Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 9102 ggr
[fabienne]
31

Åter hundägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev väl inte riktigt som planerat men jag är så enormt glad ändå. I förrgår åkte vi och hämtade lilla Jessie. Han är ett resultat av en tjuvparning och är en blandis som fyller 14 veckor imorgon.

Han har fått en så fin första tid i livet med överflöd av kärlek från både människor och hundflocken vilket märks. Han är fantastisk och jag känner mig hel igen efter fyra månader utan hund. ❤️

Jag har inte tagit så många bilder på honom än men jag har i alla fall två från första kvällen att bjuda på. Gissa gärna raser! Mamman är renras och pappan är en blandis på två raser. :)

[fabienne]
9

❤️

Sjöstjärna
0

Jag skulle säga amstaff och italienare men den tredje vet jag minsann inte. Hur stor är han eller tror ni att han kommer att bli?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Daniela1983]
0

Söt, hoppas den blir frisk och kry så du slipper vara med om samma tragedi som senast.

Ellenor123
0

Whippet/amstaff?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

felzena
0

Grattis!! Jag önskar er all lycka!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[fabienne]
0

Inga rätt! :) Vi tror att han kanske kommer väga runt 8-10 kilo som vuxen. 

#3 Det hoppas jag med, av hela mitt hjärta. Jag känner mig övernojig nu men jag hoppas känslan av att allt kommer gå åt skogen kommer försvinna snart. Jag har ju faktisk en fullt frisk valp!

#5 Tack! 🌺

Ellenor123
1

#6 Är vi i närheten då? ^^

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

[fabienne]
0

#7 Amstaff är i närheten! Det är ingen vinthund i honom. :)

felzena
0

Staffe!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[fabienne]
1

#9 Rätt! Mamman är staffe! 🎁

[elmaek]
0

Vilken goding 😍 All lycka till dig!!! ❤️

AnnaKarin
0

Staffe, Chihuahua och fralla ;-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Cahira
0

Grattis! Vilken sötnos!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[fabienne]
1

Tack #11 och #13! 🌺

Chihuahua är rätt AnnaKarin! Elmaek kanske kan gissa den tredje rasen… 😉

AnnaKarin
0

Så lik en av mina tjejjer på blicken så jag var tvungen att gissa på vavva. Kul att det var rätt 😉 Jättesöt!

Anna-Karin

[elmaek]
0

#14 Är det Chinese Crested? :P

[fabienne]
9

#16 Rätt! Inte en Molly dock utan en puff. = Staffchipuff! 👍

[elmaek]
2

#17 Haha, staffchipuff! 🌺 Han är verkligen bedårande!

[Daniela1983]
0

Oj vilken blandning. På vilken förälders sida finns vavva? :)

[fabienne]
2

#18 ❤️

#19 Mamman är staffe, pappan är chihuahua/puff. :)

[fantasi]1
13

STAPUFFCHI 😂

otroligt söt ❤️

Frida B
4

Haha, vilken blandning! Ska bli riktigt kul att följa denna lilla plutten, blir intressant att se hur hon ser ut som vuxen!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[fabienne]
12

#21 Haha, stapuffchi är ju ett superbra namn. 😃

#22 Ja det blir spännande! Öronen ser lite svajiga ut så kanske reser de sig upp. :)

Idag fyller stora killen 14 veckor och det firade vi med ett kycklinglår. Väldigt uppskattat! Han tjuter av förväntan när jag tar fram en mush-bulle för tining och sitter sen väääldigt fint. Det är annat än Doggy det tycker han! Han har även fått en ny sele och ett täcke så nu slipper han frysa när vi är ute på äventyr. Här är ett par färska bilder:

[fabienne]
9

:)

[fabienne]
4

❤️

AnnaKarin
0

Vilken goding ❤️

Anna-Karin

[Murvel]
0

Så söta "rynkor" i pannan på bild 24 ^^.  Vilken ras påminner han mest om i sättet?

[fabienne]
8

#27 Alla tre raserna har av vad jag förstår ett stort behov av närhet och det har han verkligen. Somnar alltid i knät. :)

Han skäller väldigt sällan men är ganska pratig och är orädd för ljud. Igår mixade vi frysta spenatbollar i mixern vilket lät högt men han var helt obrydd. Samma med dammsugare och hårblås. Han larmar inte när någon kommer in genom dörren utan sätter sig upp i soffan och kikar och viftar på svansen. Väldigt pussig!

Jag tror att det mest passar in på staffen, men jag har å andra sidan aldrig träffat någon chinese crested så jag vet inte så mycket om hur de är. Att han vuxit upp med fyra vuxna staffar kanske också påverkat lite. 😃

Cahira
1

Men gud vad ljuvlig han är! 😍

fellfrosch
0

Men åååh så söt 😍 Hans öron är bedårande!

[Gudrun-Berit]
0

Herregud vad söt!

LinaK
2

Söööt 😍Verkligen en goding!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Reise
0

GRATTIS! Vilken UUUNDERBAR kille! Jag är lite avis faktiskt - lycka till med denna goding

.m.m
0

Onekligen en väldigt söt vovve. :) All lycka!

[fabienne]
3

Tack allihop, vad ni är gulliga! ❤️

Nytagen bild - kyckling till lunch! Inte en enda olycka inne varken idag eller igår. Kan det verkligen gå så smidigt? Han fick ett tokryck idag och bet min kille i hälsenorna, haha. Dock har min kille i alla fall hundra gånger hellre Jessie hängandes i hälsenan än mammas corgi när han var valp. Djävuls-corgin. Om man ska tänka positivt!

Han är en riktig fryslort, så vi är glada över att det är plusgrader och så gott som barmark den 19 December… Det är möjligt att vi är de enda i Sverige som blir glada när vi ser väderprognoserna över jul. 😉

[elmaek]
1

Eftersom han har lite CCD i sig så vill jag bara säga att CCD (Chinese Crested Dog) är pratiga av sig :) Molly piper och ''skriker'' när hon gäspar, när hon vill ha uppmärksamhet osv osv. Sen är dom lite clowniga av sig och väldigt alerta och har mycket fart i sig :) Och just dessa ord skulle jag beskriva en CCD med: pratiga, clowniga, alerta och livsglada! :)

[fabienne]
1

#36 Han har en himla massa ljud för sig! Gnäller, gnyr och suckar. 😃 Speciellt när han ska sova och han lagt sig tillsätta, då brukar det komma en ljudlig suck. Då har han det mysigt. Så gulligt. :)

Djurälskaren87
0

jätte fin hund och tur att mamman var staff och pappan dom små raserna ;) annars så hade de kanske varit lite tufft för mamman hehe.

följer gärna denna tråden och ser framemot mer fina bilder på prinsen!!! 

hur många valpar fick hon;)? finns dom kvar?hihi

[fabienne]
1

#38 Ni ska nog få se bilder… Jag brukar vara ganska bra på att lägga in bilder. 😉

Fem valpar blev det, alla sålda. :)

Djurälskaren87
0

39# kan jag tänka mig! härligt att höra att trots tjuvparningen så hade han ändå en bra och stabil uppväxt:)

Cahira
1

#36 Bra beskrivning!! Stämmer så bra på alla kineser jag mött! :) Speciellt de nakna! Puffarna har varit lite mer tysta och "mellow". :) Keliga, lugna, sällskapliga, följsamma. :)

[fabienne]
5

Jessie växer så det knakar. 6,8 kilo väger han nu, så han har gått upp 7 hg på en vecka. Inte undra på att han börjar ta stor plats när han ska sova i knät!

[fabienne]
3

❤️

[fabienne]
8

Ursäkta helkass bild, men alltså dessa två tillsammans är det sötaste jag vet. ❤️

[fabienne]
6

En sista bild i denna bilduppdateringen. Så fina öron! Men ibland står de upp/utåt lite oroande mycket så husse är förtvivlad. "Han kommer se ut som en fjant i ståöron!" 😂

.m.m
0

Hälsa husse att öron åt vilket håll som helst är fint på en sån go vovve. ;-)

[fabienne]
1

#46 Haha, jag ska göra det. 😃

fellfrosch
0

*yoink* 😍😇

Sugar Mist
0

Han är ju bara sååååå fin!

-

Mimmsis
0

Vad fin han är! Stor grabb nu! :)

Cahira
0

Nåååh!! 😍

Jespersen
0

Åh, så söt han är!

Trollhund
0

#45 Man kan ju tejpa om man är orolig. Tejp skadar ju inte men man bör veta hur man gör :) Ursöt liten krabat :)

[fabienne]
5

Tack ❤️

#53 Jo det är sant, men vi har ingen lust att pyssla med tejp. Är det meningen att öronen ska resa sig så får de göra det, så får han väl se ut som en fjant då. 😃

Trollhund
0

#54 Jag håller helt med dig men tänkte att det skadar inte att tipsa ändå :)

chade
0

Åh grattis Fabienne! Önskar er all lycka i världen med lille killen, otroligt söt hund ni hittat! Vad roligt :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Mlyy
0

Åh så kul! :) din mamma sa att du skulle skaffa en Corgi i vår, men det blev alltså heelt andra planer? :) Lycka till!

[fabienne]
6

#56 Tack så mycket chade! ❤️Är så glad över att det blev som det blev, även om det inte var planerat att skaffa en blandis… Ser ut att bli hur bra som helst ändå, så jag hoppas det håller i sig och att han håller sig frisk och kry. Fantastiskt mysig hund som jag är så glad över att ha i mitt liv!

#57 Ja vi står i "kö" till en corgi (samma uppfödare som Colle kommer ifrån), men inga valpar är ens gjorda än så vi får vänta och se hur det blir lite längre fram. Vi vill ha två hundar och har planerat för det men två valpar är ju inte superoptimalt. ;) Vi får se hur det blir! 

----

Idag har han fått gå sitt första spår! I slutet fanns en Mush-bulle och när han kom in fick han en nack-kota av ren. Lyckan var gjord! 😃

Mlyy
0

#58 Aha okej. Nej, två valpar är väl lite mycket, haha. ;) Han är hur som helst jättesöt! :)

chade
0

#58 Jag är så glad för er skull! ❤️ För det mesta så brukar det ju bli bäst när det blir tvärt om än vad man tänkt. Vilken lycka att se er med hund igen :D

[pkml]
0

Från gbg?

har farmor och farfar till honom han har även en faster här hemma!
har fött upp hans pappa Gizmo !

Knäppt att de kunde bli som de blev och att säga att min bonnie (kines) är farmor till dessa och att frigo (chihuahua) är farfar ;)

[pkml]
0

Hans pratsjuka är nog från både farmor farfar och pappa ! 
så sjukt kul pappa om men tittar noga i ansiktet !

[fabienne]
0

#59 Tack! 🌺

#60 Ja det känns bra nu igen för livet blev så ofantligt tomt efter Lucy. Det blev bara ett tomt hål där det kändes som att inget spelade någon roll, och som att jag tappade en del av min personlighet på något vis. Jag visste inte hur jag skulle fylla upp min tid som hundlös. Otroligt hur man bygger upp sitt liv runt någon. :) Tack för dina kommentarer, de känns verkligen genuina så jag blev jätteglad! 🌺

#61, 62 Mäh! HEJ! :D Ja vi hämtade honom i Kungälv och visst är det Gizmo som är pappan! Har sett bild på honom och Jessie har verkligen fått Gizmos ansikte. Mamman var också väldigt pratglad och hon stod och mumlade till mig under stora delar av besöket när jag var där, haha. Mysigt med pratiga hundar! Jag skickar PM till dig!

[fabienne]
7

Idag var det precis en månad sedan vi åkte och hämtade denna knäppgök.

Minusgrader och snö är han inte så väldigt förtjust i, men han är inte fullt lika ynklig som de första veckorna då han vägrade gå ut i fem minus. Nu knatar han snällt ut och pinkar även i minus 15. Hans favoritplats är på en dyna framför brasan och när vi flyttar fåtöljerna längre bort från elden för att stå ut så ligger han och njuter två decimeter från kaminen. När man gör upp eld sitter han i knät och tittar på.

Det är full rulle och han tycks hitta saker precis överallt. Är det inte bajs, blomlökar eller möbeltassar så är det fryspåsrullar eller näverbitar han kommer springandes med i munnen. Han är en väldigt, väldigt snäll valp. Väldigt lätt att ha och göra med och tycker det är jättekul att träna. :) Som kompensation kommer han väl bli en riktig gangster när han blir tonåring!

[fabienne]
4

Mästertiggarna.

[fabienne]
2

Nu har corgin det inte så lätt! Jessie har vuxit ikapp honom på höjden och är som en igel på honom. Fast det är Colle på Jessie också så det jämnar ut sig.

Sugar Mist
0

Motsatsen till flynn då… hah! Om din lille blir en gangster i tonåren så får jag hoppas att Flynn blir världens lättaste tonåring(önsketänkande..) då! ;)

-

[fabienne]
0

#67 Haha, det jämnar säkert ut sig, tror du inte? Annars är livet bra orättvist! Corgin kände man för att strypa minst tio gånger om dagen, men den här lilla ängeln biter sällan i händerna, hugger inte mot ansiktet, biter knappt i kopplet, byter glatt det mesta han har i munnen mot en bit torrfoder och vill mest ligga och mysa. Mycket märkligt. Är det något fel på min valp? 😃

[fabienne]
5

Något har hänt de senaste dagarna… Plötsligt händer det! Hej, hej öron!

AnnaKarin
0

😍

Anna-Karin

[fabienne]
4

Tiden går så himla fort. I övermorgon fyller vår piraya sex månader! Han har blivit en riktigt stilig liten herre. Han har precis sprängt tiokilosgränsen och mäter 37 cm i manken. :)

[fabienne]
4

❤️

Typ första gången han ser solen, haha. Vi har inte direkt blivit bortskämda med solljus den här vintern… Men nu är våren här!

[fabienne]
4

Blöt om halsen av Colledreggel. 🤤

[fabienne]
2

Mysöronen. ❤️

[fabienne]
4

Bäst att hålla fingrarna borta!

[fabienne]
8

Så, det var sexmånadersuppdateringen! 🙂

.m.m
1

Han är ju jobbigt söt. :)

joheck
0

Nej så söt han är! Vilka charmiga öron :D

Lilllens
0

Men vad fin han är!

Frida B
0

Vad mycket staffe man ser i honom! Ursöt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[fabienne]
5

Tack! 🌺Ja i utseendet kom det fram väldigt mycket staffe, men huvudet har hittills sett ganska mycket ut som hans pappas. Nu har det dock börjat bli lite bredare så det ska bli kul att se hur han blir att se ut tillslut! Pappan växte han om i tyngd som fyramånaders. 😃

Cahira
0

Gud vad fin han är!

Ellen89
0

sa himla sot!!

vallhund
2

#74 Snarare paraboler.

😎

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[fabienne]
6

Nej, nu tänkte jag att det kunde vara dags med en uppdatering om mister Sniff. Det känns som en lagom ansträngning denna valborg när varken jag eller Jessie orkar lyfta rumpan ur soffan efter en lång dag i skogen. Snart fyller han åtta månader och ser ut på ett ungefär så här:

[fabienne]
6

Och så här. Stilig svanshållning!

Cahira
0

Om man målar dit/föreställer sig crest på huvudet så har han lite kinesfeatures i ansiktet och nosen. :) Fast mer välvd panna som Chihuahua. ^^

[fabienne]
3

Lycklig Jessie. LEKSAKER! Colle hade fått sju spritt nya leksaker och Jessie hade haft sönder fem av dem på tio minuter. Han är en mästare på förstörelse.

[fabienne]
7

"Jag ska ha den här leksaken, du får leka med kartongen eller något."

[fabienne]
5

Lägger in den här för att visa att han fortfarande har en vänstersida också. 😃Åter en ståtlig svanshållning.

[fabienne]
4

& så har vi ju dessa öron som jag avgudar. ❤️

[fabienne]
4

#87 Eller hur, tänk att chihuahuan också fick vara med! Jag tycker han ändrar utseende typ jämt. Ibland tycker jag han ser lite konstig ut, och sen ser jag att han plötsligt fått längre nos eller mycket rundare rumpa. 🤔Jag tycker han ser så olika ut från olika vinklar också. Från sidan ser han ganska "satt" ut men från vissa vinklar ser han ut som en liten stackare. 😃

Cahira
0

#97 Jag märker samma med min kinesvalp, plötsligt blev nosen nio mil lång och benen likaså. :P Staffar m.m. växer ju och breddar på sig tills dom är runt tre år så vi får väl se hur slutresultatet blir! :) 

Din stapuffchi är förjäkla söt med dom där leksakerna! 😃

[fabienne]
4

#93 Haha, spännande att vakna varje morgon. Hur ser min hund ut idag?

Tack, de hade himla kul! Jag tog 263 bilder på dårarna men jag och min kamera kan inte riktigt med att fotografera så pass mycket härj. 95 % av bilderna såg ut såhär…

[fabienne]
5

Idag släpade jag med mig kameran ut i skogen och nu när jag sett bilderna ordentligt så såg det ut som bilder som passade bra in i den här tråden. Så det får faktiskt bli så.

Öra på svaj:

[fabienne]
6

Herrn på en stam:

[fabienne]
4

Börjar bli en riktigt stilig karl. 😍

vallhund
0

Men, så underbar!!😍

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[fabienne]
5

Perfekt att ta kort på en skogsfärgad hund i skogen…

[fabienne]
3

Och så en bonusbild från Instagram med lite kass kvalitet. Älskar hans lilla rumpa. 😃

#98 ❤️ Ja han är en riktig underbaring. Vår lilla pussunge!

chade
1

åååh vilka underbart stora öron, han börjar bli riktigt stilig nu :D

[fabienne]
4

#101 Ja, faktiskt! Kroppsdelarna har vuxit ikapp varandra någorlunda. Han ser inte tokig ut längre, om man bortser från huvudformen i profil då. 😃

Cahira
1

Jag SER kinesdrag! 😃

[fabienne]
3

#103 Men du, jag var just in och snokade på chinese crested iFokus och hittade en bild (#8) i Mayas bildtråd som jag tyckte var otroligt lik denna bilden på honom:

Han är något grövre men i övrigt så ser de ju väldigt lika ut tycker jag, om man tänker bort huvud och hals, då. Varför kan man inte få tjuvkika två år fram i tiden och se hur han ser ut då? Är så nyfiken på hur den här knäppisen kommer bli att se ut när han är "klar". 😃

Cahira
0

#104 Ja precis, kroppen ser väldigt kinesaktig ut men lär bli mer staffgrov efter ca 2 års åldern troligen. Huvudet och nacken likaså. :) Öronen ser ut som stafföron som chihuahuagenerna "petat upp" och satt lite kines eller chihahuaform på (dom är lite mer triangulära och avsmalnande på annat sätt än stafföron). Pannan ser chihauhua ut men ansiktet och färgen samt storleken ser staff ut. :) 

Svansen ser rätt staffig ut med även om den har kineshållning ^^ Även vinklarna bak ser väldigt kinesiga ut. :)

Önskar jag hade ritplatta, hade målat på crest så du får se vad jag ser i mitt huvud. 😃

[fabienne]
2

#105 Men å, VARFÖR har du ingen ritplatta, människa? 😭 Du borde definitivt ha en sån!

Cahira
1

#106 Jag har känt samma länge nu. :) Why oh WHYYYY…. xD 

Den jag hade gick sönder efter EN användning. 😭

[fabienne]
5

Idag fyller den här lilla mannen hela ett år! 🥳🎁

Vi hade kalas redan igår, med partyhattar och hela köret. Jessie bjöd på burkmatstårta med strössel av torkad lunga och Acanagodis och så blev det brottning med Colle och lite rallylydnadsträning.

fellfrosch
0

Grattis Jessie!!Tårta 🥳 🎈

[fabienne]
6

Med mitt sega internet kommer det väl ta tretusen år att ladda upp bilderna men jag kämpar på. Jag fick plötsligt in en liten bild i inläggsrutan. Är det någon som vet hur det gick till? 

Jessie tyckte inte alls det var någon stor sak att ha en strut på huvudet den här gången. Det fanns ju godis! Vem har tid att fundera på vad man har på huvudet då? Colle har alltid trivts väldigt bra i hatt. 😃

#109 ❤️🤗

[fabienne]
4

Fast lite kliade ju bandet förstås…

Nuu, fattar jag hur man får in en liten bild. Vet någon hur man får in flera bilder under varandra i samma inlägg? Mina hamnar bredvid varandra i en enda röra. 🤔

[fabienne]
0

Nio månader med denna herre i familjen har varit både väldigt roliga och även lite jobbiga. Han har alltid haft känslig mage och ätit allt han kommit över. Han har bland mycket annat tyckt att det varit en bra idé att äta nektarinkärnor, ett hundratal döda skogslämlar, en levande ödla, några kilo rävbajs, två rutor 86 %ig choklad och en stor plastpåse. Veterinären misstänkte vid ett besök att han fått i sig lite råttgift då han plötsligt började dricka stora mängder vatten. Just ja, sedan slickade han på en padda en natt och dreglade kopiöst i någon timme och sedan kaskadspydde i soffan. Efter det har han dock inte varit så kaxig på varken grodor eller paddor.

Plastpåsen spydde han upp ett dygn senare och några dagar efteråt blev han så dålig att vi fick åka in och röntga honom och ta blodprov men veterinären hittade inget konstigt. Han fick diagnosen magkatarr och efter det har han bara fått burkmat och torrfoder då han återigen fick jätteont i magen då jag försökte fasa över till färskt igen efter en veckas veterinärburkmat. Nu försöker jag hitta rätt i matdjungeln vilket ju är lättare sagt än gjort.

[fabienne]
0

Han har passgångat sedan han var ganska liten och för ett par månader sedan bestämde jag mig för att kolla upp det hos en fysioterapeut. Hon hittade en muskelskada i vänster biceps och en äldre skada i en muskel i högra sidan av höften. Han hade stora rörelseinskränkningar. 70 % rörlighet i frambenen och 60 % i bakbenen. Jag fick lära mig stretcha efter ett speciellt schema och sedan två månader tillbaka har vi gått i skogen i en timme följt av stretchning varje dag. I förra veckan var vi på återbesök och han är nu 100 % rörlig igen!

Han har ett "hål" i högra sidan av rumpan pga skadan och det jobbar vi på att försöka rätta till nu. 🙂 Han passgångar fortfarande en del men nu har han åtminstone den fysiska möjligheten att förflytta sig effektivt i skritt. Vi får vänta och se om han minskar sitt passgångande när kroppen blivit jämnt musklad igen.

[fabienne]
0

I övrigt är det här en riktig dåre till hund. Han är väldigt lättlärd och rolig att jobba med, om än lite otålig. Saker ska hända NUNUNU. Till våren hoppas jag vi ska kunna tävla lite i rallylydnad om herrn kan stressa ner lite runt andra hundar.

Han är i grunden en ganska osäker individ. Han tycker att nya människor är läskiga och blir väldigt osäker när folk vill hälsa på honom eller står och tittar på honom. Det går mycket bättre om nytt folk inte bryr sig om honom så att han får hälsa i sin egen takt.

Han är ett riktigt proffs på att mysa, se förkrossad ut samt att låta som ett riktigt monster. Han är otroligt smärttålig och uppför sig konstigt nog som en riktig ängel hos veterinären trots att han inte gillar nytt folk. Varje dag får han tokryck och ligger en stund på rygg och låter och sprattlar runt på fårskinnsfällen på golvet. Han älskar bollar och allt som går att äta är det godaste han någonsin smakat. Regn och allt annat som är blött är det värsta som finns. Han är väldigt snäll och lätthanterlig. En snäll, känslig samt stenhård galning. 🙂

Det var ettårsuppdateringen! (Vilken tog himla lång tid att posta då bilderna laddats upp suuuupersegt.)

LinaK
0

Så fin han är med sina parabolöron 😍 Han låter väldigt lik min jack russell i sättet faktiskt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[fabienne]
1

#115 Han brukar få ganska mycket komplimanger för sina öron. 😃 Jag har ingen större erfarenhet av jack russells men är de som jag tror så har han mycket gemensamt i sättet med dem. Skulle jag ha gissat vad han var för ras enbart genom att gå på det mentala så hade jag nog faktiskt gissat på jack russell. När vi går ut och går så är det bara jag som går på promenad - Jessie är ute på smådjursjakt och inget annat. Fysion var dock säker på att schäfer är inblandat pga pipandet… 🤐

MaaariaS
0

#91 Lite kines öron verkar han fått iallafall 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
0

Att smaka allt som existerar låter väldigt mycket som terrierbiten. :) Känslig mage är vanligt hos kineser tyvärr, jag matar spannmålsfritt åt frodo. 

Vad otroligt snygg han är. :) Grattis på ettårsdagen! 🥳

[fabienne]
3

#117 Haha, ja dessa öron… ❤️

#118 Perfekt kombo för en stabil mage. 😉 Det känns som jag testat det mesta. Det som fungerade klockrent har varit Royal Canin gastro intestinal burkmat, för magen då. Resten av hunden var inte lika välmående då han redan efter en vecka började lukta konstigt och klia sig i öronen. Vi hittar nog något som passar honom tillslut. Vi får fortsätta prova oss fram. 🙂

Tack! ❤️ Jag tycker han ser både snygg och lite knäpp ut i kroppen.😃

baloo4
0

Vilken rolig tråd , kul att se hur en hund växer och utvecklas på 1 år :)

Kul att se vad det blir av den roliga kombon :))

[fabienne]
4

#120 Eller hur! Jag gillar valptrådar med uppföljning. Vi borde bestämma att alla som köper valp på Hif måste starta en valp-till-vuxen-tråd. 👍😃

Jag satte ihop några bilder för att jämföra vad som hänt. 🙂 Tråkigt att inte ha bilder med någorlunda ljus från när han var liten men det var ju ett evigt mörker ute så…

[fabienne]
4

Men hur såg han ut när han var liten egentligen? 🤐

Anne-Li Will
0

Så vacker, GE MIG!!

[fabienne]
0

#123 NÄH! Det har jag ingen lust med,  just för stunden i alla fall. Jag kan dock överväga saken nästa gång han är på det där överjävliga humöret. Är det okej att bara dumpa av honom hemma hos dig då eller? 😉

[fabienne]
8
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11

Vid den här tiden för ett år sedan var vi på väg till Kungälv för att hämta hem vår skrotunge. På radion var det Musikhjälpen och Emma Knyckare fick träffa och sjunga tillsammans med sin stora idol Helen Sjöholm. 😃

Tänk att vi redan fått ett år tillsammans med det här mysproffset till knäppgök. ❤️

Levijo
0

Har han holländsk herdehund i sig?

[fabienne]
0

Nej, inte vad jag vet i alla fall. Mamman är renrasig och pappan är blandis, men vad jag förstår är både farmor och farfar renrasiga. 🙂 Det är dock ett par tidigare som sagt att han liknar holländsk herdehund!

Levijo
0

Jaha! Haha tycker han har jättemycket drag av HH :P Den korthåriga varianten dådå :) Superfin är han!

Cahira
0

Gud vad liten han är! Och verkligen snyggaste stapuffchin jag vet. 😃

[fabienne]
0

#128 Tack! ❤️

#129 Haha, det är han verkligen! Jag är uppvuxen med jämthundar, har tidigare haft en hund på 23 kilo och mamma har en 20 kgs corgi (han lär ha något kromosomfel eller något som är så stor) och så skaffar vi den här plutten. Men det är väldigt praktiskt med en liten hund har jag märkt! Han är perfekt storlek tycker jag. Fast han är förstås inte så mycket att "ta i". 😃

Haha, helt sjukt, han är den snyggaste stapuffchin jag vet också! 🌺

Catta-
0

Vad fin han har blivit :) hur mycket väger han nu?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[fabienne]
0

#131 Tack så mycket! Ca 11 kilo hamnade han på tillslut tror jag. Jag var så duktig på att väga i början men sedan glömdes det bort… 🙂

molbojse
0

Åh, jag tycker han liknar lite en hyena! Tänker på huvudet nu :) det är en komplimang för jag tycker hyenor är riktigt snygga djur! :D

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

[fabienne]
0

#133 Tack, eller något, haha.😃 Vet dock inte om jag tycker hyenor är så värst snygga djur direkt. 😂

molbojse
1

#134 Okej, kanske inte just den lerigaste hyenan hahaha! Men denna är snygg :D
Jag är lite knäpp vad gäller vilka djur som är estetiskt tilltalande xD

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Cahira
0

Jag gillar också striped hyenas :)

reckon
2

Jessie har hunnit bli 1 år och 10 månader gammal. Han blir bara mer och mer staffe och har blivit bred som en ardenner över ryggen. Han är en känslig men himla fin och rolig kille. För två veckor sedan fick han en lillebror, en kh collie. Det kommer bli hur bra som helst. ❤️

Ellen89
0

#137 Vad fin han har blivigt…. vad kul! Bilder pa lillan?

Michaela-N
0

Jättefin! Lite svag för bullhundstyper i tigrerat. 😍

reckon
2

#138, 139 Tack! Han blev ju faktiskt inte så tokig trots allt. 🙂Ovan kom ett skepp lastat med collievalp!

chade
0

Dom där öronen! 😂❤️

Edit: På båda två 😍

Cahira
0

Men så söta båda två!

reckon
0

#141 Hans syskon har alla hängöron, men viker man ner hans ser han ut som en liten stackare. Inte alls samma hund längre. Jag reflekterar inte över hans öron längre, är så van dem att de blivit helt normala. 😃 Först när någon kommenterar dem ser jag hur knäppa de ser ut. 

Får se om collien lyckas  hålla sina öron vettiga! De står upp oroväckande mycket ibland. 😐

#141 Tack! ❤️

JonnaCecilia
0

Men gud vilka sötnosar du har! :D

[emmaomajken]
0

Stachipuffens öron är för söta ♡

reckon
0

Å, tack så mycket! ❤️ Det värmer i hjärtat! 😃

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.