fått lära mig som jag har gått efter är att fett i %% bör vara ungefär hälften av protein i %. Det har funkat på alla mina hundar. Just nu använder jag Royal Canin, vilket är ganska dyrt, men till en Papillon, som inte är så stor i maten, blir foderkostnaden ändå inte så dyr. Dessutom är det fodret det han tycker bäst om.
Lycka till med fodervalet!
Inget foder kostar skjortan till en så liten hund Du kan välja det bästa/dyraste som finns och ändå inte ha några höga kostnader för maten/ månad Jag ger mina två spannmålsfritt torrfoder Pronature och färskfoder Four friends
#3 Four friends har inget färskfoder. Deras korvar är blötmat inte färskfoder.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 sant, du har rätt, självklart är det inte färskt, det är konserverat med lång hållbarhet. Som valp gav jag min york Musch men hon fick så hårt vitt bajs, jag tror det va för mycket ben i den maten Hon är nu lite fransysk i sin benställning på frambenen Foderexpert jag har pratat med säger att hundar som växer kan bli såna om dom får för mycket ben/ kalcium Nu vågar jag inte barfa växande valpen Uppfödaren säger att växande (särskilt stora raser) hundar blir som rokokomöbler i benen om balansen fosfor/ kalcium är fel i maten "Man behöver nästan vara kemist för att få det rätt" säger hen.