Kingpins tråd 2
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Yes här kommer fortsättningen på den tidigare tråden,
http://hundar.ifokus.se/discussions/4fc8ec2788f47228d8007b68-kingpins-trad?participating-1
Kika gärna in där också och njut av bilder/filmer på min vackra pojk!
Han är då en papillon på 1 år
. Bor tillsammans med mig och kullsystern Sansa. För att se bilder/filmer på henne gå in på denna länk,
http://hundar.ifokus.se/discussions/4fe061ad88f472797e019522-sansas-trad?discussions-1
Här kommer en film när vi träna lite tricks.
Mvh Johanna
Nämen usch! Jag vet inte hur jag ska kunna se min tidigare helt oskyldiga pojke i ögonen igen
. Nyss visade han verkligen vilket fruktansvärt rovdjur han är. Helt oskyldig och försvarslös va den stackaren! Hur ska jag våga sova i natt med detta "monster" i samma rum. Nu när han fått upp smaken för kött vet jag inte vad som kommer att hända. Min lilla söta vovve, som mycket väl skulle skada en fluga, svalde en stackars nattfjärill levande! (vet inte om detta räknas som kanibalism eftersom han är en papillon och inte en phalene!?!).
Haha
. Här kommer en bild på när min pojk fortfarande va helt ren (pure) och oskyldig. Aldrig att jag trott denna söta lilla valp skulle växa upp till ett nattfjärills-slukande monster!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har blivit riktigt sugen på att köra lydnad med Pin, och förhoppningsvis tävla lite! Skrev ut reglerna från sbks hemsida och börja träna på moment ett, platsliggande. Tittade på ett klipp på youtube för att se hur det ska se ut på tävling. Men i alla fall, så började jag att klicka in "plats" nyss. Filmade lite och skulle gärna vilja ha lite feed back. Jag kanske är helt ute och cyklar
. Det jag försöker få in är att han ska fatta att "plats" betyder att han ska ligga ner tills dess att han får fri-kommando. Är jag inne på rätt spår eller borde jag göra på något helt annat sätt? Hur fortsätter jag sen? Tacksam för hjälp och tips!
Han är så vacker lilla Pin! :)
Blev också lite sugen på att satsa på lydnaden, men först måste vi lösa alla andra "vardagsproblem". Men vi hade kanske kunnat träna lydnad tillsammans någon gång? :)
Tycker det ser bra ut, men för att gå vidare skulle jag iallafall resa mig upp och gå någon meter därifrån, för att sedan återvända till honom (där han ligger) och klicka då. Men jag vet inte, jag är inte heller någon expert :)
#3 Jo det vore superkul att träna tillsammans! Bra med lite distraktioner också, även fast Sansa hjälper till med den biten också
. Tack för tipset också! Först måste jag nog få bort handtecknet, blir nog inge vidare om jag måste böja mig fram och visa att han ska lägga sig ner
. Han kan ju stanna, men det brukar ju alltid följas av inkallning så vet inte hur det kommer att gå att gå tillbaks till han. Tänker se till att första momentet verkligen sitter innan jag går vidare!
Gullplutten :-* Följer ^^
Nu har vi kommit hem efter en vecka uppe i fjällen, ja eller hemma är vi ju inte utan hos föräldrarna i Uppsala. Tog lite bilder, fast det blev rätt dåligt med det tyvärr… Orkar inte lägga upp nu men bjuder på ett litet smakprov så får vi se när flera kommer^^.
Åh vad härligt det ser ut! #8 den bilden är ju för härlig! Vilken utsikt, både på långt och kort håll :P Hihi! Han är så fin din lille!
Fjällvandrade ni och sov på fjället eller var ni på dagsturer? Är avundsjuk i vilket fall, nästa sommar när Bira vuxit på sig så vill jag också iväg :)
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#19 Tack så mycket! Vi hade stuga så det va dagsturer. Vi vandrade egentligen ordentligt bara en av dagarna. Då va vi ute i nio timmar. Sen skulle brorsan fiska, så då blev det att gå mellan sjöarna istället. Han njöt verkligen så det va jättekul att se. Lite läskigt va det också eftersom dom inte va riktig så försiktiga som jag hade velat. Hoppa från stenar och så. Sansa lyckades slå huvudet i en sten också, jag blev livrädd och bar henne några kilometer men som tur va så var det ingen fara med henne. Det är verkligen en super bra grej att ta med hunden på så Bira kommer säkert älska det också!
Vad låter härligt! Skönt att sova i stuga också… visst tält i all ära men en varm stuga när man kommer "hem" och är trött är svårt att slå, speciellt om vädret är tråkigt ;)
Otäckt med Sansas krock med stenen.. förstår att du blev rädd, huvudet ska man vara rädd om! Du får skaffa en liten hjälm åt henne till nästa gång, hihi :)
Blev det någon fisk?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#16 Sådär brukar väl Pin se ut?
I full fart alltså 
Åh gud vad avis jag blir, vill också fjällvandra :)
När kommer ni tillbaka till Luleå igen? :)
#54 Sötnosen :-*
#56 Pin är ju urgullig, kan inte hjälpa det
. Entusiastisk (eller hur det nu stavas) är han också
.
Gamla trådar ftw! Har ingen aning om vart jag har dessa bilder sparade men se här är dom! :D Detta är alltså Pin som ungkarl :* (joheck är min tidigare användare :p)
Den här tråden va inte så lång så jag kan ju fortsätta med den!^^ Kingpin 4år
.
. Han tackar så mycket!